DAJ CYNK

Komunikacja Miejska w Krakowie bez biletów w telefonie

LuiN

Rozrywka

Wraz ze wzrostem popularności biletów komunikacji miejskie nabywanych przez aplikację w telefonie, ZIKiT w Krakowie zmuszony został do przeprowadzenia przetargu na wyłącznie jednego komercyjnego operatora.

Wraz ze wzrostem popularności biletów komunikacji miejskie nabywanych przez aplikację w telefonie, ZIKiT w Krakowie zmuszony został do przeprowadzenia przetargu na wyłącznie jednego komercyjnego operatora.

Powodem konieczności ogłoszenia przetargu było pokonanie granicznej kwoty 30 tys. euro zysku rocznie, od której to sprzedaż biletów elektronicznych zaczęła podlegać ustawie Prawo Zamówień Publicznych.

Pierwsze podejście do złożenia zamówienia zakończyło się fiaskiem. Na etapie badania ofert (korespondencja SkyCash, prezentacja systemu mPay) okazało się, że wykonawcy zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dowolnie interpretują sposób płatności za bilety za pomocą e-portmonetki lub za pomocą karty płatniczej.

ZIKiT zależy tymczasem na tym, by klienci mogli korzystać z obu metod płatności. Brak możliwości bezpośredniego porównania ofert zaowocował decyzją o stworzeniu nowego zamówienia (ogłoszone zostanie w przyszłym tygodniu), uwzględniającego obecność obu metod. Wykonawcy zostaną wybrani w drodze uproszczonej procedury publikowanej tylko lokalnie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa.

Do czasu dopięcia spraw prawnych, możliwość zakupu biletów, w tym okresowych, dostępna jest tylko przez aplikację iMKA. Od początku stycznia nie działają płatności przez mPay, moBilet czy SkyCash.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Krakow.pl, Krabok, wł