Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Łącze szerokopasmowe dobrem podstawowym

Łącze szerokopasmowe dobrem podstawowym

WitekT 10 Lipca 2009 12:13

0 0

Nawet w czasach kryzysu gospodarczego konsumenci niechętnie rezygnują z domowych usług szerokopasmowych i wolą ograniczać m.in. wydatki na jedzenie w restauracjach oraz podróże - wynika z serii badań Alcatel-Lucenta.

Takie wnioski płyną z globalnych badań, które miały na celu ocenić wpływ recesji na usługi telekomunikacyjne i określić rolę, jaką usługi szerokopasmowe mogą odegrać w stymulowaniu światowego wzrostu gospodarczego oraz promowaniu dobrobytu społecznego. W badaniach przeprowadzonych w ramach programu Alcatel-Lucent Market Advantage Program (MAP), we współpracy z firmami badawczymi Penn, Schoen & Berland Associates oraz Ipsos MediaCT wykorzystano analizę statystyczną, aby przez porównanie względnej wartości szerokiej gamy płatnych usług ustalić, jakie priorytety przyznają konsumenci różnym wydatkom domowym w czasach kryzysu.

Usługi szerokopasmowe wydają się niemal całkowicie odporne na recesję — 84% konsumentów wskazuje je jako nieodzowną usługę sieciową, a zatem najmniej prawdopodobny cel cięć w wydatkach. Badania pokazały też, że więcej konsumentów na całym świecie zamierza wykupić i (lub) zmodernizować swoje usługi szerokopasmowe, nawet gdyby miało to oznaczać zmniejszenie innych wydatków. Najważniejszą przyczyną takich preferencji jest chęć ograniczenia kosztów i czasu dojazdu do pracy oraz poszukiwanie bardziej ekologicznych rozwiązań. W krajach rozwiniętych respondenci odnotowali również rosnącą zależność od sieci WWW jako źródła informacji, narzędzia biznesowego, sieci społecznościowej oraz miejsca rozrywki.




Widać wyraźnie, że ludzie na całym świecie postrzegają usługi szerokopasmowe jako główny element życia społecznego i gospodarczego. Podczas gdy świat poszukuje sposobów na uporanie się z kryzysem gospodarczym oraz zmianą klimatu, nasze badania pokazują, że dostęp szerokopasmowy i gospodarka cyfrowa muszą być traktowane priorytetowo — powiedział Tim Krause, dyrektor ds. marketingu w firmie Alcatel-Lucent.

Z badań wynika, że stosunek do dostępu szerokopasmowego jest w dużej mierze niezależny od regionu i statusu społecznego i materialnego, przy czym stosunek do gospodarki odróżnia konsumentów z krajów rozwiniętych i rozwijających się.

Na przykład we Francji konsumenci twierdzą, że kryzys finansowy miał bardziej negatywny wpływ na ich gospodarstwa domowe w porównaniu z konsumentami z innych krajów. Dla porównania, obywatele krajów rozwijających się patrzą w przyszłość z większym optymizmem niż ci z krajów rozwiniętych. Podczas gdy dwie trzecie konsumentów wskazało, że ograniczają wydatki, 85% respondentów z krajów rozwijających się stwierdziło, że za rok ich sytuacja ekonomiczna będzie taka sama lub lepsza, w porównaniu z 64% ankietowanych z krajów rozwiniętych.

Źródło tekstu: Alcatel-Lucent     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1.  2009-07-10 12:17:08

    Nic dziwnego, raczej trudno teraz żyć bez internetu, szczególnie tym, którzy już się do niego przyzwyczaili.

  • 0

    2. ~Chrome_TP  2009-07-10 12:23:16  host: agj44.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nic dziwnego - już dawno o tym mówiliśmy, że ryzys tej części branży nie dotknie - ludzie może będą np rozmwaiali mniej lub rzadziej korzystali z usług dodatkowych ale z telefonu i netu ogromna większość nie zrezygnuje... (a całe gadanie firm telekom. o kryzysie to tylko pretekst do wykonania często niewygodnych czynności, które normalnie nie zostałyby przez załogę zaakceptowane, a tak przeprowadza się je pod płaszczykiem ochrony przed "kryzysem".

  • 0

    3.  2009-07-10 12:27:08

    fakt na 100%-wolalbym zjesc mniej(moze nawet powinienem :) ) niz zrezygnowac z internetu.

  • 0

    4. ~Ch. Norris  2009-07-10 12:35:36  host: 212.2.115.65

    Internet to okno na świat. Przypuszczam, że dla większości ludzi to podstawowa potrzeba, zaraz po jedzeniu, odzieży i dachu nad głową. Ja na przykład wolałbym zrezygnować z telewizji niż z internetu.

  • 0

    5. ~user  2009-07-10 12:35:42  host: ati2.internetdsl.tpnet.pl

    Podobnie jak Play z obniżką połączeń w kielcach w niektórych osiedlach zaatakowało UPC: pełny pakiet TV-57prog. + internet-5MB za 59PLN na 2 lata, instalacja 29PLN

  • 0

    6. ~despera  2009-07-10 12:58:52  host: 2.202.116.195.easy-com.pl

    tak urlop w Egipcie zapłacę mniej niż w Międzyzdrojach a warunki lepsze + pogoda i zostanie na pół roku abo za neta :D

  • 0

    7. ~nyczaj100  2009-07-10 13:55:33  host: 078088224018.kielce.vectranet.pl

    Kryzys kryzysem, ale przecież nie mozna ze wszystkiego rezygnować. A internet i to szerokopasmowy już od dawna jest dobrem podstawowym na równi z żywnością, telewizją i radiem.

  • 0

    8. ~mirekb  2009-07-10 14:41:08  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    definicja szerokopasmowego netu w ue bez zmian..144 kb/s,bez wnikania czy umlink/downlink..moze warto to doprecyzowac??

  • 0

    9. ~ukenamuniu  2009-07-10 15:04:58  host: 212.160.172.70

    mirekb: 144kb/s to ISDN 2B + D (2x64k + 16k), który jest zaliczany lub nie w zależności od rodzaju ankiety/statystyki. Ponieważ jest w sieci telefonicznej i w dial-up to IMO nie powinien być zaliczany do szerokopasmowego.

  • 0

    10. ~  2009-07-12 13:00:39  host: host-212-67-159-28.net.inotel.pl

    tutaj nic odkrywczego...w końcu internet to nowe mass media. Dziś juz TV, radio nie są nam potrzebne, to wszystko znajdziemy w necie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-47-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.