Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Koniec WebOS? Tak, nie, nie wiem!

Koniec WebOS? Tak, nie, nie wiem!

Q! 23 Sierpnia 2011 15:37

0 0

Wygląda na to, że decyzja HP o porzuceniu wsparcia dla systemu WebOS nie była do końca przemyślana. Teraz firma ustami rzecznika prasowego próbuje odkręcić całe zamieszanie. Jednak może być na to już za późno.

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone - tym znanym cytatem rozpoczął wpis na oficjalnym blogu HP i Palma rzecznik grupy, Jon Zilber. Odnosi się on tym samym do informacji o zaprzestaniu przez HP wsparcia dla systemu WebOS.

Według niego, decyzje odnośnie WebOS miały na celu dalszą specjalizację systemu i kontynuację jego wsparcia dla platform mobilnych. Wszystko dlatego, że w przeszłości firma otrzymywała od użytkowników i programistów pozytywne sygnały na temat systemu WebOS. W związku z tym Zilber obiecał dogłębne przyjrzenie się szansom systemu w aktualnym układzie na rynku, jednak nie podał bliższych informacji na ten temat.




Wiele jednak wskazuje na to, że taka decyzja może być już zdecydowanie spóźniona. W kilkadziesiąt godzin po ogłoszeniu decyzji o zaprzestaniu wsparcia dla WebOS, zarówno HP, jak i sklepy detaliczne pozbyły się już gorących tabletów TouchPad. Co więcej, Microsoft odnotował ogromne zainteresowanie przejściem dotychczasowych programistów WebOS na platformę Windows Phone 7.

Taki rozwój sytuacji wyraźnie pokazuje, że czasem warto poczekać z publicznym ogłoszeniem kluczowych dla firmy decyzji niż później próbować zatrzymać lawinę wydarzeń z tym związanych. Jak widać, HP wybrał drugą opcję, co może go kosztować grube miliony dolarów.

Źródło tekstu: HP Palm blog, wł     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 3

    1. ~zbyszek  2011-08-23 15:48:44  host: 93-186-23-81.rdns.blackberry.net

    HP kupilo firme za grube pieniadze, wlozylo grubsze, porzucilo żeby pozniej za znowu grube pieniadze moc wrocic... HP jest jak kobieta:-)

  • -2

    2. ~  2011-08-23 16:04:54  host: user-46-112-90-161.play-internet.pl

    no nie wiem czy to taka sytuacja bez wyjścia - sklepy się pozbyły, czyli nie maja na stanie, więc moga zamawiac nowe :)))

  • 3

    3. ~Obserwator  2011-08-23 16:36:30  host: user-188-33-130-110.play-internet.pl

    Teraz to "se" moga... W du.. sie pocalowac. Trzeba bylo najpierw myslec potem gadac. "Pogloski sa w ogole nie przesadzone". Zalatwilscie cepy calkiem przyzwoite fony to teraz placcie za to...

  • 0

    4.  2011-08-23 18:07:17

    "Taki rozwój sytuacji wyraźnie pokazuje, że czasem warto poczekać z publicznym ogłoszeniem kluczowych dla firmy decyzji niż później próbować zatrzymać lawinę wydarzeń z tym związanych." jakby HP nie ogłosiło zaprzestania wsparcia dla WEB OS to ceny nie poleciały by na łeb. Jakby ceny nie poleciały ludzie nie kupywali by ich urządzeń tak masowo. Prosty ciąg przyczynowo-skutkowy.

  • 0

    5.  2011-08-23 18:39:31

    @Maniiiek - tym samym HP by nie straciło ponad 100 mln dolarów na wyprzedaży sprzętu i ponad 20% wartości spółki, czyli jakiś 12 czy 15 mld dolarów. I kilkuset programistów WebOS. I pewnie jeszcze kilku innych rzeczy. Ot, prosty ciąg przyczynowo-skutkowy.

  • 1

    6. ~  2011-08-23 20:43:06  host: z26-06.opera-mini.net

    @5 a ile kosztuja akcje marketingowe? Bywa ze grubo ponad 100mln. Okazyjni nabywcy moga tez chetniej kupowac aplikacje czy chwalic towar wsrod znajomych. Tak wiec wszystko jest do odkrecenia a nawet mozna, jesli rzeczywiscie by sie rozmyslili w sprawie tej smierci, cos dodatkowo ugrac. To polskie czarnowidztwo i jednokierunkowe myslenie zafiksowane na niepopwodzenia. Trzeba to w sobie codziennie i zdecydowanie zwalczac.@5 a ile kosztuja akcje marketingowe? Bywa ze grubo ponad 100mln. Okazyjni nabywcy moga tez chetniej kupowac aplikacje czy chwalic towar wsrod znajomych. Tak wiec wszystko jest do odkrecenia a nawet mozna, jesli rzeczywiscie by sie rozmyslili w sprawie tej smierci, cos dodatkowo ugrac. To polskie czarnowidztwo i jednokierunkowe myslenie zafiksowane na niepopwodzenia. Trzeba to w sobie codziennie i zdecydowanie zwalczac.

  • 0

    7.  2011-08-23 21:42:17

    @Q! Gdyby nie spadły ceny to prawie nic by nie sprzedali a wtedy pieniądze i tak by przepadły.

