Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Konsumenci chcieliby rozwiązań skracających kolejki w sklepach

Konsumenci chcieliby rozwiązań skracających kolejki w sklepach

sirmark 18 Maja 2017 12:48

3 1

mastercard kobieta z telefonem

Mastercard opublikował wyniki badania, które celem było sprawdzenie nastawienia polskich konsumentów do nowych rozwiązań technologicznych w sklepach stacjonarnych, służących przyspieszeniu zakupów.

Z badania "Czy Polacy są gotowi na sklepy bez kas?" wynika, że kolejki do kas to dla ankietowanych istotny problem i powodują one największe niezadowolenie. Są już różne sposoby, które pozwalają te kolejki skrócić, jak płatności zbliżeniowe i kasy samoobsługowe. Skupmy się jednak nad rozwiązaniami przyszłościowymi.

Respondenci wyrazili swoje zainteresowanie wizją sklepów całkowicie pozbawionych kas, w których problem kolejek by nie istniał. Prototypy tego rodzaju rozwiązań, gdzie odpowiednie czujniki automatycznie wykrywają, jakie towary zostały włożone do koszyka, są już testowane za granicą.

mastercard infografika




Również w przypadku płatności pełna automatyzacja jest osiągalna, jeśli jest ona realizowana bezgotówkowo. Wymaga to upoważnienia zaufanego sprzedawcy do pobierania odpowiedniej kwoty za zakupy, bez każdorazowego potwierdzenia. Jest to już technologicznie możliwe, m.in. dzięki wykorzystaniu tokenizacji, czyli cyfrowych odpowiedników kart płatniczych powiązanych z aplikacją w telefonie. Z jednej strony pozwoli to zwiększyć szybkość i wygodę, z drugiej strony konsument będzie miał zapewnioną kontrolę nad wydatkami, dzięki możliwości definiowania różnych parametrów, takich jak np. lista zaufanych sprzedawców, limity wartości zakupów czy wybór tych transakcji, które będą wymagały dodatkowego potwierdzenia.

mastercard infografika

Wyniki najnowszego badania Mastercard pokazują, że taka wizja przyszłości podoba się polskim konsumentom. Już co czwarta osoba (26%) słyszała o pomyśle automatycznych sklepów bez kolejek i kas, zaś niemal co druga (46%) uważa taki pomysł za atrakcyjny. Ponad połowa (52%) byłaby skłonna skorzystać z takiego rozwiązania, które jest postrzegane przez nich jako nowatorskie i wygodne. Wśród największych korzyści płynących z kupowania w sklepach pozbawionych kas respondenci wskazali na oszczędność czasu (61%), a także na wygodę (25%) i lepsze doświadczenie zakupowe (23%).

mastercard infografika

Zarówno do skanowania produktów, jak i płacenia bezgotówkowego, w przyszłości konsumenci będą najprawdopodobniej korzystać głównie z własnych smartfonów. W tej chwili już niemal jedna trzecia respondentów (29%) korzysta ze smartfona w sklepie. Spośród nich 89% przez telefon konsultuje z inną osobą listę zakupów, a 78% odczytuje ją z telefonu. Inne, częste zastosowania smartfona to sprawdzanie w internecie informacji o produktach (74%) oraz porównywanie ofert dostępnych u innych sprzedawców (70%). Co ciekawe, 58% spośród konsumentów korzystających ze smartfonów w czasie zakupów czyta w telefonie przepisy kulinarne, dzięki czemu może sprawdzić niezbędne do kupienia składniki. Ponadto 47% deklaruje, że płaci mobilnie, korzystając m.in. z takich rozwiązań jak płatności zbliżeniowe z wykorzystaniem aplikacji bankowej (tzw. standard HCE) czy portfela cyfrowego Android Pay.

Źródło tekstu: Mastercard, wł     

Dodaj do:

Tagi: mastercard

w sumie: 32
  • 0

    13. ~pabloki  2017-05-18 14:50:55  host: user-94-254-240-227.play-internet.pl

    10 także jest mechanizm zabezpieczenia przed kradzieżą. wszystko mają dopracowane. skanowałem skanerem bo aplikacja tylko na androida a mam windows10 na telefonie.

  • 4

    14.  2017-05-18 15:23:02

    @7 zabieram pracę? Kiedyś ludzie wozili ludzi, a teraz mamy pociągi. Pociągi zabierają pracę? Kiedyś ludzi wszystko liczyli ręcznie, teraz mamy kalkulatory. Kalkulator zabiera pracę? Komputery też zabierają pracę? Postępu się nie zatrzyma. W Kauflandzie są bardzo często kolejki, nawet jeżeli wołają dodatkowe kasjerki. Wolałbym sam zeskanować swoje 3 produkty i wyjść. Poza tym nie trzeba zwalniać kasjerek, bo w większości ludzie są leniwi i będą korzystać z usług kasjerek zamiast samemu skanować.

