DAJ CYNK

Krótko o DVB-H w Polsce: niewypał

LuiN

Wydarzenia

Dla Play i Ery przedsięwzięcie już się skończyło, Plus i Orange nie mówią jeszcze kategorycznie nie, ale hurtowa oferta Info-TV-FM wciąż ich nie zadowala - czytamy w Rzeczpospolitej. Czy są jeszcze w Polsce szanse na sukces cyfrowej telewizji mobilnej DVB-H?

Dla Play i Ery przedsięwzięcie już się skończyło, Plus i Orange nie mówią jeszcze kategorycznie nie, ale hurtowa oferta Info-TV-FM wciąż ich nie zadowala - czytamy w Rzeczpospolitej. Czy są jeszcze w Polsce szanse na sukces cyfrowej telewizji mobilnej DVB-H?

Info-TV-FM wygrało konkurs na rezerwację częstotliwości potrzebnych do emisji telewizji DVB-H. Firma miała w założeniu oferować hurtowo swoje usługi operatorom komórkowym. Po pięciu kwartałach od wygrania konkursu oferty hurtowej wciąż nie ma.

Info-TV-FM oczekuje od partnerów 10-letnich umów o współpracy oraz wysokich opłat stałych. Według aktualnej oferty jeden partner w trakcie trwania 10-letniej umowy ma przynieść Info-TV-FM około 90 mln zł, nie licząc opłat od aktywnych użytkowników usługi.

Era i Play jednogłośnie twierdzą, że oferta w obecnej formie nie ma biznesowego uzasadnienia, ani szansy na rynkowy sukces. DVB-H przyjęła się do tej pory na szeroką skalę jedynie we Włoszech, choć i tam operatorzy na niej nie zarabiają. W tej sytuacji trudno jest znaleźć chętnych do inwestowania w niezbędną infrastrukturę.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita