Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kto przenosi numery?

Kto przenosi numery?

LuiN 1 Września 2014 12:49

7 2

W 2013 roku przeniesiono w Polsce 1,55 mln numerów komórkowych a dynamika tej usługi wzrosła do 23,9% z 17,8% w roku 2012. Jednak w 2014 roku w tym optymistycznym obrazie pojawiło się pierwsze pęknięcie - w pierwszym półroczu sieć zmieniło 749,8 tys. numerów, tj. o 2% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wylicza Grzegorz Bernatek, kierownik projektów analitycznych w Audytelu.

Informację tę można zestawić z wynikami badań konsumenckich UKE, w których w 2012 r. odsetek osób deklarujących przeniesienie numeru wynosił 4,3% respondentów, podczas gdy w roku 2013 tylko 2,1%. Dwa, nakładające się trendy wyraźnie wskazują, że klienci indywidualni w coraz mniejszym stopniu korzystają z przeniesienia numeru, co świadczy o "zabetonowaniu" oferty operatorów oraz braku motywacji klientów do przejścia do innej sieci.

Można zatem postawić pytanie, kto odpowiada za notowane przyrosty liczby przeniesionych kart SIM? Wygląda na to, że segment klientów instytucjonalnych, który coraz bardziej świadomie podchodzi do wyboru operatora. Klient indywidualny musi "zadowolić się" tym, co w danym momencie firmy telekomunikacyjne mają w swoich cennikach, a rzeczywistość pokazuje, że oferta jest bardzo zbliżona i decydują niuanse.




Zobacz: Dlaczego klienci pozostają w sieci i nie zmieniają operatora?

Klient biznesowy jest w sytuacji o niebo lepszej: konsolidacja zakupu, ogłoszenie konkurencyjnego postępowania zakupowego, negocjacje cenowe, możliwość samodzielnego zakupu telefonów - te wszystkie czynniki sprawiają, że firmy mogą sporo zyskać zmieniając dostawcę.

Sam proces zmiany dostawcy w przypadku klientów biznesowych jest bardziej skomplikowany - umowy z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi są podpisywane na każdy numer osobno, stąd przy ogłaszaniu konkursu ofertowego część numerów zwykle jest wiele miesięcy przez końcem kontraktu. A to grozi konieczności zapłacenia kar umownych. Jak widać, firmy wiedzą jak temu zaradzić, a z drugiej strony operatorzy komórkowi są coraz bardziej skłonni zapłacić kary umowne za klienta, jeśli kontrakt jest dla nich perspektywiczny.

Źródło tekstu: Audytel     

Dodaj do:

Tagi: audytel | mnp

w sumie: 40
  • 0

    21. ~  2014-09-01 14:57:10  host: 89-64-238-147.dynamic.chello.pl

    *17 nic nie dokładają, nie ma sensu ironizować, bo oferta jest autentyczna.
    *18 abonament bazuje na opcji Multi 89,9, -30zł za brak telefonu przy przedłużeniu, -30% za przedłużenie, no i w kwotę wchodzi 5zł rabatu za e-fakturę.

  • -4

    22.  2014-09-01 15:00:20

    4 - wymagać trzeba i należ to żaden wstyd, wstydem jest być nieudacznikiem który nie walczy o swoje i siedzi cicho i łaskawie patrzy co konsultant wepchnie, oferty na kartę są i będą, nie znam sieci która tylko bazuje na ofercie abonamentowej.

  • 2

    23. ~  2014-09-01 15:08:32  host: adca14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @22
    bez przesady. znam takich co doładowują prepaida co miesiąc za 5-10 zł, a żądają nie wiadomo czego. najlepiej by chcieli za te 5zł/mies. nielimitowane rozmowy/sms do wszystkich i internet 2 GB. a jak operator daje jakieś bonusy do doładowań to krzyczą, że mało, jak operator pominie jakąś taryfę to od razu złodziej itp. najmniej dają, a najwięcej oczekują. a jak nie daj Bóg nadajnik wysiądzie to wielka afera i od razu cały fanpage operatora zasypany komentarzami, że to najgorsza sieć. może operatorzy powinni prepaidowcom płacić za to, że łaskawie są w ich sieci.

  • 1

    24.  2014-09-01 15:22:44

    @21, a to przedłużyć może klient z ulicy? Jakaś nowość :)

  • -1

    25.  2014-09-01 15:37:23

    23 - nie zauważyłeś, że piszesz z przesadą, rynek jest chłonny i dla wszystkich i dla tych za 5zł czy 10zł na kartę.

  • 3

    26.  2014-09-01 17:23:03

    Kilka złotych nie jest ważne dla operatora ? To po co T-zdziera podnosi abonamenty o 5 zł. ryzykując wypowiedzeniem umowy ?

  • -4

    27.  2014-09-01 17:29:06

    AERO2 USER... Jak zdziera?? Nie zdziera tylko zachęca do zmiany oferty ;-)

  • -1

    28.  2014-09-01 17:43:46

    wlo co racja to racja ;)

  • -2

    29.  2014-09-01 17:47:01

    Znowu tu jakiś korpotłuk namawia na abonamety, żeby norme wyrobić. Ale mnie też obchodzi zysk operatora z mojej karty. Już lecę podisać cyrograf. :-)

  • 0

    30.  2014-09-01 18:22:04

    Ja ładuje prepaida co miesiąc za 5 zł. żeby przedłużyć 200 zł. promocyjnego pakietu złotówek ;) Co w tym złego ?

