Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kosmicznie wydajny Galaxy S

Kosmicznie wydajny Galaxy S

LuiN 7 Lipca 2010 12:18

0 0

samsung i9000Samsung I9000 Galaxy S to obecnie najpotężniejszy pod względem graficznym telefon z systemem Google'a. Do sieci trafiły filmy, na których nowa Galaktyka Samsunga walczy o klatki na sekundę z Google Nexus One w grach Quake 2 i Quake 3.

Walka ta jest nierówna, bo Nexus One oferuje "zaledwie" 22 miliony trójkątów na sekundę, podczas gdy Galaxy S - aż 90 mln. Test porównawczy zaczyna się od dema Quake'a 2. Różnice w szybkości renderingu są kolosalne:



W grze Quake 3 uzyskujemy na Galaxy S iście komputerową płynność, jednak z tego co widać na filmie, da się bez problemu grać również na Nexus One - ba, nie trzeba nawet nic podpinać do telefonu by można było wygodnie sterować postacią (trackball działa świetnie).








Według danych opublikowanych przez producenta chipów graficznych Power VR, w Samsungu S8500 Wave dostajemy dokładnie ten sam układ graficzny co w Galaxy S, a do tego urządzenie korzysta z tej samej jednostki centralnej. Póki co gier w pełni prezentujących potencjał obu urządzeń nie ma jeszcze ani na Android OS, ani na Bada OS. A spodziewać można się fajerwerków podobnych do tych na PlayStation 2.

Do sieci nie trafiły jeszcze jakieś szersze testy graficzne iPhone'a 4, który pracuje na tym samym procesorze co Galaxy S, jednak (prawdopodobnie) odtaktowanym do 800 MHz i uzbrojonym w układ graficzny starszej generacji. Użytkownicy iPhone'ów 3GS nie powinni mieć kompleksów - ich telefony poradzą sobie bez trudu z grami prezentującymi możliwości nowego iPhone'a. Pod względem możliwości graficznych w nowym iPhonie wiele się nie zmieniło (to samo GPU). Zmienił się jednak wyświetlacz, który teraz mocniej eksploatuje potencjał karty graficznej.



Urządzenie

CPU

GPU

trójkątów na sekudnę (w mln)

Samsung I9000 Galaxy S

ARM Cortex-A8 1 GHz

PowerVR SGX540

90

Samsung S8500 Wave

ARM Cortex-A8 1 GHz

PowerVR SGX540

90

PlayStation 2

Emotion Engine 64-bit, 294 - 299 MHz

Graphics Synthesizer

66

Apple iPad

ARM Cortex-A8 1 GHz, pod nazwą Apple A4

PowerVR SGX535

28

Apple iPhone 4

ARM Cortex-A8 1 GHz, pod nazwą Apple A4, prawdopodobnie odtaktowany do 800MHz

PowerVR SGX535

28

Apple iPhone 3GS

ARM Cortex-A8 600 MHz (odtaktowany z 833 MHz)

PowerVR SGX535

28

PlayStation Portable

MIPS R4000, od 1 do 333 MHz

2 dedykowane układy

22 - 33

Google Nexus One

Qualcomm Snapdragon QSD8250 1 GHz

Adreno 200

22

Motorola MILESTONE / Droid

Cortex-A8 550 MHz (łatwy do podkręcenia)

PowerVR SGX530

do 7

Apple iPhone 3G

Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0 412 MHz (odtaktowany z 620 MHz)

PowerVR MBX Lite 3D

1,7



Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu Samsung I9000 Galaxy S w katalogu.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 0

    6.  2010-07-07 12:50:13

    LuiN, owszem, nie w takiej rozdziałce (tylko w QVGA), ale na N95 8GB, chodził Quake III... podobnie na N82 i INNOV8 ;)

  • 0

    7.  2010-07-07 12:56:16

    6, znawca - heh, w sumie to sam o tym pisałem newsa:) W odniesieniu do E90. Skleroza;D

  • 0

    8.  2010-07-07 13:05:36

    Ciekawe kiedy ktos zacznie produkować jakieś mikro dvd - o pojemności co najmniej 4,7GB, a w telefonach będą odtwarzacze i nagrywarki takich płytek

  • 0

    9. ~aply  2010-07-07 13:10:55  host: del24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    macie trochę błędne dane: Milestone - SGX530, 14 MPolys/s, 500Mpx/s@200MHz I9000 - SGX540, twice performance of SGX530 Nawet chip SGX545 ma tylko 35 mPolys, więc w jaki sposób SGX540 może mieć 90... Źródło: Wikipedia

  • 0

    10. ~pata  2010-07-07 14:06:15  host: user-109-243-246-36.play-internet.pl

    Rafix - płyty? To przecie przeżytek:) CD, DVD, UMD, BD... za dużo mechaniki i optyki:)

  • 1

    11.  2010-07-07 14:06:58

    aply - 90 mln trójkątów to informacja z materiału prasowego Samsunga (bardziej mu wierzę niż Wikipedii).

