Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Koniec fali samobójstw w FT?

Koniec fali samobójstw w FT?

WitekT 16 Września 2009 12:24

0 0

Prezes France Telecom Didier Lombard obiecał, że powstrzyma jak najszybciej piekielną spiralę samobójstw w swojej firmie. W ciągu ostatniego półtora roku życie odebrało sobie 23 pracowników telekomu - pisze Polska Agencja Prasowa cytując francuską prasę.

Jako najważniejsze i natychmiastowe środki wymienił: zamrożenie zmian personalnych w firmie do końca października, uruchomienie anonimowego i bezpłatnego numeru wsparcia dla pracowników, który będą obsługiwać niezależni psycholodzy spoza firmy oraz wzmocnienie sztabu lekarzy pracy.

Prezes operatora zapowiedział też środki długofalowe, w tym negocjacje ze związkowcami w sprawie przestrzegania przez dyrekcję dopuszczalnych norm stresu w pracy oraz lepszy system opieki psychologicznej nad pracownikami w okresie transformacji firmy. W najbliższych miesiącach France Telecom ma też być stale monitorowany przez ministerstwo pracy.




France Telecom z grudnia nie będzie już przypominał dzisiejszego France Telecom - obiecał.

W wywiadzie dla środowego Liberation Lombard broni się przed zarzutem, że ignorował sygnały o złej atmosferze w firmie, które zgłaszali od dłuższego czasu lekarze pracy we France Telecom. Innego zdania jest cytowany przez gazetę były lekarz pracy we France Telecom, który za falę samobójstw wini brutalną zmianę zarządzania przedsiębiorstwem w ciągu ostatnich trzech lat, która zaprzeczała inteligencji samych pracowników.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 37
  • 0

    18. ~robson  2009-09-16 16:51:17  host: 77-253-74-0.adsl.inetia.pl

    do>>>gsm ... ty jesteś jeszcze młody i bardzo głupi. Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie otwieraj jadaczki.

  • 0

    19. ~DonArkado  2009-09-16 17:49:55  host: korp14.avistamedia.pl

    gsm dobrze pisze, byli kołkami to sobie strzelili w łeb... nie podoba mi sie w pracy to spadam stąd a nie daje sobą pomiatać... z drugiej strony słabe jednostki nie mają takiej umiejętności i wolą dać się gnębić całe życie a potem strzelać sobie w łeb niż się zwolnić i poszukać czegoś innego...

  • 0

    20. ~logik  2009-09-16 17:52:03  host: public6701.xdsl.centertel.pl

    "gaucho" - obudź się, TP i Orange są WŁASNOŚCIĄ France Telecom. Nie śpij nie nie pisz BZDUR

  • 0

    21. ~orangutan  2009-09-16 18:54:59  host: rtr-146.1.kaemnet.pl

    z takim nastawieniem do pracowników to wcale się nie dziwię, że jest tyle samobójstw! nie ważny człowiek, ważne wyniki - takie motto przyświęca FT

  • 0

    22. ~pabloki  2009-09-16 20:08:22  host: 94.254.201.100

    moj szef przy samplingu nowego produktu zlecil wciskanie go na sileklientom -efekt taki ze ani tego ani jeszcze nowszych nie kupuja. Wina za to obarcza pracownikow ale oni i tak olewaja go .

  • 0

    23. ~Wujek Sama Prawda  2009-09-16 20:16:10  host: epe190.internetdsl.tpnet.pl

    ja pracowalem w tp.. to fakt byly jazdy.. ale ja to zwałe z tego robiłem. po co sie przejmowac? niech se pogada moze m u ulzy a ja mam polewke z typa^^ nie rozumiem tych osob co wszystkie bluzgi biorą do siebie po co ja sie pytam? mozna wyciszyc i tez jazde robic.. ewentualnie jakis subtelny, inteligentny pocisk i gra muzyka ^^ a nie sie przejmowac pfff ludzie inteligentni tak nie robia :P

