DAJ CYNK

Kruger&Matz: prawie 30% sprzedaży generują smartfony

sirmark

Wydarzenia

Firma Lechpol, właściciel marki Kruger&Matz, zaprezentowała nowości produktowe na 2017 rok. Oprócz ważnych kategorii takich jak smartfony i tablety, telewizory i home audio, w tym roku firma stawia także na laptopy.

Firma Lechpol, właściciel marki Kruger&Matz, zaprezentowała nowości produktowe na 2017 rok. Oprócz ważnych kategorii takich jak smartfony i tablety, telewizory i home audio, w tym roku firma stawia także na laptopy.

W zeszłym roku na rynek trafiły ultrabooki, m.in. chwalony przez producenta model Explore 1402 oparty na procesorze Intel Atom X5-Z8300 - był dostępny m.in. w Play. W tym roku pokazane zostały mocniejsze konfiguracje z procesorami Intel Core 6-tej generacji, grafiką GeForce GTX 950M, 8 GB RAM i matowymi matrycami FullHD. Do tego dysk SSD256GB, USB 3.0, miniHDMI i akumulator 3150mAH. Z systemem Windows 10 wycenione zostały na 3699 zł (wersja z procesorem i5-6200Ui) oraz 3999 zł (wersja z i7-6500U).



O nowych smartfonach, w tym nowym flagowcu Live 5+ już wspominaliśmy. Oferuje on 5,5-calowy ekran FullHD, ośmiordzeniowy chipset MediaTek MTK6750T, 4GB RAM, 64 GB pamięci wewnętrznej na multimedia oraz m.in. czytnik linii papilarnych. Całość zasila potężny akumulator o pojemności 6000 mAh z obsługą funkcji szybkiego ładowania (24 W). Dostępny będzie od czerwca, a wyceniony został na 999 zł.

Zobacz: Live 5+ nowym flagowcem marki Kruger&Matz

Pokazane zostały także produkty z innych kategorii, jak miniwieża, głośniki bezprzewodowe czy słuchawki bezprzewodowe.













W ramach konferencji firma podzieliła się informacjami dotyczącymi finansów. W 2016r. marka Kruger&Matz wypracowała obrót w wysokości prawie 45 mln zł (wzrost o 50% względem roku poprzedniego). Poprawiła się także marża na sprzedaży, która opiewa na 9,7 mln zł (wzrost o 120%).



Jeszcze w 2015 r. kategoria "smartfony" generowała 40% sprzedaży. Po rozszerzeniu oferty produktowej, w 2016 r. udział tej kategorii spadł do 27%. Struktura sprzedaży na poniższym wykresie.





Marka Kruger&Matz większość swojej sprzedaży generuje salonach własnych LPelektronik, których ma już ok. 50 w całej Polsce. Firma podała także, że 50% internetowej sprzedaży bezpośredniej pochodzi ze strefy marki w Allegro, a druga połowa z własnej strony internetowej. Co ciekawe firma nie korzysta z reklamy Google'a.

I jeszcze na koniec taka ciekawostka. Na konferencji mniej lub bardziej przypadkowo pojawiło się kilkoro celebrytów. Na zdjęciu z szefostwem firmy. Znacie?


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł