Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kolejny wielki rynek bez Nokii N9

Kolejny wielki rynek bez Nokii N9

WitekT 12 Sierpnia 2011 08:57

0 0

nokia n9Nokia w ostatnich dniach informowała, że najnowszy, a zarazem jedyny model z MeeGo - N9 - nie pojawi się w USA i Wielkiej Brytanii. Teraz okazuje się, że nie będzie dostępny także w Niemczech.

Nokia w USA wycofuje się także z innych modeli i stawia wszystko na jedną kartę - Windows Phone. Identycznymi przesłankami kierował się oddział w Wielkiej Brytanii. W Polsce N9 miała swoją oficjalną premierę i na razie nie ma informacji, aby w naszym kraju nie była dostępna.




Biorąc pod uwagę informacje z ostatnich dni - czy nie prościej byłoby Nokii wymienić te kilka krajów, w których N9 będzie dostępna, zamiast informować, gdzie jej nie będzie?

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Źródło tekstu: Engadget     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • -1

    25.  2011-08-12 12:25:58

    @22 a teraz mi wytłumacz czym różni sie " oficjalna wersja" od "nieoficjalnej" stworzone przez tych samych ludzi? No i czemu "nieoficjalna wersja" jest do pobrania na oficjalnej stronie projektu? @ZICO faktycznie, aplikacje z Androida, Symbian ^3 i pewnie kilku innych platform (to nie problem, Maemo 5 bez problemu współpracuje z programami pod Web OS, debianowymi pod ARM oraz niektórymi .X86) więc nie widzę powodu żeby MeeGo tego nie oferowało. Do tego pełne wsparcie intela i Linux Fundation. Przykro mi, ale znowu jedyne co ci zostało to ignorowanie moich argumentów i wyzywanie mnie od debili. @22 a teraz mi wytłumacz czym różni sie " oficjalna wersja" od "nieoficjalnej" stworzone przez tych samych ludzi? No i czemu "nieoficjalna wersja" jest do pobrania na oficjalnej stronie projektu? @ZICO faktycznie, aplikacje z Androida, Symbian ^3 i pewnie kilku innych platform (to nie problem, Maemo 5 bez problemu współpracuje z programami pod Web OS, debianowymi pod ARM oraz niektórymi .X86) więc nie widzę powodu żeby MeeGo tego nie oferowało. Do tego pełne wsparcie intela i Linux Fundation. Przykro mi, ale znowu jedyne co ci zostało to ignorowanie moich argumentów i wyzywanie mnie od debili.

  • 0

    26. ~balcerek  2011-08-12 13:19:14  host: user-31-174-250-4.play-internet.pl

    nic z tego nie rozumiem: albo ten ,,antymarketing" N9 ma jakieś ukryte podwójne dno (pozorne działanie na przekór oczekiwaniom klientów by wzbudzić w nich jeszcze większe zainteresowanie produktem), albo też pan Elop dostał ten projekt w spadku i nie wie co z nim zrobić dalej...

  • 1

    27. ~ZICO  2011-08-12 13:58:11  host: public-gprs263016.centertel.pl

    #25: I zapewne ty będziesz pierwszym, który wypromuje MeeGo na czwartą platformę smartfonową obok tych wymienionych wcześniej;-) Chyba się nie rozumiemy. Mówiąc o zapleczu jako jeden z wieku przykładów podałem dostęp do aplikacji. Są jeszcze inne kwestie takie jak finanse, marketing z promocją na czele etc. a tego MeeGo brakuje i zrozumże wreszcie człowieku, że w obecnej sytuacji bez wsparcia poważnej, liczącej się firmy nie ma przyszłości dla tego systemu. Być może takie plany miała Nokia ale to jest już nieaktualne a duża szansa na promocję MeeGo w postaci N9 została już zaprzepaszczona, bo nie pojawi się ona na najważniejszych rynkach światowych. Szkoda, że nie chcesz albo nie umiesz zrozumieć pewnych praw jakie rządzą każdym rynkiem. Choćby MeeGo był 1000x lepszy niż iOS, Android i WP7 razem wzięte to bez szeroko pojętego zaplecza przepadnie albo pozostanie na półce razem z Linuxem. No chyba, że taka przyszłość wg ciebie jest świetlana. Elop powiedział wprost "to już koniec MeeGo nawet jeśli N9 się sprzeda". Więc o czym jest mowa? Podniecasz się czymś, co za chwilę może przestać istnieć? Przyjmij wreszcie do wiadomości, że MeeGo czeka najprawdopodobniej los Symbiana. To już zrobiło się u ciebie manią, że kręcą cię "dinozaury". Co do "debila" to litości. Co z ciebie za czowiek? Oszczędź sobie wstydu i nie rób z siebie totalnego mięczaka, który będzie lamentował o tym pewnie z rok. Już ci pisałem - wiedza nie boli - sprawdź sobie definicję tego słowa a nie wypisuj, że jest to wyzywanie. No i na koniec. Po raz kolejny widzę, że jeśli z kimś się nie zgadzasz to nie umiesz się do niego zwrócić w inny sposób jak tylko "głupoty piszesz" lub tak jak w #17"jak się nie wie o czym się pisze to pisze się głupoty". Widzę, że ty masz chyba jakieś problemy z otoczeniem, bo nawet nie potrafisz się normalnie odezwać. Jak tak będziesz pluł jadem to w końcu sam się nim otrujesz. Ciekaw jestem czy tam w tym lubelskim to w jakimś le

