Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Koniec tradycyjnych biletów

Koniec tradycyjnych biletów

LuiN 7 Marca 2008 10:32

0 0

Juniper Research przewiduje, że w 2011 roku sprzedanych zostanie 2,6 miliarda biletów za pośrednictwem telefonów komórkowych. Z telefonicznych biletów korzystać będzie w tym czasie 208 milionów użytkowników telefonów komórkowych.

Podstawowymi zaletami telefonicznych biletów są redukcja kosztów i większe bezpieczeństwo w stosunku do obecnych rozwiązań, pod uwagę brane są także aspekty ekologiczne. Czy rzeczywiście bilety komunikacji miejskiej, bilety do obiektów kulturalnych, czy nawet do kina znikną z rynku w ich obecnej formie?




Kody graficzne wyświetlane ekranach telefonów, odczytywane następnie przez odpowiednie optyczne "kasowniki", zastąpią niebawem rozwiązania oparte o NFC (ang. Near Field Communications). Telefony komórkowe zaczną funkcjonować jak identyfikatory w dużych korporacjach. Zbliżenie się do "kasownika" spowoduje automatyczne skasowanie elektronicznego biletu.

Przewiduje się, że lotnictwo na nowej formie biletów zaoszczędzi 500 mln dolarów rocznie, zaś łączna wartość elektronicznych biletów zakupionych we wszystkich branżach w 2011 roku przekroczy 87 miliardów dolarów.

Źródło tekstu: slashphone, wł     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 0

    1. ~żenujący artykuł  2008-03-07 10:45:37  host: adtc201.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dopiero z ostatniego zdania można się domyśleć, że chodzi o bilety lotnicze. A co z biletami autobusowymi? Kolejowymi? Do kina?

  • 0

    2. ~:))  2008-03-07 10:49:13  host: chello087206215207.chello.pl

    bilet lotniczy za pośrednictwem komórki??? ciekawe, tylko przy cenie biletu lotniczego, to już widzę ile będzie kradzieży komórek...

  • 0

    3. ~dechomenon  2008-03-07 11:08:59  host: host207-4.kaskada.net

    mniejsza z kradzieżam...zasilicz konto za 50zł i okaże się ze nad bałtykiem niestety wywalą Ciebie z samolotu..albo będziesz musiał zasilić konto:)

  • 0

    4.  2008-03-07 11:24:24

    żenujący artykuł: chodzi o wszystkie bilety, nie tylko lotnicze.

  • 0

    5. ~znawca  2008-03-07 15:05:09  host: atropos.tpi.pl

    #LuiN, jeśli chodzi o projekt typu "e-ticketing" wykorzystujący technologię NFC oraz dwuwymiarowe kody graficzne 2D, to trzeba by napisać większy artykuł na ten temat, bo z pewnością jest to ciekwa kwestia związana z płatnościami mobilnymi. Np. jeśli chodzi o technologie e-ticketing, to urządzenia będą zainstalowane w pociągach, autobusach, tramwajach w metrze oraz w punktach zlokalizowanych na przystankach i peronach. Wystarczy zbliżyć telefon (NFC) albo wykonać zdjęcie kodu 2D i po zaakceptowaniu transakcji PINem lub innym kodem mamy bilet zakupiony :)

  • 0

    6. ~ziconylo  2008-03-07 15:06:16  host: 1.184.rev.mni.pl

    jeszce troche czasu minie, drogie są skanery kodów, a do kin musza powstać specjalne kioski z drukarkami i mega czasochłonny system informatyczny

  • 0

    7.  2008-03-09 19:49:37

    temat jest juz tluczony przy informacjach dotyczacych mpay, zreszta w poznaniu zostal juz taki system wprowadzony

  • 0

    8. ~ziconylo  2008-03-10 21:37:06  host: 224-goc-18.acn.waw.pl

    masz na myśli że przez www płacisz, dostajesz qr kod albo matrix kod w postaci graficznego smsa i to jest twoj identyfikator, ktory zbliżasz do skanera i z certyfikowanej drukarki kina (niestając w kolejce)zaimplementowanej w kiosk odbierasz bilecik? Czy taki system już smiga w poznaniu?bo jedynie taki ma sens

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-153-192.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.