Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Koniec pamięci flash?

Koniec pamięci flash?

sirmark 27 Maja 2004 09:42

0 0

Firma Cornice rozszerzyła swoją ofertę miniaturowych dysków twardych o modele mieszczące 1GB danych.

Cornice specjalizuje się w produkcji miniaturowych "twardzieli" – dyski firmy mają wymiary 42,8 x 36,4 x 5 mm i ważą zaledwie 14,5 g. Ich zalety to także niski pobór mocy i zgodność ze standardem IDE. Do tej pory firma oferowała dyski o pojemności 1,5GB i 2GB. Wprowadzenie "mniejszego" dysku może oznaczać, że Cornice szykuje ofensywę na masowy rynek pamięci przenośnych. Według przedstawicieli producenta, już w czerwcu na rynek może trafić sprzęt wykorzystujący 1-gigowe dyski Cornice. Firma zapewnia, że produkty będą charakteryzować się niezwykle korzystnym stosunkiem pojemności do ceny: o ile np. Pen Drive z pamięcią flash o pojemności 1GB kosztuje dziś średnio 300 USD, to podobna konstrukcja z dyskiem Cornice ma być o połowę tańsza. Oznacza to, że dyski mogłyby zdobyć popularność jako nośnik pamięci dla szerokiej gamy urządzeń przenośnych – także tych z niższej półki.




Od czerwca 2003, kiedy Cornice zaprezentowało swoje pierwsze dyski, na wykorzystanie produktów tej firmy zdecydowały się m.in. Philips, RCA, Rio i Creative Labs.

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-83-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.