Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Komórki nastolatków pod specjalnym nadzorem

Komórki nastolatków pod specjalnym nadzorem

WitekT 15 Grudnia 2006 14:36

0 0

4 mln z 6 mln koreańskich nastolatków (13-18 lat) ma telefon komórkowy, a 100 tys. z nich wydaje na nie miesięcznie ponad 100 dolarów. To skłoniło władze do wprowadzenia nowych regulacji dotyczących użytkowania telefonów komórkowych przez niepełnoletnich.




Wysokie rachunki nastolatków to problem coraz większej rzeszy rodziców. Nowe regulacje mają wprowadzić specjalny abonament "podpinany" pod konto rodziców, który będzie ograniczał miesięczne wydatki do wysokości około 40 dolarów. Przejście na niego będzie mocno rekomendowane i wspierane szeroką akcją informacyjną. Dodatkowo, ma być położony nacisk na kształcenie nastolatków i ich rodziców i pokazywanie im, jak w efektywny kosztowo sposób korzystać z telefonu komórkowego.

Źródło tekstu: AFP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 0

    6. ~jojo  2006-12-15 23:02:48  host: ekj122.internetdsl.tpnet.pl

    Ja mam 21 lat i też mam TAK TAK-a, a znam ludzi z różnych przedziałów wiekowych, którzy korzystają z prepaid. Więc nie rozumiem tych, co twierdzą, że telefon na kartę to wynalazek tylko dla dzieci i dla dziadków. Ale propaganda robi swoje.

  • 0

    7.  2006-12-15 23:15:56

    piotrM - TO OCZYWIŚCIE WINA CAŁEGO ŚWIATA? ops... ;-) jojo - a czy czasemnie jest odwrotnie? że abonament jest dla określonych grup? Ja akurat korzystam z abonamentowych (w tym moje dzieci), chociaż mam też ze 4 pre-paidy (w tym moich dzieci) - leżą raczej tylko. Nie uważam, że prepaidy są dla dzieci i dziadków tylko.

  • 0

    8. ~jojo  2006-12-16 00:37:37  host: edv42.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brawo "wlo" doszedłeś wreszcie do sedna sprawy: ABONAMENT JEST DLA OKREŚLONEJ GRUPY OSÓB". W przeciwieństwie do prepaid, który dzięki temu, że do niczego nie zobowiązuje i ma konkurencyjne stawki (szczególnie TT) - jest dla WSZYSTKICH! I tu Cię wpełni popieram. :-)

  • 0

    9.  2006-12-16 09:06:20

    Oczywiście zgadzam sie że abonament jest nie dla wszystkich choćby z powodu dokumentów które nie każdy może przedstawić. Poza tym jednak wszystko zależy od konkretnych potrzeb. Napewno prepaidy sa tansze jesli chodzi o cene "do wszystkich" i wewnatrz sieci ale abo dają ogromne oszczędności dzieki "darmowym" numerom, weekendom, wieczorom itd. Poza tym raz na 2 lata nowy terminal...

  • 0

    10. ~ahan  2006-12-16 11:15:57  host: apn-100-185.gprsbal.plusgsm.pl

    z tego co wiem w Stanach pre-paidy nie są popularne i opłacalne, z resztą głównie korzystają z nich przestępcy

  • 0

    11.  2006-12-16 13:50:48

    "z resztą głównie korzystają z nich przestępcy" - to wypełniają jakąś ankiete na temat, np. zawód ? :D

  • 0

    12.  2006-12-16 16:12:44

    szejkspir: nie, nie wypełniają. ;) Ale to prawda - na ludzi z pp patrzą podejrzliwie. Tak samo na tych, którzy płacą gotówką. Taki urok tego kraju. :)

  • 0

    13.  2006-12-16 16:44:00

    jojo - nie zaczynaj... spójności w toku Twojego myślenia nie widzę. Abonament jest dla określonych grup -= to oczywiste, zwasze to mówiłem - nie musiałem do niczego dochodzić. Ale jeśli odwrotnie pre-paid - to pytam, dlaczego polski rynek nie na pre-paid wyłącznie się opiera? Reklamówki o niezobowiązywaniu, któym uległeś mnie śmieszą - abonament tak samo do niczego mnie nie zobowiązuje. Mogę w każdym momenci zmienić, zrezygnować itd. Nie zobowiązuje mnie do płacenia ponad to co potrzebuję w szczególności. To nie jest trudne do zrozumienia - postaraj się ;-) Nie jest dla wszystkich - mi się NIE OPŁACA korzystać z pre-paida - nie mam zamiaru przepłacać ;-)

  • 0

    14.  2006-12-16 16:45:05

    WitekT - z tego m.in. powodu w Japonii prawnie zakazano sprzedawania pre-paidowych telefonów ;-)

  • 0

    15. ~jojo  2006-12-16 19:14:44  host: ego166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "wlo" z Tobą to jak z dzieckiem. Widzisz skoro uważasz, że większość Polaków korzystających z usług prepaid to naiwniacy opierający się wyłącznie na reklamach, to świadczy tylko o Tobie. :-)

  • 0

    16.  2006-12-16 23:37:33

    a ta mniejszość debili używających abonamentu powinna się leczyć - może zacznij ich leczyć?

  • 0

    17. ~jojo  2006-12-17 00:41:47  host: ego166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie no tego, nie miałem na myśli. Nie "wkładaj" mi do ust takich słów. Jesli Cię osobiście uraziłem, to SZCZERZE PRZEPRASZAM. Ale sam zobacz - Twoje wypowiedzi, same nasuwają chęc takiej riposty. Pozdrawiam! :-)

  • 0

    18. ~jojo  2006-12-17 00:46:23  host: ekj122.internetdsl.tpnet.pl

    Ja już kiedyś pisałem, że nie mam nic do abonamentowców i też nie mam zamiaru się z nikim spierać, kto z jakiej formy użytkowania telefonu korzysta. Sam mi zaproponowałeś, żebym zapoznał się z Twoją taryfą. Więc po prostu to zrobiłem i wyciągnełem osobiste wnioski. Nic wiięcej. Nie jestem żadnym "napaleńcem".

