Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Komisja Europejska chce obniżek stawek roamingu

Komisja Europejska chce obniżek stawek roamingu

WitekT 8 Grudnia 2004 20:52

0 0

Komisja Europejska chce wpłynąć na obniżenie cen roamingu telefonicznego na terenie wspólnoty, przy współpracy z narodowymi regulatorami telekomunikacyjnymi.

Ich zadaniem będzie kontrola ewentualnych nadużyć dotyczących warunków roamingu, także tych wynikających z dominującej pozycji rynkowej danych operatorów. URTiP zadeklarował podjęcie odpowiednich działań, kiedy Komisja go o to poprosi.

Z punktu widzenia polskiego prawa URTiP nie może jednak wiele zrobić. Polscy operatorzy podpisują umowy z zagranicznymi na zasadach rynkowych. Przedstawiciele Komisji również przyznają, że nie mogą wymusić na operatorach obniżenia cen.




Czekając na szersze informacje z KE, URTiP na podstawie nowego prawa telekomunikacyjnego rozpoczyna badanie wszystkich sektorów rynku (w tym telefonii komórkowej). W najbliższych tygodniach powinny wyjść pierwsze decyzje.

Podział polskiego rynku komórkowego nie pozostawia wątpliwość, ze działania regulacyjne będą potrzebne. URTIP musi się pospieszyć, bowiem na początku przyszłego roku ma ruszyć przetarg, w wyniku którego zostanie wyłoniony czwarty operator komórkowy.

Źródło tekstu: PAP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-111-118.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.