Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Komentarz T-Mobile do decyzji UOKiK

Komentarz T-Mobile do decyzji UOKiK

orson_dzi 5 Stycznia 2017 11:02

2 18

T-Mobile zamierza odwołać się od decyzji Urzędu z uwagi na brak zasadności nałożonej na firmę kary pieniężnej.

Pełna treść komunikatu T-Mobile:
Jesteśmy przekonani, że w sytuacji gdy na każdym etapie postępowania w pełni współpracowaliśmy z UOKiK, a po otrzymaniu nowych wytycznych niezwłocznie zmieniliśmy zasady aktywowania usług, kara taka nie znajduje uzasadnienia.

Warto podkreślić, że jest to pierwsze merytoryczne rozstrzygnięcie kwestii sposobu uzyskiwania wyraźnych zgód od konsumentów zgodnie z zapisami artykułu 10 Ustawy o Prawach Konsumentów. Dlatego do czasu przedstawienia firmie nowych wytycznych działaliśmy w oparciu o wcześniej uzyskane decyzje Prezesa UOKiK potwierdzające prawidłowości mechanizmu świadczenia usług Granie na czekanie, Szafa gra oraz Prenumeraty. Jest to ważne rozstrzygnięcie kwestii istotnej dla całego rynku ale nie powinno odbywać się kosztem jednego z podmiotów działających na nim.




Nasz proces zakładał wieloetapowe informowanie klientów o zasadach i warunkach świadczenia oferowanych usług:
  • w regulaminie, który zawsze jest udostępniany klientowi przed podpisaniem umowy,
  • w SMSie o aktywowaniu usługi na początku bezpłatnego okresu wraz z informacją jak można bezpłatnie w prosty sposób wyłączyć usługę,
  • w SMSie przypominającym o zakończeniem okresu promocyjnego wraz z informacją o kosztach dalszego korzystania z niej oraz z informacją o sposobie rezygnacji z serwisu,
  • warto przypomnieć, że rezygnacja jest łatwa, bezpłatna i można dokonać jej w dowolnie wybranym momencie, wysyłając SMS o treści "NIE" na numer 80333,
  • dla wygody użytkowników oferujemy również bezpłatnie specjalną aplikację Granie Na Czekanie, która pozwala na zarządzanie funkcjami usługi z poziomu smartfonu.


  • Dodatkowo udostępniamy wszystkim abonentom podsumowanie zawartej umowy, w którym w przejrzysty sposób są wyszczególnione wszystkie usługi oraz związane z nimi koszty.


    Zobacz: UOKiK - 15 mln kary dla T-Mobile

    Źródło tekstu: T-Mobile     

Dodaj do:

Tagi: uokik | t-mobile

w sumie: 83
  • 0

    64.  2017-01-06 11:58:58

    @59 a umowę abonamentową kto podpisywał z informacją że się zapoznał ze wszelkimi regulaminami ? W prepaidzie zawierając umowę i korzystając z promocji też trzeba się zorientować jak ona działa.

  • 1

    65. ~  2017-01-06 13:15:07  host: apn-46-215-179-159.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie chciałbym żadnego badziewia (granie, prenumeraty), nawet za darmo, ani gdyby mi do tego dopłacali.
    Jak to jest, że Polaków wszystkie firmy (telekomy, banki, ubezpieczyciele, itp) kantują jak tylko zechcą, a na zachodzie Europy takich sztuczek jest mniej?

  • 0

    66.  2017-01-06 20:07:52

    64 - to, że działa łajdacko powinno być tępione z całą surowością. Bez względu na nazwę operatora.
    Tomek, nie próbuj usprawiedliwiać takich praktyk, bo wyłazi z Ciebie wlo, a to nie jest dla mnie miłe.
    I zupełnie inaczej dotąd Cię postrzegałem. Nie psuj tego !

