Chcąc jak najlepiej rozumieć potrzeby klientów, Emporia przeprowadziła badanie konsumentów, w którym zapytano ankietowanych, kto podejmuje decyzję w sprawie zakupu telefonu komórkowego.
Badanie zrealizowano na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby w wieku powyżej 30 lat.
Ponad czterech na dziesięciu badanych (40,9%) posiadających telefon komórkowy wybrało go samodzielnie. Prawie jedna czwarta przyznaje, że ktoś im go wybrał (24,6%) lub, że otrzymali go za niewielką opłatą przy podpisaniu umowy. Prawie jedna dziesiąta (9,5%) dostała telefon od kogoś, kto przestał go używać.
Fakt, że ktoś wybrał respondentowi telefon jest związany z jego wiekiem. Do takiego sposobu pozyskania telefonu przyznaje się 31%. osób z najstarszej kategorii wiekowej i tylko 17,3% spośród najmłodszych.
Osoby, które zadeklarowały, że ktoś wybrał im telefon w 57,7% przypadków odpowiadają, że zrobiło to ich dziecko. Jest to zgodne z faktem, że telefon jest wybierany przez inne osoby głównie starszym respondentom. Dla 3 z 4 osób powyżej 65 roku życia telefon wybierają dzieci. To ponad 20 punktów procentowych więcej niż w grupie osób pomiędzy 50 a 65 rokiem życia.
Badanie potwierdziło założenia firmy Emporia, która określiła swoją grupę docelową jako podwójną: osoby starsze, które potrzebują prostych w obsłudze telefonów komórkowych oraz ich najbliższych, którzy często pomagają podjąć decyzje zakupowe.
Źródło tekstu: Emporia