  • 1

    8. ~  2011-08-23 22:59:35  host: user-46-112-90-161.play-internet.pl

    a kto wam powiedział, że straciło HP? przecież to SKLEP sprzedaje po konkretnej cenie, a nie producent - a widac i tak mieli jeszcze na tym zysk, skoro mogli tyle przecenić - czasem tu sa informacje o tym ile kosztuje wyprodukowanie jakiegos telefonu - oczywiscie to kompletne BZDURY, bo gdyby tak liczyć, top nie mogłyby pojawiac sie masowo chinskie telefony na allegro po niskich cenach - a na pewno Chińczycy nie sprzedaja Polakom z dopłatą CZYLI - produkcja jakiejkolwiek elektroniki to grosze, a cena w sklepie to 99% czystego zysku i 'dymania' - zwykle to frajerska opłata za znaczek, czyli markę - czego przykładem jest Apple, ale także windows microsoftu

  • -1

    9. ~ZICO  2011-08-24 00:27:04  host: user-31-175-145-167.play-internet.pl

    #7: Czyli twoim zdaniem lepiej było postąpić tak jak Q? Obyś ty nigdy nie zasiadł na jakimś ważnym stołku w firmie lub (nie daj Boże w polityce) bo w mgnieniu oka zrobiłbyś drugą Grecję.

  • -1

    10.  2011-08-24 08:20:50

    @9 takie są fakty. Twoje wycieczki osobiste i notoryczny brak argumentów jest już nudne trollu. HP czego by nie zrobiło odnotowało by poważne straty, z tym, że teraz dzięki niespodziewanej bazie klientów ma szanse się odkuć. Może ci to rozrysuje. Ogłoszenie porzucenia działu urządzeń mobilnych -> olbrzymi spadek cen produktów-> nagłe zainteresowanie tanim i dobrym sprzętem -> spora baza nowych klientów -> duża możliwość nabycia nowych klientów. A co było wcześniej? Wysoka cena, mało popularny system i mało aplikacji (w porównaniu do konkurencji) -> "jak trochę dopłacę / w tej cenie mogę mieć iPada / coś na androidzie"-> mały popyt -> ciągłe straty -> brak perspektyw na przyszłość.

  • 2

    11. ~ZICO  2011-08-24 09:50:51  host: user-46-112-64-64.play-internet.pl

    #10: Swoim bełkotem potwierdzasz tylko, że nie masz bladego pojęcia o podstawach zarządzania firmą, a twoje "proste ciągi przyczynowo skutkowe" są porażające i prezentują poziom 12 latka. Sam więc widzisz, że słowo, nad którym lamentowałeś przez kilkadziesiąt komentarzy znów znalazłoby tutaj zastosowanie. Argumenty podał ci Q w #5 więc po co ja jeszcze mam to powtarzać? Tylko wariat podcina gałąź, na której siedzi. Tak zrobiło właśnie HP i za to, co się stało polecą głowy. Czy uważasz, że w imię zwiększenia sprzedaży i zainteresowania produktami jakakolwiek firma w dzisiejszych czasach pozbywałaby się najcenniejszego kapitału jaki posiada czyli zasobów ludzkich? Być może firma kopiąca rowy tak by postąpiła, bo jej zasoby ludzkie nie byłyby zbyt cenne ale nie firma z tej branży. Miałem już wiele m. in. amerykańskich "encyklopedii" z dziedziny zarządzania w ręku ale w żadnej z nich nie było tak "genialnej strategii". Sam artykuł mówi ci jasno, że decyzja HP była nieprzemyślana ale ty zaprzeczasz oczywistym faktom snując swoje absurdalne domysły na temat strategii zarządzania HP. Według twojego toku myślenia powinieneś kupić całej twojej rodzinie dobre polisy na życie a potem wszystkich zlikwidować w sposób zapewniający jak największe odszkodowanie (ubezpieczyciele zazwyczaj płacą najwięcej za śmierć na skutek wypadku komunikacyjnego). Człowieku nie wypowiadaj się na temat, o którym nawet nie słyszałeś a co dopiero miałbyś mieć jakiekolwiek pojęcie, bo nawet współpracownicy Witka - tu Q w #5, z tego ironizują. Taka strategia mogłaby przyjąć się w przyszłości pod nazwą "strategii alkoholika", który w imię pozyskania trunku gotów jest sprzedać nawet swoje narządy. (Tę strategię stosuje zresztą obecny rząd).

  • -1

    12.  2011-08-24 11:02:18

    A gdzie ja napisałem, że to działanie zaplanowane było? Stwierdziłem tylko, że HP może odwrócić to na swoją kożyść. A te proste schematy miały ci tylko wbić do łba jak wyglądała sytuacja. Niestety nie doceniłem twojej głupoty.

  • 1

    13. ~ZICO  2011-08-24 11:09:37  host: v05-15.opera-mini.net

    #12: Proszę cię - nie kompromituj się po raz n-ty. O jakich ty koRZyściach mówisz? Człowieku Q! napisał ci pokrótce w #5 co HP przez to może stracić lub już straciło a ty piszesz o korzyściach? Żadna sprzedaż im tego nie zrekompensuje a co dopiero przyniesie koRZyść. No i pomyliłeś się w ostatnim zdaniu - zamiast "twojej" powinno być "swojej" i wtedy to zdanie oddawałoby w pełni twoją wiedzę w tej materii. Znów chciałeś błysnąć swoją wiedzą wirtualną i po raz n-ty ci nie wyszło.

  • 0

    14. ~marian  2011-08-24 19:33:24  host: user.vivaldiego.wroclaw.pl

    no walsnie ja tez jestem lekko zamotany jak to bedzie, ale ja sie ciesze ze hp dalej pozostawia w dobrej kondycji drukarki, zamiennikow nie uzywam wiec jakosc mam wysokiej klasy

  • 0

    15. ~code  2011-08-25 00:25:30  host: 89-76-44-56.dynamic.chello.pl

    Nie dziwię się, że rekrutacje specjalistów tak słabo idą, pomimo sporych pensji - jeśli ludzie uznają stratę korporacji za stratę, gigantyczną sprzedaż urządzeń jako porażkę, a wszechobecny buzz, zresztą nie tylko on, jest całkowicie pomijany.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-157-48.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.