Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Komórkowe m-kupony na rynku

Komórkowe m-kupony na rynku

sirmark 28 Czerwca 2004 12:44

0 0

Telefon komórkowy jako bilet do kina, wejściówka do klubu, karta rabatowa. Od lipca jedna z agencji marketingowych wprowadza taką usługę - tzw. m-kupony - także na polski rynek. MobiJoy! i One-2-One, dwie związane ze sobą poznańskie firmy działające branży marketingu mobilnego, opracowały własny system pozwalający rozsyłać na komórki indywidualne dziewięciocyfrowe kody, które dla właściciela telefonu mogą być np. wejściówką na koncert lub uprawniać do zniżek sklepach czy barach. W kasach kody te są weryfikowane przy użyciu niewielkich terminali, łączących się bezprzewodowo (protokół GPRS) z centralnym serwerem. Ma to trwać krócej niż autoryzacja karty kredytowej.




Od lipca MobiJoy! zaoferuje swój projekt na rynku. Eksperyment przeprowadzono we współpracy z warszawskim multipleksem Silver Scren. Adresaci akcji (ich numery komórek wzięto z trzech różnych baz danych) otrzymali SMSy z kodami pozwalającymi w weekend kupić w Silver Screen dwa bilety w cenie jednego. Odzew był duży - w przypadku najlepiej dobranej bazy do kina przybyło ponad 36 proc. z 539 adresatów. W sumie zrealizowano przeszło 300 m-kuponów. Przeszło dwie piąte osób, które skorzystało z oferty zadeklarowało chęć otrzymywania m-kuponów w przyszłości. MobiJoy! zaproponuje początkowo wynajem terminali autoryzujących m-kupony, tak by klientów nie zniechęcała konieczność zakupu urządzenia (jego koszt to 2-3 tys. zł). Cała instalacja to wetknięcie wtyczki w gniazdko. Nie chce ujawnić skali inwestycji w ten projekt. Marketingowcy uspokajają, że promocyjne m-kupony będą otrzymywać tylko ludzie, którzy z własnej woli i świadomie znaleźli się w bazach teleadresowych.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-150-10.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.