  • 1

    28. ~ZICO  2011-08-12 13:59:32  host: public-gprs263016.centertel.pl

    lesie mieszkasz? #26: Opcja nr 2 to ta najbardiej prawdopodobna;-)

  • -1

    29.  2011-08-12 14:30:22

    Ale coś Ty się tak noki czepił? ZTE już planuje telefony z tym systemem a i intel mu upaść nie da.

  • 1

    30. ~ZICO  2011-08-12 14:44:24  host: public-gprs263016.centertel.pl

    #29: No ale ZTE to jednak nie Nokia ;-). "Troszeczkę" im jeszcze do Nokii brakuje. Poza tym nie jest to jeszcze takie oczywiste, bo nie zapominaj, że w sprawie MeeGo dużo do powiedzenia ma Nokia właśnie, która ze względu na WP7 może robić ZTE problemy, bo ani w jej ani tym bardziej w interesie Microsoftu nie będzie jego dalszy rozwój. A to, że mieszać w tych kwestiach się da i to bardzo widać najlepiej choćby na przykładzie Apple.

  • -1

    31.  2011-08-12 16:18:13

    Nokia nic nie może. MeeGo to wolny system. A intel będzie go trzymał ze wszystkich sił bo to ich ostatnia szansa na zaistnienie w rynku mobilnym. A co do plucia jadem to przyganiał kocioł garnkowi. A kamil sobie zasłużył sobie na takie traktowanie wycieczkami osobistymi w moim kierunku nawet kiedy nie brałem udziału w dyskusji.

  • 0

    32. ~  2011-08-12 16:41:23  host: z17-13.opera-mini.net

    @30 ustawiac do pionu mozna konkurencje z malych krajow typu Korea czy Kanada. Chiny maja swoj ogromny rynek wewnetrzny plus z polowe indyjskiego i nie mozna firm typu ZTE, Huawei przejac czy zablokowac sadowo sprzedazy. Zreszta co to za problem zrobic cos na linuxie, jest juz cos takiego bodajze Moblin.

  • 1

    33. ~ZICO  2011-08-12 17:10:40  host: public-gprs263016.centertel.pl

    #31: Czyżby? A Maemo? Jeśli tylko nie będzie sie to podobało Nokii czy Microsoftowi to użyją wszelkich sposobów aby zablokować rozwój MeeGo i właśnie Maemo może być do tego dobrym pretekstem. Chyba, że Intel stworzy specjalnie dla ZTE "czystego" Moblina. Co do jadu to ja odniosłem się raz do konkretnej sytuacji a nie robię tego na okrągło, bo ktoś sobie zasłużył. Trochę to dziecinne.

  • 0

    34. ~Marian  2011-08-12 18:10:49  host: 093105176107.bialystok.vectranet.pl

    Trudno sprzedawać telefon z tak słabą specyfikacją i to oto chodzi. Jak debiutował system Bada, to Samsung Wave, sprzedawał się jak świeże bułeczki, bo telefon miał coś nowego technologicznie do zaproponowania. A w Nokii N9 nie ma nic nowoczesnego i ciekawego. Kto by chciał mieć taki telefon?

  • 0

    35.  2011-08-12 18:59:37

    A Maemo również jest wolnym systemem. W końcu to tylko zmodyfikowany ARM debian. Dziecinne? A wyzywanie ludzi od debili z powodu tego, że kierują się własnym doświadczeniem a nie anonimowymi opiniami z sieci jakie jest?

  • 0

    36. ~  2011-08-12 21:21:22  host: z10-11.opera-mini.net

    #35: Wolny system wspierany przez Nokię. Już samo to wystarczy żeby "bruździć" ZTE. Poza tym robisz się nudny jak flaki z olejem. Nie będę się powtarzał. Jeśli chcesz nadal drążyć temat debila to informuję cię, że nie mam zamiaru cię za to przepraszać choćby nawet dlatego, że określenia tego użyłem w trybie przypuszczającym i tym bardziej nie możesz mi zarzucać, że cię wyzwałem. Jeśli nie wierzysz to cofnij się o paredziesiąt wiadomości. Określenie "debil" to najłagodniejsze z możliwych. Już bardziej mógłbyś się obrażać gdybym użył zwrotu "idiota" lub co gorsza " kretyn". I nadal uważam, że czepianie się Kamila tylko dlatego, że wg ciebie sobie na to zasłużył jest dziecinne.