  • 0

    15.  2017-05-18 15:26:13

    Ja już mam obczajone do jakiego sklepu i w jakich godzinach iść na zakupy. Omijam zakupowe korki wtedy, gdy wszyscy rzucają się do kas i nie wybieram najtańszych sklepów. Nie potrzebuje tej całej *** elektroniki. Biorę 100zł w gotówce i wiem, że więcej nie wydam bo nie mam. A przy płatności kartą, a to tamto, a to sramto jeszcze człowiek kupi kasa z konta leci. Paragon jest obowiązkowy, bo wszystkie markety oszukują na cenach półkowych.

  • 0

    16.  2017-05-18 15:32:43

    Nie raz mi się zdarzyło szczególnie w Auchan (tam głównie bywam) że kasjerka wklepuje kod ręczne , bo czytnik nie łapie pomimo różnego obracania towarem. Więc omijam te automaty bo i okulary tam potrzebne. Ostatnio miła pani obok mnie tam zaprosiła że mnie nauczy obsługi- akurat wszystko poszło bez problemów i resztę dostałem jak trzeba z automatu, ale nie wiem czy kiedyś powtórzę samoobsługę dlatego że dużo kodów nawet w kasie trudno odczytać.

  • 1

    17. ~Marek  2017-05-18 16:43:47  host: n28-01-10.opera-mini.net

    Rozwiązanie jest proste- więcej pracowników i koniec zysków większych niż w krajach macierzystych sklepów. Jeśli mam sam sobie kasować zakupy, to coś mam z tego mieć. Jak w przypadku dyskontowych marek abonamentowych nju,plush. Samoobsługa, omijam salon, więc mam ofertę atrakcyjną i zero kosztów aktywacji. U nas nie chodzi o wygodę klienta sklepom, chodzi o to by zaoszczędzić na pracowniku i tak kiepsko opłacanym. Samoobsługa nie premiuje klienta, klient staje się darmowym zamiennikiem kasjera, a oszczędność z samoobsługi zabiera sklep. Więc nie jest to uczciwe. Może jeszcze niedługo każą mi TIR-a rozładować, ułożyć towar na półce i na koniec zapłacić za to w kasie.

  • 0

    18.  2017-05-18 16:47:52

    @17: Marek- jeszcze dodatkowo uważać na klienta obok czy nie kradnie- albo obciążą uczciwych.

  • 1

    19. ~  2017-05-18 16:49:19  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    Artykuł wygląda mi na celową akcję promocyjną kart płatniczych, gdyż jednocześnie ukazał się na kilku portalach. A wracając do kolejek w marketach, to jeśli w takim Tesco lub Carrefour na 20 kas czynne są tylko dwie, to trudno żeby kolejek nie było. Poza najprostszym rozwiązaniem jakim jest zatrudnienie dodatkowych kasjerek, innym jest (stosowane np. w Niemczech) wyznaczenie jednej lub dwóch kas do sprzedaży niewielkiej ilości produktów (np. do 10 szt.). Wtedy osoby chcące kupić tylko kilka produktów nie musiałyby stać w kolejce ludzi robiących hurtowe zakupy np. na cały tydzień.

  • 0

    20.  2017-05-18 16:58:39

    @19: Kolega też ma rację- u nas gdy otworzyli Auchan to było chyba ok. 70 kas i to podwójne przegrody na torby wszystkie kasy miały. Teraz mamy i Tesco i Carrefour i inne mniejsze i kas jest może 40, tylko pojedyńcze, wiadomo- mniej klientów. Ale i tak czynne średnio 8 kas, za wyjątkiem okresów przedświątecznych. Automaty chyba 2 są- niektórzy korzystają. Tesco wprowadziło 1 kolejkę i ekran wyświetlał numer gdzie podejść- już z tego zrezygnowali, nie wiadomo dlaczego. Podobnie w Carrefour była 1 kolejka ale nie wiem jak jest teraz bo mi nie po drodze.

  • 0

    21. ~pabloki  2017-05-18 17:05:34  host: user-94-254-240-225.play-internet.pl

    14 sam pracujesz ale nikt ci nie płaci za to. pełna samoobsługa. nic nie zyskałeś . sklep zyskał. ja wiem ze fajnie szybko wyjśc , ciagle sie gdzies spieszymy ale zabierasz pracę . to nie postęp . nie ma dochodu gwarantowanego . twój postęp sprowadzi sie do powiekszenia ubóstwa. to nie jest postęp. nie każda rzecz jest postępem. system ekonomiczny jest już tak zjechany że nic sie nie równoważy. przeczytaj co pisze $17 . wiesz że sam zapłacisz więcej bo te osoby bezrobotne pójda na zasiłek po zasiłku jakiś socjal z opieki. miej świadomość że płacisz za to TY. patrzysz zbyt wąsko ale tak projektowany jest system byś był coraz głupszy. jest brnięcie w nieuzasadnione idee.