  • 2

    31.  2014-09-01 19:03:40

    @30, a ktoś twierdzi, że coś złego? Twoja decyzja, tylko nie obudź się kiedyś z ręką w nocniku, jak przedłużenie nie będzie możliwe i ci te złotówki przepadną :)

  • 3

    32.  2014-09-01 20:22:43

    @31 od 2,5 roku mam prepaida Playa i nic mi nie przepadło. 7 lat temu też było konto promocyjne które można było przedłużać. W Playu to tradycja ;) Prepaid jest be bo nie ma prowizji dla naganiaczy.

  • 2

    33. ~  2014-09-01 22:53:31  host: 188.147.86.35.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @29 Tylko ze klient mający abonament rzeczywiście ma prawo stawiać wymagania operatorowi, bo zapewnia mu stałe zródło dochodu. Porównaj to z wymaganiami prepaidowcow, którzy przychodzą do salonu operatora po to żeby zawracać pracownikom d... Bonie działa im pakiet za piec złotych miesięcznie. Operatorzy powinni wprowadzić opłatę za obsługę w salonie, ale tylko dla klientów prepaid. Klient abonamentowy powinien być obsługiwany i mieć świadczona pomoc posprzedażowa bezpłatnie, klient prepaid który jest kiepskim źródłem dochodu powinien za obsługę w salonie mieć potrącane kilka złotych. Takie działanie oduczyło by ta grupę użytkowników przychodzenia do salonu po to, by się publicznie wyzalac jaki to ich operator jest niedobry.

  • 0

    34. ~JustMe  2014-09-01 23:00:39  host: cpc37-wolv14-2-0-cust377.16-1.cable.virginm.net

    @ Ja bym się wstydzil wpisać nazwę tego miasta...
    Tam nawet dworca PKP nie ma :) Ale za to jest M1 :D

  • -3

    35.  2014-09-01 23:18:02

    @33 Nie chce już nawet ci docinać. weź trochę wyluzuj. Przy abonamentach z umowami na 12 miesięcy, przy prepaidach opakietowanych na max, to mogę śmiało powiedzieć... jeden ch.. co weźmiesz. Każdy ma prawo się targować. Nawet na zieleniaku możesz się targować. Jakiś dziwny zwyczaj promujesz. Ja się targuje o wszystko, o telewizor, o panele, o tablet, o internet stacjonarny. Nie mam niby prawa? A dlaczego nie mam prawa? Bo targuje się o TV 32", a nie o 55". :-) Jak chcesz to sobie wspomagaj swojego opa, ale bez przesady. Nie ma klientów mniej ważnych i bardziej ważnych. Przynajmniej nie dla takiego szeregowego salonowego. On ma usługiwać jak wierny pies każdemu swojemu klientowi i nie ma żadnej dyskusji. Jak kupujesz zakupy w sklepie za 25zł, a nie za 110zł to tez cie powinien sprzedawca zjechać, rzucić ci po chamsku towar na ladę i doliczyć swój uśmiech do rachunku? Nie rozumiesz podstawowych rzeczy. Prepaid pompuje postpaid. Pozyskanie prepaid mniej kosztuje. Jedno drugie napędza. Nie ma złego prepaidu i dobrego postpaidu. Jest tylko klient, którego trzeba namówić na super ofertę, a później na jeszcze bardziej super... Może nie potrafisz go namówić i w tym problem?

  • -1

    36. ~klient prepaid  2014-09-02 08:38:48  host: dne102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wydaje na połączenia telefoniczne wiencej niż niejeden abonamentowiec, a prepajda mam z sentymentu .

  • 2

    37.  2014-09-02 10:14:25

    Chodzi o to że abonamentowiec nawet za 1 zł. miesięcznie może pomóc wyrobić choćby plan miesięczny a z prepaida nawet ładowanego za 50 zł. nie ma pracownik salonu żadnego pożytku. Gorzej jak klienci się wyedukują i przejdą do takiego NJU z obsługą online. Salony poznikają i będzie ganz egal czy prepaid czy postpaid.

  • 0

    38.  2014-09-02 12:56:48

    @37 Tylko co konsumenta obchodzą wewnętrzne rozliczenia w firmie? Skoro mają w sprzedaży produkt "na kartę", to mają go sprzedawać, promować, udzielać informacji. Jak się nie opłaca, to niech go wycofają z salonów i rzucą do Żabek.

  • 1

    39.  2014-09-02 14:13:59

    @38 konsumenta guzik to obchodzi. Pracownik salonu biadoli jaki ma ciężki los. Ja mam prepaida od 2,5 roku i ani razu nie byłem w salonie.

  • -1

    40.  2014-09-02 15:02:26

    AERO2 USER - wszyscy pracownicy narzekają... Ale sami chcieliby kupować produkty i usługi innych za grosze, albo dostawać za darmo... Niech zmieni pracę, skoro mu tak źle. Ciekawe jest tylko to, ze mimo takiego kiepskiego biznesu, ludzie pracujący 15, 10, 5 lat temu w punktach sprzedaży operatorów albo prowadzący te punkty, ciągle tam pracują albo je prowadzą? Zmieniają firmy, ale ciągle sprzedają telefony - ja dawno bym zmienił zajęcie jakby mi tak źle było ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-147-69.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet