DAJ CYNK

Kto pobiera multimedia na komórki

WitekT

Wydarzenia

Według szacunków firmy Telecom Media, w Polsce co miesiąc pobieranych jest od 7 mln do 9 mln sztuk multimediów w kanale premium SMS. Sprzedaż napędzają Internet i reklamy prasowe.

Według szacunków firmy Telecom Media, w Polsce co miesiąc pobieranych jest od 7 mln do 9 mln sztuk multimediów w kanale premium SMS. Sprzedaż napędzają Internet i reklamy prasowe.

Z badań wynika, że wśród pobierających minimalnie przodują mężczyźni (52%), a usługi te najpopularniejsze są wśród ludzi z przedziału wiekowego 21-30 lat (41% pobierających). Tych w wieku 15-20 lat jest 19%, a 30-40 - 18%.

60% pobierających to mieszkańcy miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców, 18% z miast od 100 tys. do 200 tys., a 22% - powyżej 200 tys.

Najpopularniejszymi telefonami, na które pobierane są multimedia, są oczywiście Nokie. Z produktów tej firmy korzystało w 2006 roku 36% klientów, a w I kwartale tego roku aż 38%. Na drugim miejscu znalazł się SonyEricsson - 20% w 2006 roku i 24% w I kwartale 2007 roku. Trzecie miejsce zajmuje Samsung ze stałym udziałem 13%. Kolejne miejsca zajmują Siemens (spadek z 13% w 2006 roku do 8% w I kwartale), Motorola (6% w 2006 roku i 8% w I kwartale), Sagem (6%) oraz LG (5%).

Co ciekawe, 43% pobrań dokonano na telefony z TOP10 2006 roku:
1. Nokia 3100,
2. Nokia 6020,
3. Nokia 6610i,
4. Nokia 3510i,
5. Nokia 6030,
6. SonyEricsson T290i,
7. Samsung SGH-X200,
8. SonyEricsson K300i,
9. Sony-Ericsson T230,
10. Siemens AX72.

Zobacz: raport TelecomMedia (plik PDF; 800 kB).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telecom Media