  • 0

    22. ~pabloki  2017-05-18 17:17:31  host: user-94-254-240-225.play-internet.pl

    19 nie chcą zatrudniać kasjerek bo bydło zwane menagerami chce maksymalizować zysk a goje i tak przyjda na zakupy . kasa do 10 art była w polsce , już chyba nie ma . w moim t cały czas przez głośniki nawalaja że zatrudnia do pracy tymczasowej kasjerów- nie ma nikogo widac braki . za te pieniądze nie chcą pracowac bo bydło zarządzające miało pomysł. u mnie nie tylko w T ale i w K jest burdel na półkach , niedziałające czytniki, porozwalane produkty. to efekt niskich płac bo co trzeba umieć do wykładania produktu? nic. trzeba natomiast zarobić na bilans energetyczny organizmu , opłaty i ubranie a jezce odłożyć nikomu nie chce sie pracowac za taka kasę a niektórzy jak widac wyżej chca sami pracować nie otrzymując zaplaty .

  • 0

    23. ~pabloki  2017-05-18 17:20:04  host: user-94-254-240-225.play-internet.pl

    20 jak to niewiadomo czemu zrezygnowali w T z bydło kolejki? było np.9 kas klient stał długo w kolejce , trzeba było zatrudnić 9 kasjerów a tak zatrudniają 3. w dodatku tam był jeszcze innych cel z tym ekranem .

  • 0

    24. ~pabloki  2017-05-18 17:21:25  host: user-94-254-240-225.play-internet.pl

    reasumujac sami pośredni wręcz płacimy za to że sami się obsługujemy w sklepach.

  • 0

    25.  2017-05-18 17:48:21

    zgubusz telefon czy karte i nie mozesz zplacic. mozna to unowoczesniac, ale tradycyjna forma gotowkowa tez by sie jednak przydala

  • 1

    26.  2017-05-18 18:54:10

    @25 A gotówki to nie możesz zgubić?
    Co nie zmienia faktu, że gotówka jest wciąż potrzebna. Wprowadzenie banknotu 500zł było jednak błędem. Należało nie wprowadzać 500zł, ale zlikwidować 200zł. Ograniczać płatność gotówką. Już dziś firmy mają ograniczone transakcje gotówkowe do kwoty 15k zł.

  • 0

    27.  2017-05-18 19:10:05

    @21 Ta elektronika pracy nie zabierze. Pamiętaj, że market to nie tylko kasy. Ktoś musi rozładować tira, wyłożyć towar na półki, poukładać ceny, pozmieniać ekspozycje sklepowe, umyć podłogę, dozorować obiekt. To wszystko robi również kasjer. Jeśli będą nowe formy płatności, to z pewnością markety wzmocnią monitoring i ochronę. A nawet przy kasach samoobsługowych musi być ktoś do pomocy. Druga sprawa, że od czasów 500+ mało kto chce zasuwać na kasie. Brakuje ludzi do roboty w tym zawodzie. Jedynie Ukrainki jeszcze są na to chętne.

  • 0

    28. ~Calm7  2017-05-18 20:35:02  host: user-94-254-179-41.play-internet.pl

    Ja tam zawsze wpycham się bez kolejki, jak ktoś zwróci Mi uwagę to od razy dostaje w łeb, a ze Mnie jest kawał chłopa:-D

  • 0

    29. ~wlo  2017-05-18 20:36:46  host: a24-05-12.opera-mini.net

    do 28). chłopa jałopa:-D

  • 0

    30.  2017-05-18 21:03:15

    @27 moze niedlugo beda to robic roboty i tyle po ludziach potrzebnych do pracy

  • 0

    31. ~Łachudra  2017-05-18 23:24:49  host: n26-04-02.opera-mini.net

    Ja mam patent , jak nie czekać w kolejce do kasy - wystarczy nie myć sie ze 2tyg podczas upałów i paniusie uciekają w popłochu przedemną, i przy kasie stoje sam. Nie ma nikogo przede mną a tym bardziej za mną. @28 skorzystaj z tego rozwiązania zamiast tłuc po łbie , a moze ci ktos odda...

  • 0

    32. ~  2017-05-19 07:36:33  host: 188.146.76.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    47% placi mobilnie? Gdzie te badania byly robione? Bo w polmilionowym Poznaniu nie widzialem by ktokolwiek placil telefonem w sklepach pokroju dyskontow, supermarketow, hipermarketow, sieci aptek i drogerii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-166-214.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.