Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kulisiewicz: to już koniec dużych przejęć

Kulisiewicz: to już koniec dużych przejęć

WitekT 13 Września 2013 13:34

3 2

Po przejęciu najważniejszej części fińskiej Nokii, Microsoft wzmocnił swoją pozycję w intensywnie się rozwijającym segmencie urządzeń mobilnych. Analitycy przewidują jednak, że to koniec dużych przejęć w branży.

 

Zobacz: Microsoft przejmie dział urządzeń i usług Nokii.

Fuzje są zawsze możliwe, chociaż na razie nie bardzo widać, kto miałby być następny. Takimi rozwiązaniami masowymi, konsumenckimi na rynku oprogramowania właściwie zajmowały się tylko dwie firmy: Google i Microsoft. Cała reszta to są rozwiązania albo ściśle biznesowe dla firm, albo też wewnętrzne, niewidoczne dla konsumenta. Z kolei wśród producentów samych telefonów komórkowych też nie widać specjalnie zainteresowania wychodzeniem na platformy dostawy usług - ocenia sytuację Tomasz Kulisiewicz, analityk wiodący Audytela.

Zdaniem Kulisiewicza, operatorzy komórkowi nie są w stanie przejąć dużych producentów urządzeń, gdyż z powodu niskich marż nie mają na to środków. Potencjalnym kupcem może być jedynie Samsung, jeden z liderów wśród producentów sprzętu. Nie wiadomo też, na jakie innowacje stać będzie Apple. Producent zaprezentował dwa nowe iPhone'y, w tym tańszy, plastikowy model. Kulisiewicz podkreśla, że pomimo olbrzymiego sukcesu iPada oraz iPhone'a, Apple wciąż ma w ujęciu całościowym nieduży udział w rynku i mieści się jedynie w pierwszej dziesiątce. Po odejściu z firmy i śmierci Steve'a Jobsa Apple'owi brakuje nowych, innowacyjnych pomysłów.

Zobacz: Apple: iPhone 5s i iPhone 5c.




Zobaczymy, co będzie na rynku tabletów, bo iPad nie jest już najlepszy na świecie. Wszyscy zaczęli ostro gonić. Już nie ma takiej sytuacji, w której ktoś może osiągnąć nagle 70-80% udziałów rynkowych. Rynek jest teraz bardzo podzielony, jest bardzo dużo producentów. Raczej wygra platforma oferująca różnorodne usługi. Tu akurat Apple jest w bardzo dobrej pozycji, ale wielu innych też. Któryś z koncernów medialnych może pójść w tę stronę - przewiduje Kulisiewicz.

Nie ulega wątpliwości, że to właśnie w stronę tabletów, smartfonów i innych urządzeń oraz platform mobilnych, będzie zwracać się rynek. Ten segment wyraźnie rośnie i tu można najwięcej zarobić. Spada bowiem sprzedaż zarówno komputerów stacjonarnych, jak i laptopów, natomiast urządzenia mobilne są coraz popularniejsze. Kulisiewicz zauważa, że nie tylko producenci sprzętu dostrzegli potencjał urządzeń mobilnych. To również szansa dla operatorów telefonii komórkowej, bo przychody z połączeń głosowych maleją, a ich ceny są coraz niższe.

Nikt już nie chce więcej rozmawiać. Ceny spadają, w związku z czym trzeba szukać rozwiązań bardzo wyrafinowanych, takich, z których ludzie będą chcieli korzystać. Tu akurat giganci produkujący oprogramowanie, tacy jak Microsoft, mają dużo do powiedzenia - zauważa Kulisiewicz.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: apple | microsoft | nokia | samsung | tomasz kulisiewicz

w sumie: 10
  • 0

    1. ~  2013-09-13 14:11:02  host: bfd90.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyli komputery dochodzą do ściany i w niedalekiej perspektywie to samo się stanie z urządzeniami mobilnymi. Oznacza to, że postęp na tyle wyhamuje, że nie będzie już się opłacało wymieniać sprzętu co rok. Dlatego ważniejszy staje się rynek oprogramowania i usług i już wiadomo czemu Nokia sprzedała produkcję.

  • 0

    2.  2013-09-13 14:50:56

    Już teraz nie opłaca się wymieniać sprzętu za rok... Moim zdaniem to dobrze

  • 0

    3. ~  2013-09-13 14:54:27  host: bfd90.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2. Moim też. Ciekawe kiedy to zacznie być widać po wszystkich producentach.

  • 0

    4. ~hopla  2013-09-13 16:30:20  host: host-119-160.mt.pl

    Blackberry chce przecież się sprzedać.

  • 0

    5.  2013-09-13 16:31:07

    hopla: ale to zupełnie nie ta skala i nie ta waga wydarzenia...

  • 0

    6. ~  2013-09-13 17:44:13  host: 89-67-138-26.dynamic.chello.pl

    5. Teraz tak, ale kiedyś? Przypomnę, że kiedyś było możliwe przejęcie apple przez MS, a teraz wydaje się to nieprawdopodobne.

  • 1

    7. ~...  2013-09-13 19:21:40  host: V36-16.opera-mini.net

    Litości, oszczędźcie naszych oczu... Ten "analityk" nie raz już popisał się NIEznajomością rynku, a Wy mimo wszystko dalej podajecie jego fantazje.

  • 0

    8. ~Namakon  2013-09-14 09:40:04  host: 81.219.84.18

    "Nikt już nie chce więcej rozmawiać. Ceny spadają, w związku z czym trzeba szukać rozwiązań bardzo wyrafinowanych, takich, z których ludzie będą chcieli korzystać." cudownie, wspaniale - ludzie nie chcą rozmawiać przez normalny telefon, wolą nosić ze sobą urządzenie o rozmiarach dwóch sporych cegieł i przez niego rozmawiać z kimś na skype.... nie wiem co brał pan K. ale następnym razem niech sie chociaż podzieli, też chciałbym kiedys zobaczyć różowe słoniki...

  • 0

    9. ~audyt  2013-09-15 10:29:12  host: v11-06.opera-mini.net

    Dużo tekstu, a mało treści. Jak na analityka Audytela to słaba analiza rynku i masę lania wody. Myślę, że redaktor Witek bez problemu opracowałby dużo bardziej treściwą i szczegółową i rzeczową analizę.

  • 0

    10. ~konrado7  2013-09-16 02:28:38  host: apn-95-40-71-220.dynamic.gprs.plus.pl

    @8 Nikt już nie chce więcej rozmawiać - oznacza, ze nikt już nie chce więcej minut bo ma ich tyle, że więcej rozmawiać nie będzie. Przychodzi do mnie klient ma taryfę 59,90 gdzie jest 600 minut do wszystkich oraz do Plusa za darmo. Proponuję mu podobną taryfę a on na to, ja już nie chcę więcej minut bo ja tego nie wykorzystam, poproszę 400 minut za 39,90, ja już nie chcę więcej rozmawiać bo mi minuty przepadają. Oznacza to, że nikt już nie chce więcej minut za tę samą cenę, każdy chce płacić mniej, nikt już nie chce płacić więcej za rozmowy, więc operator musi szukać zysku na innym polu niż rozmowy, trzeba zaoferować iine wyrafinowane rozwiązania za które będą chcieli zapłacić.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-120-155.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.