Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Koreańscy producenci zdobywają polski rynek

Koreańscy producenci zdobywają polski rynek

WitekT 29 Października 2009 08:54

0 0

Samsung chce w Polsce przegonić Nokię pod względem ilości sprzedanych telefonów. Ma to się udać koreańskiemu producentowi do końca 2010 roku - pisze serwis rpkom.pl.



Samsung twierdzi, że już teraz radzi sobie znacznie lepiej niż główny konkurent i jest w Polsce zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów z dotykowym ekranem, gdzie jego udział rynkowy sięga aż 40%.




Z szacunków Samsunga wynika, że cały rynek telefonów komórkowych w Polsce w pierwszych trzech kwartałach tego roku skurczył się o około 10%. Mimo to Samsung nieznacznie poprawił swoje zeszłoroczne wyniki. Motorem napędowym sprzedaży mają być takie modele, jak S5230 Avila, S3650 Corby (Samsung twierdzi, że ledwo nadąża z realizacją zamówień w związku ze znacznie większym niż planowano zainteresowaniem), Omnia II oraz telefony z systemem operacyjnym Android.

Także drugi z wielkich koreańskich producentów - LG - radzi sobie w Polsce bardzo dobrze. W tym roku będzie miał 12-13-procentowy udział w rynku i pewne, trzecie miejsce, choć wcześniejsze plany mówiły tylko o 10%. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Źródło tekstu: rpkom.pl, wł     

Dodaj do:
w sumie: 62
  • 0

    43.  2009-10-29 21:32:24

    Ja nie wiem jak te nowe samsungi się sprawują, ale ja mam D600e z 2005 roku i chodzi rewelacyjnie. Bateria cały czas ta sama i telefon jest sprawny w 100%

  • 0

    44. ~me  2009-10-30 07:16:50  host: chello084010127128.chello.pl

    dokladnie stz - smieszna sprawa, ale ludzie czesto nie rozumieja, ze w ciagu 2 lat kiedy to wymieniali telefon pogorszyl sie w znacznym stopniu zasieg operatorow, przepchano nadajniki, rozwija sie 3G i "nietrzymanie sieci" ma zwiazek zwykle z tymi zjawiskami a nie "telefonu ze slabym zasiegiem". A przeciez konsultant w punkcie nie powie ze to ich wina...

  • 0

    45. ~gosc  2009-10-30 12:18:20  host: 80.51.3.147

    a ja mam nadzieje ze nokii to raczej nie przeskoczy jeszcze duzo brak a nokia to jednak nokia

  • 0

    46. ~gromcio  2009-10-30 14:52:59  host: apn-77-113-79-75.dynamic.gprs.plus.pl

    zastanawia mnie skrót myślowy nokia to jednak nokia, co on oznacza ?? może to coś boskiego??

  • 0

    47. ~me  2009-10-30 20:24:14  host: chello084010127128.chello.pl

    raczej cholernie wadliwego w serii xpress music ;). Skrot myslowy Nokia to Nokia oznacza tyle co Samsung to Samsung i LG to LG - nic wiecej i nic mniej

  • 0

    49. ~Elektro  2009-11-03 15:17:15  host: 77-254-154-210.adsl.inetia.pl

    "Samsung twierdzi, że już teraz radzi sobie znacznie lepiej niż główny konkurent i jest w Polsce zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów z dotykowym ekranem..." Ciekawe na jakiej podstawie tak twierdzi?! Ja myślę, że to tylko takie przechwałki marketingowców Samsunga, czyli można to spokojnie między bajki włożyć. Według rankingu sporządzonego przez Fortel.info i Ceneo.pl ranking Najpopularniejszych w Polsce producentów telefonów z ekranem dotykowym jeszcze w sierpniu 2009 wyglądał następująco: 1. Nokia 2. LG Electronics 3. HTC 4. Samsung 5. Apple 6. myPhone 7. Asus 8. Sony Ericsson 9. Toshiba 10. HP A samsung twierdzi, że w ciągu nieco ponad miesiąca wyprzedził wszystkich będących przed nim producentów???! ha ha ha Samsung bzdury opowiada!

  • 0

    50.  2009-11-03 15:20:16

    Elektro: a według jakich kryteriów fortel i ceneo określają popularność telefonów?

