DAJ CYNK

Łącze szerokopasmowe dobrem podstawowym

WitekT

Wydarzenia

Nawet w czasach kryzysu gospodarczego konsumenci niechętnie rezygnują z domowych usług szerokopasmowych i wolą ograniczać m.in. wydatki na jedzenie w restauracjach oraz podróże - wynika z serii badań Alcatel-Lucenta.

Nawet w czasach kryzysu gospodarczego konsumenci niechętnie rezygnują z domowych usług szerokopasmowych i wolą ograniczać m.in. wydatki na jedzenie w restauracjach oraz podróże - wynika z serii badań Alcatel-Lucenta.

Takie wnioski płyną z globalnych badań, które miały na celu ocenić wpływ recesji na usługi telekomunikacyjne i określić rolę, jaką usługi szerokopasmowe mogą odegrać w stymulowaniu światowego wzrostu gospodarczego oraz promowaniu dobrobytu społecznego. W badaniach przeprowadzonych w ramach programu Alcatel-Lucent Market Advantage Program (MAP), we współpracy z firmami badawczymi Penn, Schoen & Berland Associates oraz Ipsos MediaCT wykorzystano analizę statystyczną, aby przez porównanie względnej wartości szerokiej gamy płatnych usług ustalić, jakie priorytety przyznają konsumenci różnym wydatkom domowym w czasach kryzysu.

Usługi szerokopasmowe wydają się niemal całkowicie odporne na recesję — 84% konsumentów wskazuje je jako nieodzowną usługę sieciową, a zatem najmniej prawdopodobny cel cięć w wydatkach. Badania pokazały też, że więcej konsumentów na całym świecie zamierza wykupić i (lub) zmodernizować swoje usługi szerokopasmowe, nawet gdyby miało to oznaczać zmniejszenie innych wydatków. Najważniejszą przyczyną takich preferencji jest chęć ograniczenia kosztów i czasu dojazdu do pracy oraz poszukiwanie bardziej ekologicznych rozwiązań. W krajach rozwiniętych respondenci odnotowali również rosnącą zależność od sieci WWW jako źródła informacji, narzędzia biznesowego, sieci społecznościowej oraz miejsca rozrywki.

Widać wyraźnie, że ludzie na całym świecie postrzegają usługi szerokopasmowe jako główny element życia społecznego i gospodarczego. Podczas gdy świat poszukuje sposobów na uporanie się z kryzysem gospodarczym oraz zmianą klimatu, nasze badania pokazują, że dostęp szerokopasmowy i gospodarka cyfrowa muszą być traktowane priorytetowo — powiedział Tim Krause, dyrektor ds. marketingu w firmie Alcatel-Lucent.

Z badań wynika, że stosunek do dostępu szerokopasmowego jest w dużej mierze niezależny od regionu i statusu społecznego i materialnego, przy czym stosunek do gospodarki odróżnia konsumentów z krajów rozwiniętych i rozwijających się.

Na przykład we Francji konsumenci twierdzą, że kryzys finansowy miał bardziej negatywny wpływ na ich gospodarstwa domowe w porównaniu z konsumentami z innych krajów. Dla porównania, obywatele krajów rozwijających się patrzą w przyszłość z większym optymizmem niż ci z krajów rozwiniętych. Podczas gdy dwie trzecie konsumentów wskazało, że ograniczają wydatki, 85% respondentów z krajów rozwijających się stwierdziło, że za rok ich sytuacja ekonomiczna będzie taka sama lub lepsza, w porównaniu z 64% ankietowanych z krajów rozwiniętych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Alcatel-Lucent