Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kto będzie królem trójkątów?

Kto będzie królem trójkątów?

LuiN 25 Marca 2010 18:22

0 0

samsung i9000Samsung I9000 Galaxy S jest w stanie przetworzyć 90 mln trójkątów na sekundę. To więcej niż PlayStation 2 czy PSP. Czy jednak sama moc obliczeniowa wystarczy by zdobyć rynek mobilnych gier?



Obecnie niepodzielnie króluje w świecie mobilnych gier iPhone 3GS. Procesor ARM Cortex A8 600 MHz połączono w nim z kartą graficzną PowerVR SGX 535 (praca z prędkością do 400 MHz). Chip graficzny potrafi przydzielić sobie dowolną ilość pamięci RAM z dostępnych 256 MB (w iPhonie 3G były tylko 128 MB pamięci i limit do 24 MB dla karty graficznej).

Z racji zachowania zgodności ze starszym urządzeniem, wciąż gramy na iPhone'ach w gry o znacznie słabszej grafice niż ta możliwa do uzyskania. 3GS jest w stanie wygenerować 28 mln trójkątów na sekundę. Pierwsze wersje konsoli PSP były w stanie przetworzyć ich około 22 - 23 mln na sekundę (po zwiększeniu taktowania procesora, jest to obecnie do około 33 mln).




To jednak nie koniec wyścigu. Najnowszy Samsung I9000 Galaxy S przetwarzać ma 90 mln trójkątów na sekundę. Czy jednak wielka wydajność to wystarczający magnes dla twórców gier?

Póki co grom na Android OS brakuje bardzo dużo do tych z iPhone'ów, a jeśli Apple zdecyduje się na zastosowanie w kolejnym telefonie chipu PowerVR SGX 545 - wydajność podskoczy do 40 mln trójkątów na sekundę. Być może będzie to właściwy moment na pokazanie mocy iPhone'ów - kosztem braku zgodności gier z iPhone'ami pierwszej i drugiej generacji.

Maksymalna liczba przetwarzanych trójkątów (w milionach na sekundę):

PS*

PS2*

PSP*

iPhone 3G

iPhone 3GS

Galaxy S

0,18

66

22 - 33

1,7

28

90


* PlayStation, PlayStation 2 i PlayStation Portable.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 1

    2. ~  2010-03-25 18:55:00  host: chello089075021187.chello.pl

    Platforma udana to taka która ma bogatą kolekcję gier a nie najlepsze możliwości techniczne....ile to już razy mocniejszy przegrał ze słabszym....

  • 0

    3. ~grzala99  2010-03-25 18:59:20  host: 78-155-120-39.stormmedia.pl

    "wydajność podskoczy do 40 trójkątów na sekundę." wiem ze chodzi o 40 mln trojkatow - ale niestety tego nie ma w tekscie wiadomosci. Nie tylko mozliwosci sprzetowe decyduja o tym czy dany sprzet i jego mozliwosci zostana w pelni wykorzystane - to zalezy tez od latwosci programowania na dany sprzet - dla porownania - latwiej programistom tworzyc gry na x360 niz na ps3 - ps3 gromi sprzetowo x360 ale w grach tego nie widac - dlaczego?? latwosc programowania jest po stronie x-a. pewnie tak samo jest z iphonem - mam nadzieje z ten samsung cos zmieni

  • 0

    4.  2010-03-25 19:19:05

    grzala99 - dzięki, poprawiłem:)

  • 0

    6.  2010-03-25 20:36:54

    Konsola w telefonie,czy telefon w konsoli?Tak ,czy siak,wolę Sony,może Sony Ericsson.Samsung miał tyle lat na dopracowanie swojej technologii,a ta ciągle kuleje,niestety.

  • 0

    7. ~SE fan  2010-03-25 21:48:00  host: 109.243.13.70

    2. zgadza się, podobnie w dziedzinie plików audio nie przyjęło się mp3pro czy mpc chociaż oferuje wyższą jakość dźwięku niż mp3 - które teraz rządzi - słyszalną zwykłym uchem na nawet średniej klasy sprzęcie Hi-Fi, dla mnie mp3 nie nadaje siędo słuchania tak bije po uszach i "rzęzi", zdecydowanie lepiej brzmi mpc czy flac, podobnie w dziedzinie grafiki - jpeg2000 oferujący dużo wyższą jakość obrazu zwłaszcza przy silnej kompresji przegrał z syfiastym jpg który króluje obecnie w aparatach i telefonach :/

  • 0

    8. ~  2010-03-25 22:39:21  host: f96-064.opera-mini.net

    Ale dlaczego? O mp3 słyszałem już o tym dawno i jako laik, od kilku lat zadaje sobie to pytanie, dlaczego gorszy wygrywa z lepszym? Przecież chyba nie chodzi tu o sławne prawo kopernika, że gorsza moneta wypiera z rynku lepszą... To by dopiero było, gdyby ta zasada kopernika obowiązywała we wszystkim... Gorszy wypiera lepszego na stanowisko, na rynku, w... miłość?

  • 0

    9. ~  2010-03-25 22:40:54  host: f96-064.opera-mini.net

    Ale dlaczego? O mp3 słyszałem już o tym dawno i jako laik, od kilku lat zadaje sobie to pytanie, dlaczego gorszy wygrywa z lepszym? Przecież chyba nie chodzi tu o sławne prawo kopernika, że gorsza moneta wypiera z rynku lepszą... To by dopiero było, gdyby ta zasada kopernika obowiązywała we wszystkim... Gorszy wypiera lepszego na stanowisko, na rynku, w... miłośći?

  • 0

    10. ~Inwob  2010-03-25 23:01:44  host: 078088109070.krosno.vectranet.pl

    A można wiedzieć jaka wydajność ma motorola milestone?

  • 0

    11. ~  2010-03-25 23:14:41  host: chello089074158242.chello.pl

    no jest to niesamowite jak technika idzie do przodu - super :) brakuje mi w zestawieniu PS3, ktoś pamięta ile może przetworzyć poligonów ?

  • 0

    12. ~Lukasz  2010-03-25 23:20:37  host: 77-253-122-161.adsl.inetia.pl

    motorola milestone - 28 milionów na sekunde nexus One i desire - 22 miliony

  • 0

    13. ~niekumaty  2010-03-26 00:15:12  host: ip-213-17-201-42.netia.com.pl

    Trójkąty? Czemu nie napisaliście: polygony?

  • 0

    14.  2010-03-26 10:37:42

    PS3 333 milionów X360 500 milionów Wii 75 milionów

  • 0

    15. ~grzala99  2010-03-26 11:52:16  host: edr178.internetdsl.tpnet.pl

    @KuFeL Jestes pewien ze PS3 ma mniejsza wydajnosc od X360?? A procesor Cell - ktory jest zawarty w konstrukcji Sony?? Przeciez to potwor!!

  • 0

    16. ~  2010-03-26 13:34:16  host: chello089074158242.chello.pl

    @14 - to nie mogą być prawidłowe dane, wiadomo po wynikach benchmarków że PS3 ma większą moc obliczeniową od X360 - zresztą to widać gołym okiem po wyglądzie gier, a np. GTA IV musieli okrajać na X360, żeby chodził płynnie - chyba jakiejś propgandy MS się naczytałeś :)

  • 0

    17.  2010-03-26 14:40:22

    16: GTA IV na Xbox 360 okrojone? To wersja dla PS3 nie miala nawet rozdzielczosci 720p tylko nizsza, bo sprzet nie wyrabial... O braku AA nie wspomne....

  • 0

    18. ~  2010-03-26 15:42:24  host: host-62-141-198-143.swidnica.mm.pl

    @17 jesteś trochę źle poinformowany gta IV na PS3 też ma rozdzielczość 720p.@16 Masz rację gta IV na X360 jest okrojone ,ale to chyba logiczne ,bo X360 jest na płyty DVD (dwuwarstwowa 8,5 GB) a PS3 Blu-ray(jednowarstwowa 20 GB)więc na X360 trochę ucieli na pc GTA IV zajmuje ok.16GB(pełna instalacja).Niby na X360 jest lepsza grafika ,ale to dlatego ,że na niego się łatwiej robi gry.A jak myślicie dlaczego dodatki do GTA IV zrobili najpierw jeko exclusive dla X360?Niby też San Andreas lepiej wyglądało na X-box niż na Playstation2 ,ale to logiczne ,że PS2 jest słabsza,ale zauważcie ,że na PS2 jeszcze wychodzą gry a na X-box'a już od 2007r. nie wychodzą.Gdyby mieli zrobić grę która w pełni wykorzysta moc PS3 to na X-boxie by wyglądało lipnie a na PC by miała ogromne wymagania.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-153-63.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.