  • 0

    51. ~E  2009-11-03 15:33:39  host: 77-254-154-210.adsl.inetia.pl

    Najprawdopodobniej na podstawie wielkości sprzedaży w Polsce. Samsung wprawdzie miał w pierwszej dwudziestce aż sześć swoich modeli, ale nie wystarczyło mu to do zajęcia miejsca "na podium. -> Najpopularniejsze w Polsce telefony z ekranem dotykowym (w sierpniu 2009): 1. NOKIA 5800 XpressMusic: 1 005 zł 2. HTC Touch Diamond 2: 1 690 zł 3. SAMSUNG I900 Omnia 8GB: 1 329 zł 4. LG KP500 Cookie: 540 zł 5. HTC Touch HD T8282: 2 062 zł 6. LG KU990 Viewty: 676 zł 7. SAMSUNG F480: 799 zł 8. HTC Touch Pro2 T7373: 2 299 zł 9. SAMSUNG i780: 745 zł 10. APPLE iPhone 3G 8GB: 1 739 zł 11. NOKIA N97: 2 199 zł 12. LG KS360 Etna: 469 zł 13. LG KM900 Arena: 1199 zł 14. APPLE iPhone 3G 16GB: 1 999 zł 15. HTC P3700 Touch Diamond: 1 099 zł 16. SAMSUNG S8300 Ultra Touch: 1 199 zł 17. SONY ERICSSON XPERIA X1: 1 897 zł 18. SAMSUNG S5230 Avila: 599 zł 19. MYPHONE 8830 TV: 457 zł 20. SAMSUNG I8910 Omnia: 1 978 zł

  • 0

    52.  2009-11-03 15:37:36

    E: nie sądzę, aby mieli dane o sprzedaży - naprawdę. Prędzej "popularność" określali na podstawie tego, w ilu sklepach jest obecny dany model, a jeszcze prędzej - na podstawie ilości przekierowań do sklepów do tego konkretnego produktu ze strony ceneo.pl. Inaczej nie pisaliby "najpopularniejsze", a "najlepiej sprzedawane".

  • 0

    53.  2009-11-03 15:39:50

    Poza tym nie sądzę, żeby ajfon sprzedawał się gorzej niż HTC Touch HD. Podejrzewam, że w Polsce jest jak na całym świecie - Apple sprzedaje więcej egzemplarzy iPhone'a niż HTC WSZYSTKICH swoich modeli telefonów.

  • 0

    54. ~E  2009-11-03 15:41:57  host: 77-254-154-210.adsl.inetia.pl

    Nie jestem jakoś negatywnie nastawiony do Samsunga, ale znam się dobrze na marketingu. A twierdzenia Samsunga, które zacytowałem to sztuczka marketingowa. To tak jakby sprzątaczka (nie obrażając osób pełniących taką funkcję w firmach) twierdziła, że jest najlepszym i najważniejszym pracownikiem w przedsiębiorstwie. I miałaby rację - jeśli chodzi o sprzątanie rzeczywiście tak może być! ;-) Podobnie jest w przypadku Samsunga - wybiera sobie jakiś niewielki, wręcz niszowy fragment rynku i twierdzi, że w tym segmencie góruje nad konkurencją. Tylko, że przemilcza fakt, że ten fragment to zaledwie kilka procent całego rynku telefonów.

  • 0

    55.  2009-11-03 15:45:27

    E: być może marketing... Jednak patrząc globalnie na to, jak wzrasta udział Samsunga i LG na świecie, a jak maleje Nokii, to jestem w to skłonny uwierzyć. Także patrząc na to, jaką Samsung ma pozycję w Europie Zachodniej - od dłuższego czasu nr 1 np. we Francji.

  • 0

    56. ~E  2009-11-03 15:50:23  host: 77-254-154-210.adsl.inetia.pl

    W wcześniejszej kwestii: To wątpię żeby ten ranking był sporządzany na podstawie "kliknięć" na dany model w e-sklepach. Poza tym w marketingu "najpopularniejszy model na rynku" bardzo często jest synonimem "najlepiej sprzedającego się modelu na rynku".

  • 0

    57.  2009-11-03 15:53:57

    E: napisz do fortel.info i podziel się z nami odpowiedzią. ;-) Stawiam dutki przeciwko orzeszkom, że mam rację. ;-) W Polsce tylko GfK Polonia prowadzi tego typu badania na szeroką skalę - płatne jak za zboże, kupują je producenci.

