DAJ CYNK

Kosmicznie wydajny Galaxy S

LuiN

Wydarzenia

Samsung I9000 Galaxy S to obecnie najpotężniejszy pod względem graficznym telefon z systemem Google'a. Do sieci trafiły filmy, na których nowa Galaktyka Samsunga walczy o klatki na sekundę z Google Nexus One w grach Quake 2 i Quake 3.

Samsung I9000 Galaxy S to obecnie najpotężniejszy pod względem graficznym telefon z systemem Google'a. Do sieci trafiły filmy, na których nowa Galaktyka Samsunga walczy o klatki na sekundę z Google Nexus One w grach Quake 2 i Quake 3.

Walka ta jest nierówna, bo Nexus One oferuje "zaledwie" 22 miliony trójkątów na sekundę, podczas gdy Galaxy S - aż 90 mln. Test porównawczy zaczyna się od dema Quake'a 2. Różnice w szybkości renderingu są kolosalne:



W grze Quake 3 uzyskujemy na Galaxy S iście komputerową płynność, jednak z tego co widać na filmie, da się bez problemu grać również na Nexus One - ba, nie trzeba nawet nic podpinać do telefonu by można było wygodnie sterować postacią (trackball działa świetnie).





Według danych opublikowanych przez producenta chipów graficznych Power VR, w Samsungu S8500 Wave dostajemy dokładnie ten sam układ graficzny co w Galaxy S, a do tego urządzenie korzysta z tej samej jednostki centralnej. Póki co gier w pełni prezentujących potencjał obu urządzeń nie ma jeszcze ani na Android OS, ani na Bada OS. A spodziewać można się fajerwerków podobnych do tych na PlayStation 2.

Do sieci nie trafiły jeszcze jakieś szersze testy graficzne iPhone'a 4, który pracuje na tym samym procesorze co Galaxy S, jednak (prawdopodobnie) odtaktowanym do 800 MHz i uzbrojonym w układ graficzny starszej generacji. Użytkownicy iPhone'ów 3GS nie powinni mieć kompleksów - ich telefony poradzą sobie bez trudu z grami prezentującymi możliwości nowego iPhone'a. Pod względem możliwości graficznych w nowym iPhonie wiele się nie zmieniło (to samo GPU). Zmienił się jednak wyświetlacz, który teraz mocniej eksploatuje potencjał karty graficznej.



Urządzenie

CPU

GPU

trójkątów na sekudnę (w mln)

Samsung I9000 Galaxy S

ARM Cortex-A8 1 GHz

PowerVR SGX540

90

Samsung S8500 Wave

ARM Cortex-A8 1 GHz

PowerVR SGX540

90

PlayStation 2

Emotion Engine 64-bit, 294 - 299 MHz

Graphics Synthesizer

66

Apple iPad

ARM Cortex-A8 1 GHz, pod nazwą Apple A4

PowerVR SGX535

28

Apple iPhone 4

ARM Cortex-A8 1 GHz, pod nazwą Apple A4, prawdopodobnie odtaktowany do 800MHz

PowerVR SGX535

28

Apple iPhone 3GS

ARM Cortex-A8 600 MHz (odtaktowany z 833 MHz)

PowerVR SGX535

28

PlayStation Portable

MIPS R4000, od 1 do 333 MHz

2 dedykowane układy

22 - 33

Google Nexus One

Qualcomm Snapdragon QSD8250 1 GHz

Adreno 200

22

Motorola MILESTONE / Droid

Cortex-A8 550 MHz (łatwy do podkręcenia)

PowerVR SGX530

do 7

Apple iPhone 3G

Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0 412 MHz (odtaktowany z 620 MHz)

PowerVR MBX Lite 3D

1,7



Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu Samsung I9000 Galaxy S w katalogu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł