Samsung I9000 Galaxy S jest w stanie przetworzyć 90 mln trójkątów na sekundę. To więcej niż PlayStation 2 czy PSP. Czy jednak sama moc obliczeniowa wystarczy by zdobyć rynek mobilnych gier?
Obecnie niepodzielnie króluje w świecie mobilnych gier iPhone 3GS. Procesor ARM Cortex A8 600 MHz połączono w nim z kartą graficzną PowerVR SGX 535 (praca z prędkością do 400 MHz). Chip graficzny potrafi przydzielić sobie dowolną ilość pamięci RAM z dostępnych 256 MB (w iPhonie 3G były tylko 128 MB pamięci i limit do 24 MB dla karty graficznej).
Z racji zachowania zgodności ze starszym urządzeniem, wciąż gramy na iPhone'ach w gry o znacznie słabszej grafice niż ta możliwa do uzyskania. 3GS jest w stanie wygenerować 28 mln trójkątów na sekundę. Pierwsze wersje konsoli PSP były w stanie przetworzyć ich około 22 - 23 mln na sekundę (po zwiększeniu taktowania procesora, jest to obecnie do około 33 mln).
To jednak nie koniec wyścigu. Najnowszy Samsung I9000 Galaxy S przetwarzać ma 90 mln trójkątów na sekundę. Czy jednak wielka wydajność to wystarczający magnes dla twórców gier?
Póki co grom na Android OS brakuje bardzo dużo do tych z iPhone'ów, a jeśli Apple zdecyduje się na zastosowanie w kolejnym telefonie chipu PowerVR SGX 545 - wydajność podskoczy do 40 mln trójkątów na sekundę. Być może będzie to właściwy moment na pokazanie mocy iPhone'ów - kosztem braku zgodności gier z iPhone'ami pierwszej i drugiej generacji.
Maksymalna liczba przetwarzanych trójkątów (w milionach na sekundę):
PS* |
PS2* |
PSP* |
iPhone 3G |
iPhone 3GS |
Galaxy S |
0,18 |
66 |
22 - 33 |
1,7 |
28 |
90 |
Źródło tekstu: wł