Mimo prezentacji dwóch tabletów, rok 2012 nie będzie pomyślny dla udziału Microsotu w tym segmencie rynku. ABI Research przewiduje jego udział na poziomie 1,3%.
Prognozowany udział Microsoftu w rynku tabletów dotyczy urządzeń pracujących pod kontrolą systemu Windows 7, Windows 8 oraz Windows RT. Tak niski udział w rynku będzie efektem dwóch czynników.
Po pierwsze, tablety z Windows 7 nie przyjęły się na rynku, a ich sprzedaż była i jest marginalna. Po drugie - tablety z Windows 8 pojawią się zbyt późno (najprawdopodobniej w październiku), aby zdążyć zdobyć sympatię potencjalnych klientów.
Nie pomoże w tym również cena, która według nieoficjalnych informacji będzie wyraźnie wyższa niż lidera rynkowego, czyli iPada. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.
Wiele zatem wskazuje na to, że dopiero w 2013 roku Microsoft może spróbować zawalczyć o rynek tabletów. Czy uda mu się wyjść poza udział oscylujący w granicach błędu statystycznego?
Źródło tekstu: ABI Research, wł