DAJ CYNK

Krytyczne 15 minut dla smartfonów

Q!

Wydarzenia

Agencja Mformation przeprowadziła ciekawe badania na temat postrzegania przez użytkowników telefonów typu smartfon. Otóż okazało się z nich, że dla nowych użytkowników tego typu urządzeń krytyczne jest pierwsze 15 minut styczności z takim telefonem.

Agencja Mformation przeprowadziła ciekawe badania na temat postrzegania przez użytkowników telefonów typu smartfon. Otóż okazało się z nich, że dla nowych użytkowników tego typu urządzeń krytyczne jest pierwsze 15 minut styczności z takim telefonem.

Według przeprowadzonych badań 85% klientów mieszkających w USA lub Wielkiej Brytanii czuje frustrację z powodu trudności przy pierwszym uruchomieniu telefonu i "zmuszeniu" go do poprawnej pracy. Również 65% uważa, że poprawne ustawienie nowego urządzenia jest zbyt skomplikowane i zajmuje im zbyt dużo czasu.

95% spośród badanych uznaje, że obecne technologie są dla nich zbyt skomplikowane, co zmusza ich do rezygnacji z korzystania z bardziej zaawansowanych funkcji telefonu. Również 60% spośród badanych stwierdziło, że zrezygnowało z korzystania z niektórych programów, gdyż ich obsługa była po prostu zbyt skomplikowana.

Matthew Bancroft, analityki z Mformation, powiedział, że paradoksem jest to, że nowe urządzenia zawierają coraz więcej nowoczesnych funkcji. Jest ich na tyle dużo, że ludzie nie są w stanie ich ogarnąć i po prostu z nich nie korzystają. Według niego granicznym czasem dla wprowadzenia własnych ustawień powinno być 15 minut. W rzeczywistości okazuje się, że użytkownikom często zajmuje to godzinę i więcej. Chcieliby oni korzystać z takich funkcji jak przeglądanie Internetu czy wysyłanie i odbieranie emaili, jednak złożoność dzisiejszych telefonów zniechęca ich do tego.

Według Bancrofta usunięcie tych przeszkód powinno leżeć w interesie samych operatorów, gdyż spowodowałoby to dla nich większe przychody z łatwo dostępnych usług dodanych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: pc advisor, wł