  • 0

    67.  2017-01-07 11:18:53

    @66 umowę zawierają dwie strony. Klient ma obowiązek wiedzieć jak działa usługa którą kupił. Nie może być tak że usługa ma działać tak jak mu się wydaje albo tak jaki miał sen. Klient powinien wcześniej przeczytać regulaminy ze zrozumieniem i uznać że sieć łajdacka. Gdyby robił tak każdy żadna sieć telekomunikacyjna, supermarket, kablówka, bank, sklep nie szukałby frajerów bo nie miałby klientów. Zawsze można biadolić i czekać jak urząd za nas coś zrobi zamiast głosować nogami.

  • 1

    68.  2017-01-07 15:09:25

    Bo wtedy wszyscy musieliby oferować swoje usługi na normalnych zasadach. Zasmucasz mnie swoim sposobem myślenia. Trudno, mnie nie przekonasz, że jest normalne sprzedawanie pod stołem niechcianych usług.

  • -1

    69.  2017-01-07 15:13:44

    toms... Ty to jednak zakochany w komunie ciągle jesteś widzę ;-)

  • 0

    70.  2017-01-07 15:34:51

    Jestem zakochany w normalności i uczciwości. Obronę łajdackich zachowań usługodawców uważałem, uważam i będę uważał za skrajny kretynizm. Przykro mi, że niektórzy tego nie rozumieją...

  • 0

    71.  2017-01-07 18:19:39

    hmm a w której wypowiedzi ja bronie operatora T-mobile ? Cwaniak widząc przeogromne stada frajerów rozmyślnie korzysta z tego. Liczy z premedytacją że klient nie czyta tego co podpisuje albo zrobi promocję z haczykami bo wie że większość nie czyta zasad promocji. Żenujący obraz klientów. Rozumiem że kara dla T to 15 milionów a kara dla klientów to przepłacone usługi ?

  • 1

    72.  2017-01-07 21:42:10

    Karą dla klientów jest użeranie się z Operatorami i walka z włączonymi niechcianymi usługami. Karą jest też bardzo często sytuacja w której klient nie ma dokąd uciec, bo wszyscy operatorzy są siebie warci. Karą jest też chore prawo, które pozwala na takie praktyki, a lobbing nie pozwala tego prawa zmienić. A szczytem głupoty jest uznawanie istniejącego stanu rzeczy za normę. Tyle.

  • 0

    73. ~  2017-01-07 23:09:30  host: apn-31-1-213-25.dynamic.gprs.plus.pl

    @69: Zachowanie operatorów (aktywowanie masy niezamawianych usług) jest gorsze niż cała komuna.
    Gdyby u nas był naprawdę wolny i dojrzały rynek, nie dochodziłoby do takich nadużyć.
    Ale jeżeli rynek nie działa jak trzeba, to trzeba mu pomóc. W całej Europie istnieją urzędy podobne do naszych UKE i UOKiK.
    A w USA można dla odmiany łatwo i w miarę tanio pozwać zbiorowo firmę, która narusza interesy klientów.

  • 0

    74.  2017-01-08 09:18:21

    Jakie użeranie się ? Zarządzam wieloma numerami. Obecnie wszystkie u jednego operatora od 10 lat. Był abonament w T-mobile. Usługi dodatkowe wyłączyłem następnego dnia po aktywacji numeru bo zdołałem przeczytać ze zrozumieniem umowę którą zawarłem. Podwyższyli abonament o 5 zł czego konsekwencją była zmiana operatora. Proste jak budowa cepa. Z nikim o nic nie walczyłem i znalazłem lepszego operatora. Korzystam z usług jakich chce płacąc za to grosze. Reasumując to z usług telekomunikacyjnych jestem bardzo zadowolony.

  • 0

    75. ~  2017-01-08 09:24:43  host: user-94-254-243-18.play-internet.pl

    Ja podobnie, Play wprowadzil lejek w roamingu wiec poszly wnioski MNP do TM na oferte rodzinna, ktora wymiata.
    Do Play juz nigdy nie wroce. Dla 5zl/ mc nie warto a przy ofercie rodzinnej zostajac w Play przeplacalbym duzo wiecej i jeszcze uzerac sie z ich jakoscia.

  • 0

    76.  2017-01-08 09:38:24

    Prawidłowo. Nie pasuje mi oferta to ją zmieniam na lepszą. Akurat ja w drugą stronę. Takie roszady mogą być opłacalne bo operatorzy miewają lepsze oferty dla przenoszących. Tylko trzeba umieć liczyć i czytać ze zrozumieniem

  • 1

    77. ~  2017-01-08 09:49:15  host: user-94-254-243-18.play-internet.pl

    TM przegonal z wlaczaniem tych uslug ale Plus tez jakies horoskopy w abo uruchamial. Nie wiem jak Orange ale Play chyba tutaj ma najczystsze łapy. Chociaz teraz niemal kazda przedluzana umowa wymaga zgód marketingowych a jak nie to oplata rosnie o 5zl.
    Migracje miedzy operatorami są potrzebne jednal wiekszosc nie ogarnia ofert i kierują sie wyborem znajomych a nie zawsze to co jest korzystne dla jednych jest tez korzystne dla drugich. Poza tym są reklamy ktore tez skutecznie oglupiają.

  • 0

    78.  2017-01-08 10:25:35

    75). A kiedy przeprowadzka nastąpi?

  • 1

    79.  2017-01-08 11:05:30

    Telefon jest dla każdego, nie tylko dla ekspertów. Oczywiście samemu radzę sobie znakomicie i omijam operatorskie pułapki. Co jednak mają zrobić niewtajemniczeni? Płacić haracz, bo cwaniak - operator tak wykombinował? Ilu ludziom uświadamiałem, że mają włączone Granie na Czekanie, nie jestem w stanie policzyć. A oni zdziwieni : to jest coś takiego? Na takie praktyki nigdy mojej zgody nie było, nie ma i nie będzie.

  • 0

    80.  2017-01-08 11:18:38

    @toms*: POPIERAM, POPIERAM, POPIERAM!!!

  • 0

    81.  2017-01-08 16:46:07

    Przepisy są dosyć jasne. T-mobile złamało prawo i dostało karę. Tylko ile oskubali klientów do czasu zmian w prawie to ich.

    " – Zgoda konsumenta na dodatkowe płatności, powinna sprowadzać się do stwierdzenia „tak” lub „nie” opatrzonego informacjami o zasadach korzystania z usług, o tym, ile kosztują i kiedy stają się płatne. Zgoda taka, aby mogła zostać uznaną za wyraźną, powinna być również odrębna dla każdej usługi – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Przepisy chronią konsumentów przed płatnościami, na które wcześniej nie wyrazili zgody. W odniesieniu do rynku telekomunikacyjnego dotyczy to w szczególności usług, które nie są objęte cykliczną opłatą (np. abonamentową lub pakietową) i łączą się z koniecznością uiszczania dodatkowych płatności. T-Mobile Polska nie zapewniała konsumentom tej ochrony, ponieważ przyjęła, że wyrażeniem zgody było podpisanie ogólnego oświadczenia dotyczącego warunków zawieranej umowy i świadczonych na jej podstawie usług – dodaje Marek Niechciał. "

  • 0

    82.  2017-01-08 16:52:33

    Dodatkowo

    " Jeżeli przedsiębiorca nie otrzymał wyraźnej zgody konsumenta, lecz założył jej istnienie przez zastosowanie domyślnych opcji, które konsument musi odrzucić w celu uniknięcia dodatkowej płatności, konsument ma prawo do zwrotu uiszczonej płatności dodatkowej."

    Tylko kto się upomni o zwrot jak niewielu jest wtajemniczonych ;) ? Klienci nie przeczytali że im coś włączają dodatkowego i nie przeczytają że mogą żądać zwrotu. Parę milionów zwrotów dobiłoby tą firmę nie tyle finansowo co wizerunkowo.

  • 0

    83.  2017-01-08 17:01:16

    82- wreszcie napisałeś rozsądnie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-2-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.