  • 0

    58. ~E  2009-11-03 16:03:50  host: 77-254-154-210.adsl.inetia.pl

    Co się zaś tyczy udziałów Samsunga i LG w światowym rynku telefonów komórkowych to rzeczywiście szybko one wzrastają. Nie zgodziłbym się natomiast ze stwierdzeniem, że udział Nokii w rynku szybko maleje. Co prawda sprzedaż telefonów Nokii zmniejszyła się ostatnio (wg. wyników po trzecim kwartale) o 8%, ale nie można zapominać, że cały rynek skurczył się w tym czasie o 6%. Zatem udział Nokii w globalnym rynku telefonów mobilnych zmniejszył się tylko o 2%. Biorąc pod uwagę wiedzę ekonomiczną, z której wynika, że generalnie wielkie firmy znacznie gorzej radzą sobie w okresie kryzysu ze względu na dużo mniejszą elastyczność w dostosowaniu się do pogarszających się warunków gospodarowania, a to z kolei wynika ze skali prowadzonej działalności gospodarczej. Zważając na to można śmiało powiedzieć, że Nokia radzi sobie dobrze podczas obecnego kryzysu.

  • 0

    59. ~daligo  2009-11-04 22:31:44  host: ip-91.189.216.25.skyware.pl

    Niestety muszę się zgodzić z opinią, że samsung opanowuje rynki. Niestety, bo modele samsunga nie wnoszą niczego nowego tylko powielają rozwiązania innych, a z jakością też nie jest wesoło. Natomiast trzeba im przyznać, że mają mocne rozeznanie w potrzebach rynku telefonów i potrafią reagować błyskawicznie nową "atrakcyjną" ofertą. I wcale nie chodzi tu o kryzys, jak pisze kolega, - po prostu taka jest filozofia azjatów - dużo i na czas. Tak robili japończycy walczący o rynki w latach osiemdziesiątych, teraz tą drogą idzie Korea. Tyle, że koło się zamyka, bo co nagle to po diable - niedopracowane modele i niska jakość. Póki co wystarcza to koreańczykom do zdobywania rynków (rzeczywiście we Francji to absolutny nr 1 nie tylko w komórkach) i w Polsce będzie pewnie podobnie. Wszyscy lubimy jak się dużo dzieje i samsung to zapewnia, a że nie każdy jest wymagający to się kręci...

  • 0

    60. ~E  2009-11-06 13:03:38  host: 77-254-202-141.adsl.inetia.pl

    Do "daligo": To co napisałeś o Azjatach, z punktu widzenia ekonomii i nie tylko to trochę jak mitologia - ładnie się komponuje oraz atrakcyjnie brzmi, ale niewiele to ma wspólnego z twardymi realiami biznesu. Analiza mentalności określonych grup narodowościowych, etnicznych, czy rasowych jest ciekawa, ale to pole działania dla socjologów. Podobnie w przypadku jakiejś tam bliżej nieokreślonej "filozofii Azjatów" ;-) Odpowiednie nastawienie do wykonywanej pracy ma duże znaczenie, jeśli chce się osiągnąć pożądany efekt, ale nie jest to bynajmniej odkrycie Azjatów. W globalnej gospodarce coraz mniejsze znaczenia ma lokalizacja czy narodowość biznesu. A w takich dziedzinach jak marketing, czy branża technologii komunikacyjnych dane miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, czy narodowość praktycznie nie mają już żadnego znaczenia...

  • 0

    61. ~E  2009-11-06 13:18:52  host: 77-254-202-141.adsl.inetia.pl

    ...cd: Co do szybkiego reagowania na zapotrzebowanie zgłaszane ze strony klientów to również bym z tym nie przesadzał. Tak w uproszczeniu - rynek telefonów to nie jest giełda papierów wartościowych (dalej GPW), gdzie trzeba błyskawicznie reagować na sygnały płynące ze strony kupujących. Poza tym przedmioty obrotu na GPW i na rynku telefonów bardzo się od siebie różnią. W przypadku wprowadzania do telefonów jakiś nowych technologii i rozwiązań klient często nie tylko nie zna tych nowości, ale nie ma pojęcia, że tego potrzebuje. I tu właśnie wkracza "marketing" ze znanymi już od dawna metodami kreowania potrzeb konsumenckich.

  • 0

    62.  2009-11-06 13:21:20

    E: napisałeś już może do fortel.info? Bo jestem ciekawy odpowiedzi...

  • 0

    63. ~E  2009-11-06 16:06:06  host: 77-254-202-141.adsl.inetia.pl

    A co Witku, masz ochotę na orzeszki? ;-D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-185.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.