  • 0

    37.  2011-08-12 22:42:41

    @36 jeśli ktoś pisze głupoty to mam go za to chwalić? Dziecinne by było, gdybym się czepiał bezpodstawnie a nie tylko w łagodny sposób zwracał uwagę. A i ja go nie obraziłem. Między "głupoty piszesz" a "głupi jesteś" jest kolosalna różnica. Dziwne, że ktoś taki jak ty jej nie dostrzega. A z tym pisaniem domysłów jak to MeeGo upadnie to już nudny się robisz. Nokia ma takie same prawa do MeeGo jak ZTE. Mało tego: ja mam też identyczne podobnie jak każda instytucja i każdy człowiek na świecie. Zanim napiszesz kolejną bzdurę (pomijam fakt, że nie widzę powodu aby nokia gnębiła kogoś z powodu MeeGo) to poczytaj o Open Source.

  • 0

    38.  2011-08-13 21:07:14

    Nokia wchodzi w WP7 bo chce zarabiać na oprogramowaniu w swoich telefonach. Microsoft się już o to postara żeby producenci oprogramowania płacili haracz a klienci na lewo nie kupowali. Najlepszy mobilny system operacyjny to taki który pomoże powyższe cele zrealizować. Kolejne wersje będą wręcz bardziej zasobożerne żeby kupić kolejny telefon. Na MeeGo da się aplikacje Androida odpalić. Programiści chętnie by robili oprogramowanie które działało by na wielu platformach ale to nie na rękę Apple, Noki czy Microsoftowi.

  • 0

    39. ~jak  2011-08-14 00:06:21  host: v02-16.opera-mini.net

    to wszystko chodzi o pieniadze karzdysysten jet dobry tylko potrzeba pieniedzy

  • 0

    40. ~jp  2011-08-14 00:12:05  host: v02-16.opera-mini.net

    nielepiej wydac na symbiana troche kasy i zrobic go dobrze?ja mam nokie n8 i nie narzekam czekam na symbian anna pozdro

  • 0

    41. ~ZICO  2011-08-14 17:25:05  host: public-gprs284599.centertel.pl

    #37: Nie mam teraz warunków, żeby ci odpowiedzieć na to co powypisywałeś, bo to trochę więcej pisania. Zrobię to przy najbliższej okazji. Powiem ci tylko tyle, że dawno mnie jeszcze nikt tak nie rozbawił;-)

  • 0

    42. ~ZICO  2011-08-15 01:26:55  host: public-gprs282924.centertel.pl

    #37: No wreszcie mogę ci odpowiedzieć. Powiem tak: tylko ze względu na to, że jesteś nastolatkiem żyjącym w potterowskiej wirtualnej rzeczywistości nie mającej nic wspólnego z realiami postaram ci się w miarę delikatnie przybliżyć to jak daleko jesteś od prawdy. To co napisałeś jest tak naiwne, że aż słodkie. Po pierwsze: Programów OS używałem już wtedy gdy ty uważałeś, że Linux to zeszycik w linię do nauki pisania literek, Open Office to otwieracz do konserw wymyślony przez Mc Gyvera a FireFox to przyjaciel wilka-terrorysta i piroman z bajki o Czerwonym Kapturku;-) Smieszne są więc twoje sugestie czytania o OS tym bardziej, że teraz już w podstawówce o tym uczą dzieci. Jeśli uważasz, że OS jest licencją na nietykalność (a dokładnie to wynika z twoich wypowiedzi) to gratuluję poczucia humoru. Poczytaj sobie ile już Microsoft napsuł i ile jeszcze napsuje krwi Torvaldsowi. Co prawda w najistotniejszych kwestiach (m.in. GPL) Microsoft na szczęście poległ ale to wcale nie znaczy, że przez to nic dla siebie nie ugrał. Po drugie: Poraża mnie twój brak kojarzenia faktów (to odnośnie braku powodów nękania kogoś przez Nokię). Już kilka newsów temu Witek podpowiedział ci dlaczego: Nokia nie wprowadza N9 do USA (do UK i Niemiec zresztą też) ponieważ boi się jej nadmiernej popularności. Nic ci to jeszcze nie mówi? Przecież to właśnie głównie z powodu MeeGo tego nie robi ponieważ mógłby on zagrozić WP7. (to jednoznacznie wynika z newsa). Dodam jeszcze tylko, że Nokia jest już tylko marionetką w ręku Microsoftu choćby z racji Elopa. Czy więc tak trudno się domyślić, że gdyby takie ZTE z MeeGo zaczęło nadmiernie rosnąć w siłę i zagrażać WP7 m.in. na rynku amerykańskim to Microsoft zacząłby stosować podobne sztuczki jak teraz Apple? Choćby były one jak bardzo absurdalne i stawiały Microsoft na z góry przegranej pozycji to i tak będzie się to Microsoftowi opłacało, bo na czas procesów sądowych zablokuje on skutecznie ekspansję ZTE.