  • 0

    24. ~Chrome_TP  2009-09-16 20:29:15  host: 212.160.172.70

    ad 23 - jezeli chodzi o klientów to owszem tak się da zrobić - z atmosferą w pracy i przołożonymi i panującym absurdem już tak nie zrobisz... przykład - załatwiałem sprawę klienta - jechał z mięsem na TP, na usługi na sprzęt po ludziach itd - sprawę załatwiłem grzecznie, spokojnie, fachowo sprawa klienta załatwiona ok - ocena rozmowy w punktach wyszło że więcej bym dostał gdybym go zrzucił od razu po połaczeniu - inny przykład - nie przyuważyłem że telefon nie zaskoczył i że jednak na przerwie nie jestem - a siedziałem bez słuchawek więc nie wyczaiłem że rozmowy wpadały - i o dziwo za nie podjęcie rozmowy z klientem (wyglądało to tak jakbym wogóle ich olewał i się nie odzywał) dostałem więcej punktów z karty niż za w/w zrobioną dobrze sprawę wkurzonego klienta... normalnie nie da się do tych kart podejść logicznie, bo wyniki dają tak debilne, że chyba jedynym ich celem jest nie ocena pracy a demotywacja pracownika lub naprawdę kiepski żart...

  • 0

    25. ~nick  2009-09-16 21:42:50  host: ehz187.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mimo, że umowa na neozgroze kończy się w grudniu pajace już we wrześniu zdążyli trzy razy zadzwonić i nagabywać na przedłużenie umowy. Za pierwszym razem kulturalnie i spokojnie zakomunikowałem że nie jestem zainteresowany. Za drugim razem nadal kulturalnie ale już dobitnie zakomunikowałem że nie jestem zainteresowany. Za trzecim razem zwyzywałem od skurwysynów i obiecałem, że skoro nie dociera że jestem niezainteresowany, jak jeszcze raz cymbał zadzwoni to go dopadnę, upierdolę łeb i nasram do szyi. Od tego czasu jest spokój ze spamowaniem ofertami. Po przeczytaniu tego artykułu zastanawiam się czy nagabujący jegomość przypadkiem nie wyskoczył z okna tego swojego kolcentera.

  • 0

    26. ~klimass  2009-09-16 21:59:58  host: 193.201.36.36

    Nie rozumiem - zyc sie nie chce w robocie, to ja zmieniam, dlaczego Ci ludzie byli w stanie dojsc do takiego stanu?

  • 0

    27. ~Chrome_TP  2009-09-16 22:02:34  host: 212.160.172.70

    ad 25 konsul się twymi słowami wcale nie przejmie a wręcz przeciwnie oleje je kompletnie - ma prikaz zadzwonić to zadzwoni - i to czy wcześniej mówiłeś, że nie jesteś zainteresowany na samego konsula nie ma wpływu - gdzieś w systemie widnieje wpis, że mają do ciebie zadzwonić to zadzwonią. Natomiast z takimi gadkami że kogoś dopadniesz i łeb upierdolisz albo gorzej to ostrożnie - jest na to paragraf w prawie i można to albo podciągnąć pod znieważanie godności albo nawet pod groźby karalne - także o ile można naturalnie rozumieć twój brak zainteresownia ofertą to tak czy tak nie daje ci to prawa bluzgania a tym bardziej grożenia osobie po drugiej stronie...bo bądź co bądz przy podpisywaniu umowy bądz rejestracji usługi jeśli wyraźiłeś zgodę na przetwarzanie twoich danych w celach marketingowych to jesteś sobie tak naprawdę sam winien - ew jeżeli na to zgody nie wyrażałeś - a cię spamują - to zgłoś to po prostu do UKE że dostajesz informacje nie zamówione i że pomimo ciągłych odmów i zaznaczania że nie chcesz takiego kontaktu ciągle cię nękają - tak się załatwia takie sprawy w cywilizowany sposób a nie podwórkowy ;] ew jeżeli już spotka cię taki kontakt to po prostu powiedz nie dzięki i się rozłącz - nie musisz konsulowi udowadniać, że nie chcesz oferty tym bardziej że właśnie na potrzymaniu rozmowy konsulowi zależy bo to zwiększa jego szanse że może się do oferty przekonasz(wiem małe szanse ale taka jest mentalność).