  • 0

    12. ~Andrzej  2010-07-07 14:37:30  host: 093105178208.bialystok.vectranet.pl

    Bardzo, to sympatyczne, ale w Polsce ( choć trudno w to uwierzyć obywatelom Europy) nadal GALAXY S jest NIEDOSTĘPNY!

  • 0

    13. ~rob  2010-07-07 14:58:12  host: chello084010246110.chello.pl

    Na nokiach juz z 2lata temu latal 25-30fps na omap2420 330mhz n95 8gb,n82,e90( tu w 800x480 przy ponad 20fps) to co to za rewelacja ze 1ghz procek z power vr sgx go ciagnie? Do tego na nokiach byla obsluga myszy bt.

  • 0

    14. ~hettman  2010-07-07 14:59:29  host: chello084010219022.chello.pl

    w tabeli wkradl sie blad/pominiecie -nie ma tam nokii :)))

  • 0

    15. ~Rain86  2010-07-07 15:09:47  host: 213.155.179.66

    Na nokiach to wyglądało to w ten sposób, że musiałeś zmienić rozdzielczość w grze na 320x240 i powyłączać sporo detali by tyle wyciągnęła, nie mówiąc już o tym jak wyskoczyło kilka botów na raz i zrobił się młyn to jak pięknie cięło..w galaxy S zapewne wygląda to zupełnie inaczej:) tj wyższa rozdzielczość i więcej detali

  • 0

    17.  2010-07-07 15:22:25

    @13 ponad 5 razy więcej pikseli robi ta subtelna różnicę :P

  • 0

    19. ~alladyn  2010-07-07 15:27:04  host: acpj245.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam dwie uwagi co do tego porównania. 1.Nexus One jest szybszy od Milestone? LOL Wystarczy sobie porównać jak chodzą gry na Milestone a jak na N1, mówiąc o Androidzie 2.1 N1 dostaje kopa dopiero na wersji 2.2 2. Niema porównania z nową Motorolą Droid X, która będzie miała premierę niedługo, chyba za 2 tygodnie jeśli dobrze pamiętam.

  • 0

    21.  2010-07-07 15:50:45

    Droid X chciałbym zobaczyć w tym zestawieniu, na bańkę bije wszystkie

  • 0

    22. ~edmund  2010-07-07 16:09:41  host: 093105117048.siedlce.vectranet.pl

    shafran: niestety muszę Cię rozczarować, procesor motoroli droid x to to 1GHz Qualcomm Snapdragon który jest wolniejszy od procesora w samsung galaxy s. Nie wiem tylko jaki układ graficzny jest w droid x.

  • 0

    24. ~karol  2010-07-07 16:55:23  host: 178.182.68.222.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Ciekawi mnie ile czasu wytrzymuje bateria w takim galaxy podczas gry... I jak tym grać, jest możliwość podpięcia jakiegoś manipulatora po BT?

  • 0

    25. ~piyoter  2010-07-07 17:16:09  host: 80-48-219-10.pub.krusz-lan.pl

    @23 bo mało kto tego uzywa - sam mam kierunki i przez kilka miesiecy parę razy nacisnałem moze na nie...

  • 0

    26.  2010-07-07 17:19:32

    24, karol - nie mogę się doszukać dobrych i dopracowanych darmowych gier na Androida, płatnych w Polce dostępnych oficjalnie nie ma - a nawet gdyby były, to przecież nie będę ich kupować do testowego telefonu. W Samsung Apps na Galaxy S znalazłem niespełna 10 pozycji. W tym darmowy Asphalt 5 - ten to akurat graficznie i pod względem wydajności po prostu wgniata. Podczas gry człowiek jest po prostu zahipnotyzowany. Testując rozmaite funkcje, sporo rozmawiając, do tego 2 h muzyki i 2,5 h oglądania wideo no i oczywiście bateriożerne 2 konta Gmail + 1 Exchange pracujące w trybie Push i telefon zdycha po 29 godzinach pracy. Bardzo źle nie jest. Do szczęścia jednak ciut za mało.

  • 1

    28.  2010-07-07 20:09:42

    27, i od razu poproszę o przepis na usługi TP i Orange bez opłat, bo w tym sądząc po hoście też coś doradzisz:)

  • 0

    29. ~aladyn  2010-07-07 22:31:45  host: 178-36-41-33.adsl.inetia.pl

    @22 Droid X ma 1 GHz OMAP który wgniata Snapdragona :)

  • 0

    30. ~Mike  2010-07-16 22:13:16  host: 253.pronet-serwis.pl

    @15 Ja na N82 grałem na full detalach i rozdzielczości, o której wspomniałeś i nie było najmniejszego problemu z płynnością nawet przy większej ilości przeciwników ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-78-4.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.