Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Krytyczne 15 minut dla smartfonów

Krytyczne 15 minut dla smartfonów

Q! 20 Stycznia 2009 14:21

0 0

Agencja Mformation przeprowadziła ciekawe badania na temat postrzegania przez użytkowników telefonów typu smartfon. Otóż okazało się z nich, że dla nowych użytkowników tego typu urządzeń krytyczne jest pierwsze 15 minut styczności z takim telefonem.

Według przeprowadzonych badań 85% klientów mieszkających w USA lub Wielkiej Brytanii czuje frustrację z powodu trudności przy pierwszym uruchomieniu telefonu i "zmuszeniu" go do poprawnej pracy. Również 65% uważa, że poprawne ustawienie nowego urządzenia jest zbyt skomplikowane i zajmuje im zbyt dużo czasu.

95% spośród badanych uznaje, że obecne technologie są dla nich zbyt skomplikowane, co zmusza ich do rezygnacji z korzystania z bardziej zaawansowanych funkcji telefonu. Również 60% spośród badanych stwierdziło, że zrezygnowało z korzystania z niektórych programów, gdyż ich obsługa była po prostu zbyt skomplikowana.




Matthew Bancroft, analityki z Mformation, powiedział, że paradoksem jest to, że nowe urządzenia zawierają coraz więcej nowoczesnych funkcji. Jest ich na tyle dużo, że ludzie nie są w stanie ich ogarnąć i po prostu z nich nie korzystają. Według niego granicznym czasem dla wprowadzenia własnych ustawień powinno być 15 minut. W rzeczywistości okazuje się, że użytkownikom często zajmuje to godzinę i więcej. Chcieliby oni korzystać z takich funkcji jak przeglądanie Internetu czy wysyłanie i odbieranie emaili, jednak złożoność dzisiejszych telefonów zniechęca ich do tego.

Według Bancrofta usunięcie tych przeszkód powinno leżeć w interesie samych operatorów, gdyż spowodowałoby to dla nich większe przychody z łatwo dostępnych usług dodanych.

Źródło tekstu: pc advisor, wł     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9. ~qwerty  2009-01-20 15:11:34  host: public64754.xdsl.centertel.pl

    popieram to amerykanie są tempi znaczy się 95% amerykanów:)

  • 0

    10. ~  2009-01-20 15:43:59  host: aaak228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "TEMPI" powiadasz? ach ta polska megalomania...

  • 0

    11.  2009-01-20 16:03:15

    Tyle że "TEMPI" Amerykanie używają również Jeżynę i Jabłka.

  • 0

    12. ~  2009-01-20 16:06:25  host: ip-89-174-118-237.multimo.gtsenergis.pl

    tempi, radzom, muzg....piękny festiwal polskiego talentu. Nasz "naród wybrany" doskonale sobie radzi z wbijaniem gwoździ, zmywaniem i innymi zajęciami typu "murarz, tynkarz, akrobata". Ewentualnie specjalizacja w ustawianiu "zajumanych"lub zakupionych "za złotówkę" telefonów.

  • 0

    13. ~Boj  2009-01-20 16:15:43  host: ch100.internetdsl.tpnet.pl

    Ja swojego smartfona I550W opanowałem w kilka chwil.Amerykanie sa zdolni do mordowania ludzi poczowszy od Indian i morduja nadal

  • 0

    14. ~rs  2009-01-20 16:20:19  host: ebe90.internetdsl.tpnet.pl

    Nie są tępi. Oni tam traktują telefony czy komputery jak narzędzia pracy. Nie każdy kierowca musi być zarazem mechanikiem. Wystarczy, że potrafi wlać paliwo i jeździć. To samo jest z elektroniką. To, że ktoś chce odbierać pocztę czy przeglądać strony, nie znaczy że ma skończyć informatykę czy elektronikę.

  • 0

    15. ~rs  2009-01-20 16:21:33  host: ebe90.internetdsl.tpnet.pl

    Firmy które to rozumieją, zarabiają pieniądze i zdobywają klientów.

  • 0

    16.  2009-01-20 16:28:57

    #14: dokładnie to. Albo nie każdy kto chce przejrzeć pocztę musi pół życia przesiedzieć na portalach telekomunikacyjnych. Wyobraźcie sobie, że ludzie interesują się różnymi rzeczami.

  • 0

    17. ~dechomenon  2009-01-20 16:49:40  host: 212.67.158.55

    jeżli w amerykańskiej instrukcji obslugi do skanera, jest napisane, że nie należy siadać na obudowie skanera, to już widac jaki poziom mogą reprezentować amerykanie, totalny idiotyzm.

  • 0

    18. ~  2009-01-20 16:55:11  host: ip-62-148-94-8.netia.com.pl

    14: ale kto mówi o kończeniu informatyki czy elektroniki?

  • 0

    19. ~....  2009-01-20 19:17:52  host: bov133.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "jeżli w amerykańskiej instrukcji obslugi do skanera, jest napisane, że nie należy siadać na obudowie skanera, to już widac jaki poziom mogą reprezentować amerykanie, totalny idiotyzm." W Ameryce jak w instrukcji nie napiszą że np. nie można siadać na tej obudowie skanera, to jak ten amerykanin siądzie i sobie coś zrobi to może zaskarżyć producenta i żądać odszkodowania więc się zabezpieczają i piszą

  • 0

    20. ~rs  2009-01-20 19:32:38  host: host-80.54.169.4.tvksmp.pl

    17: W naszych nic nie wypisują. Przecież Polacy nie czytają instrukcji. Wszystko wiedzą najlepiej bez czytania.

  • 0

    21.  2009-01-20 20:25:43

    #20: tak, i potem taki jełop dzwoni do serwisu bo nie potrafi sobie nastroić telewizora, twierdzi że jest zepsuty. A zwyczajnie do czytania czuje obrzydzenie :-)

  • 0

    22. ~eMb  2009-01-20 20:28:58  host: chello089077145236.chello.pl

    Tak i pozniej powstaja Windowsy, ktore sa coraz bardziej "user friendly" i coraz ciezej zrobic w nich cos szybko bez pytania 200 razy czy aby napewno.

  • 0

    23. ~andy  2009-01-20 20:32:12  host: inet20909nh-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    W pełni popieram wypowiedź 14-tki. W stanach ludzie oczekują gotowych rozwiązań, a nie dłubania w ustawieniach. Tak właśnie Apple reklamuje swoje komputery: gotowy do użytku po wyjęciu z opakowania i uruchomieniu. I tak właśnie jest, że nikt z posiadaczy komputera Apple nie bawi się w żadne konfiguracje czy inne ustawienia, jak na przykład w Linuksie...

  • 0

    24.  2009-01-21 04:03:24

    W tym co jets napisane jest sporo prawy. Nawet człowiek dobze znajacy sie na rzeczy traci na wszelakich ustawienach dzisiejszej elektroniki duzo czasu i nechodzi tu tylko o telefony komurkowe. Przykład : Zeby poprawnie działam mi gps na komurce i lapal sygnal stracilem duuuuzo czasu czytajac fora i nadal niejest dobze. Zeby router poprawnie wykrywal mi siec N stracilem z miesiac Zeby do routera podlaczyc twardy dysk zeby sciagac torenty stracilem z miesiac i nadal niedziała Takich przypadkow moge mnozyc, ogolnie na wszelakie ustawienia mozna stracic naprawde mase czasu, chociaz niechodzi mi tutaj o prozaiczne skonfigurowanie telefonu. Sam zrezygnowalem z paru funkcji w posiadanych przezmnie urzadzeniach tylko dlatego ze szkoda mi czasu, mimo ze sie tym interesuje i niejest mi to obce, wiec sie tym bardziej niedziwie ludzia ktorych to nie interesuje

  • 0

    25.  2009-01-21 07:31:07

    ach Ci amerykanie ;]

  • 0

    26. ~rs  2009-01-21 08:37:08  host: ebe90.internetdsl.tpnet.pl

    andy: Masz rację z tym Apple. Ale z Linuxie nie jest już tak źle jak kiedyś. Sam prywatnie używam Mandrivy i wiele ustawiać nie trzeba. Cały sprzęt przy instalacji sam wykrywa, a i większość potrzebnego softu jest w pakiecie. Ale fakt, trzeba więcej czasu poświęcić na starcie niż przy WIN. Ale Lin ma dwie przewagi, jest darmowy i stabilny. No i mam komfort, że większość wirusów i włamów jest na Windę. Linuksa jednak niewielu używa. :)

  • 0

    27. ~RoN  2009-01-21 10:26:59  host: host-80-252-2-3.gazeta.pl

    W temacie: często menu jest bardzo nieintuicyjne albo opcje są w dziwnych miejscach. Nie dziwmy się użytkownikom, że są zniechęceni po kilkunastu minutach zabawy. Wniosek końcowy prawidłowy-to operator powinien dbać o prostotę konfiguracji jeśli chce czerpać dodatkowe zyski za dodatkowe usługi. 19: zgadzam się w 100%, USA to państwo prawników , niekoniecznie prawa. Ulotka od szminki (!) też zawiera informacje, że nie wolno jej zjadać ani pchać do oczu :) 23 i 26: Polecam Linuxy w wersji edu, mają dużo więcej niż trzeba (btw:spróbujcie zainstalować na czystym kompie Windę i Linuxa-zobaczycie z czym więcej zejdzie przy konfiguracji)

  • 0

    28. ~:))  2009-01-21 17:34:49  host: chello084010144209.chello.pl

    odkrywcze (stwierdzenie, badanie) to nie jest - a kto chce bawić się jakimkolwiek urządzeniem godzinami? Dlatego Microsoft zerżnął okna z Apple - niestety firmy zatrudniają często baranów, którzy dostosowują wszystko do siebie - nie do konsumenta. A przykładem jest choćby upór pseudoznawców internetu, którzy dostosowują szerokość (stałą) strony do swojego ekranu - zapominając o takich 'detalach' jak choćby użytkownicy laptopów. Przykładem jest telepolis :)))

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-147-6.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.