  • 0

    19.  2006-12-17 07:44:58

    Abonament może być bardzo opłacalny tylko trzeba poczekać minimum 2 lata na ofertę lojalnościową... np ja dostałem w erze pakiet 40 minut do wszystkich sieci w cenie 15 zł i pakiet 100 minut do ery i stacjonarnych również za 15 zł co odpowiednio daje mi 0,37 gr za minutę do wszystkich sieci oraz 0,15 gr za minute w sieci (era,heyah, stacjonarne)... chyba nawet w TT takich stawek nie dostaniesz? Kazdy z tych pakietów mam x2 co daje 60 zł abonamentu miesiecznie i dzwonie sobie bez stresowo :D Jak widac abonament tez moze sie opłacać. Co do samych prepaidow to z racji tego ze nie przeprowadza sie juz tak jak kiedys ich rejestracji dają ludziom pewnego rodzaju anonimowosc co w nieodpowiednich rękach nie wrozy nic dobrego - i pewnie dlatego w stanach uzytkownikami pp sa glownie przestępcy :D...

  • 0

    20. ~jojo  2006-12-17 11:33:40  host: ekj122.internetdsl.tpnet.pl

    Jeżeli chodzi o ceny, to się z Tobą zgadzam - faktycznie korzystne. A co do prepaid i przestępców - widac w Plsce bardziej ufają ludziom niż w USA. ;-)

  • 0

    21.  2006-12-17 13:31:46

    Ja na przykład nie ufam firmom które maja prepaidy. A skąd wiem ze to preapid? Jak jest z plusa, ery czy orange to nie wiem. Ale jak sie zaczyna na 888 to chyba jest :D

  • 0

    22. ~Hukkle  2006-12-17 14:20:25  host: dih214.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja nie ufam firmom ktore nie maja stacjonarnego i nie podaja numeru telexu. Od razu wiadomo ze to "krzaki", hochsztaplerzy i naciagacze ;-)

  • 0

    23. ~jojo  2006-12-17 16:36:38  host: ego166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobra jeżeli chodzi o firmy czy jakieś urzędy to się zgadzam. Z takimi instyucjami po prostu się spraw nie załatwia i tyle. Ale w wypadku rodziny, przyjaciół czy znajomych (których numery macie najczęściej w książce telefonicznej), to chyba nie robi wam różnicy czy to prepaidy, czy postpaidy. Wątpie żebyście ich podejrzewli o jakieś oszustwa. Albo to że nieodpowiedzialne dzieciaki nie potrafią rozsądnie korzystać z telefonów (bo rodzice im tego ne wpoili). Moim zdaniem to nie są powody do tego, żeby ograniczać albo całkowicie likwidować prepaid.

  • 0

    24.  2006-12-18 08:51:41

    oczywiście że mi to nie robi żadnej róznicy. Niech sobie będzie - sam przecież używam, chociaż nie osobiście. To jest rozwiązanie dla wielu użutkowników lesze nież abonament. Jednak nie mogę się zgodzić, kiedy mówisz jojo, że jest to lepsze dla wszystkich wyciągając wnioski tylko z korzyści jakie Ty czy najbliższe Twoje otoczenie z tego ma. Ja pisząc o tym, że abonament jest dla mnie lepszy - piszę - mnie.Nie uogólniam - jeśli już to na określone zastosowanie - np. wykorzystanie zaawansowanych usług - nie ma ich w pre-paidach albo jeśli są to są drogie albo ograniczone w jakiś sposób - poprezez skomplikowaną konfigurację np. Tak - pre-paid jest dla okeślonego użytkownika - przede wszystkim dla dzieci i ludzi nie wymagających wiele od komórki (nie mówię o tych, którzy od samego aparatu wymagają najnowocześniejszych technologii nie wykorzystując ich bo to jest anormalne). Proszę, nie mówcie zaraz, że dzieci też używają transmisji danych np. więc moja opinia jest nie do końca prawdziwa - wiem, moi synowie na codzień korzystają z dostępu do Internetu przez komórkę... Mówię o większości, zdecydowanej większości użytkowników, dla których telefon taki jak Nokia 3510i to jest COŚ. Nie nie dyskredytuję ich jednocześnie.

  • 0

    25. ~jojo  2006-12-18 12:03:45  host: ekj122.internetdsl.tpnet.pl

    "wlo", po pierwsze - nigdzie nie napisałem, że prepaid jest lepszym rozwiązaniem dla WSZYSTKICH. Bo sam zresztą zauważyłeś, że na GOL-u jedni się opowiedzieli za Tobą, a inni za mną. Masz też rację, że w postpaidzie są jakies bardziej zawansowane funkcje dostępne dla abonenta. Tylko powiedz mi jakie to są funkcje (telekonferencja?), możliwość skorzystania z tańszego (?) roamingu. A ile osób tak naprwdę korzysta z tych zaawansowanych funkcji na codzień? Może Ty ich używasz, bo masz firmę. Ja patrzałem na sprawę od strony większości użytkowników telefonów. A nawet, te osoby, które kupują nowy telefon w abonamencie? Większość to osoby, które "pobawią" się trochę tymi zaawansowanymi funkcjami, a potem i tak przeważnie tylko rozmawiają albo wysyłają SMS-y.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-158-39.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.