  • 0

    28. ~Chrome_TP  2009-09-16 22:04:52  host: 212.160.172.70

    ad 26 mentalność ludzka po prostu nie mniej nie więcej - ludzie się do wielu rzeczy przywyczajają i po jakimś czasie dochodzi dosłowie do podświadomego lęku przed zmianami - głównie to powoduje, że ludzie zaciskają zęby i siedzą dalej - do momentu aż nie są w stanie już zdzierżyć i później albo faktycznie odchodzą albo takie tragedie są...

  • 0

    29.  2009-09-16 23:13:22

    @Chrome_TP: robisz na BL czy ITN??

  • 0

    30. ~Chrome_TP  2009-09-17 00:48:41  host: afhx195.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ITN aczkolwiek teraz jak wiemy z ITN zrobili jedno wielkie uzupełnienie BL - czyli raz robisz to, a w drugiej masz lub musisz robić tamto :< aczkolwiek od działalności typowo BL raczej stronię, bo nieco mi nie odpowiada ;]

  • 0

    31. ~Slo  2009-09-17 07:21:44  host: public-gprs112541.centertel.pl

    25 jak słucham takich debili jak ty to nóż mi się w kieszeni otwiera!!! Nie udawaj jak byś był królem!! Może Twój mózg jest tak mały ze nie potrafi przyjąć do wiadomości ze te osoby maja takie polecenie służbowe i zaufaj, ze nie mają ochoty rozmawiać z takimi kretynami jak Ty!! Trochę kultury wystarczy powiedzieć dziękuje szanuj prace innych ... Musiałbys trafić na mnie bezmozga istoto

  • 0

    32. ~Slo  2009-09-17 07:23:50  host: public-gprs112541.centertel.pl

    I sorry za błąd ort.

  • 0

    33.  2009-09-17 11:34:13

    @Chrome_TP: pozdrawiam z ITN Opole

  • 0

    34. ~gsm  2009-09-17 11:43:32  host: dke127.neoplus.adsl.tpnet.pl

    polecam przeczytać co na temat samobójstw we Fracnji wygóglał kolega Trystero: http://www.trystero.pl/archives/4236

  • 0

    35. ~nick  2009-09-17 18:38:20  host: aclh49.neoplus.adsl.tpnet.pl

    27. ~Chrome_TP - dobrze wiesz że nie da się nie wyrazić zgody, bez zaznaczenia tego czekboksa nie da się kontynuować zamówienia. Poza tym wydaje mi się że system sam "wyrzuca" na wierzch umowy które dobiegają końca a nie siedzi tam jakiś kapo który wydaje prikazy. Dzwonić trzy razy w ciągu dwóch tygodni to już przesada a mimo wszystko dałem dwukrotnie kulturalnie odpowiedź.

  • 0

    36. ~nick  2009-09-17 18:42:54  host: aclh49.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. ~Slo - nie jestem twoim ojcem żebyś się tak do mnie zwracał. Idź lepiej dokończyć kopać kartofle bo co najwyżej się do tego nadajesz.

  • 0

    37. ~Chrome_TP  2009-09-17 20:59:39  host: 212.160.172.70

    ad 35 jezeli mówimy o usłudze neo to owszem DA się pozaznaczać przy rejestracji usługi wszędzie "nie wyrażam zgody" i też cię przepuści dalej (inaczej UOKiK już dawno by się do tego przyczepił)... Co do końca umów tak to właśnie jest sortuje to sobie system i conajwyżej konsul dostaje to później do wykonania i tyle a zatem pod pojęciem prikaz (czyli zlecenie wykonania zadania przez przełożonego) rozumiem oddelegowanie pracownika do oddzwaniania takich klientów z listy zebranej przez system ;]

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-173-230.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.