  • 0

    43. ~ZICO  2011-08-15 01:30:58  host: 31.61.75.1

    Tego typu procesy mogą trwać latami. Takie zagrywki są obecnie bardzo modne na całym świecie. Poczytaj sobie choćby o Toyocie, która była przez kilka lat nękana przez szefa amerykańskiej NHTSA Roya La Hooda z powodu rzekomo przyspieszających bez powodu aut. Musiało minąć kilka lat zanim Toyota udowodniła swoją niewinność. La Hood musiał więc odszczekać wszystko, co wcześniej powiedział ale ile przez ten czas Toyota straciła kasy? Przez La Hooda musieli wstrzymać na kilka miesięcy produkcję w USA i nakłaniano ich do wzywania do serwisu ponad 7 mln aut. Żadne odszkodowanie im tego nie zwróci. A po wszystkim okazało się, że maczali w tym palce (jakżeby inaczej) Ford i GM, którzy chcieli wykończyć swojego konkurenta będącego numerem 1 w sprzedaży aut na tamtejszym rynku. Takich przykładów mógłbym ci wymieniać bardzo dużo ale nie ma na to miejsca. I uwierz mi Microsoft już wiele razy pokazał, że stać go na takie zagrywki. Microsoft nawet nie próbuje ukrywać swojej wrogością wobec OS. Nie bez powodu jest on nazywany "wielkim szatanem". W internecie możesz znaleźć mnóstwo artykułów na ten temat. No i po trzecie (na ten temat również mówi się coraz głośniej) w środowisku OS ze względu na materializm jakim kierują się firmy tam zrzeszone mamy do czynienia z postępującą komercjalizacją. Nie wykluczone, że za parę lat programy OS będą tak samo płatne jak inne (będą zapewne tańsze) i pozostaną wolnymi tylko z nazwy (poczytaj sobie o tym). Widzisz zatem jak bardzo rozmijasz się z prawdą i jak naiwne jest to co napisałeś. Szczytem utopii są twoje stwierdzenia na temat kto to nie ma prawa do tych programów (nie wierz we wszystko, co wyczytasz w Wikipedii-te prawa to czysta fikcja).

  • 0

    44. ~ZICO  2011-08-15 01:34:44  host: 31.61.75.1

    Za komuny gdy wszystko było państwowe też mieliśmy do tego prawa i jeśli poczytasz sobie podręcznik historii to sam się przekonasz jak to się skończyło. Już nie raz mogłem się przekonać jak bardzo próbowałeś błyskać (bo na pewno nie błyszczeć) swoją wiedzą wirtualną (nie mógłbym nazwać jej teoretyczną, bo obraziłbym szeroko rozumianą teorię) ale ci nie wyszło. Jedyne co mogę ci poradzić to przestać czytać Wikipedii i Harry Pottera, ściągnąć różowe okularki i zacząć żyć prawdziwą rzeczywistością. Być może za parę lat kiedy skończysz studia (o ile się na nie wybierasz) sam się będziesz mógł przekonać jakie prawa rządzą rynkiem kiedy pójdziesz do swojej pierwszej poważnej pracy. Ja tu nie snuję żadnych czarnych wizji dla ZTE czy MeeGo ale taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny dlatego nie wysilaj się z małpowaniem mojego tekstu o byciu nudnym i nie wmawiaj mi, że nie wiem czegoś, co jest oczywiste ("Między "głupoty piszesz" a "głupi jesteś" jest kolosalna różnica). Reasumując: Nie masz racji jeśli uważasz, że OS to licencja na nietykalność, nie masz racji pisząc, że każdy ma prawa do programów OS bo te prawa warte są tyle samo co przysłowiowy papier, na którym są spisane i nie masz racji jeśli uważasz, że Nokia (a raczej Microsoft) nie ma lub nie będzie miał powodów żeby kogoś gnębić z powodu MeeGo. A na koniec aż się prosi użyć (bez żadnej złośliwości oczywiście) twojego tekstu "no ale jak ktoś taki jak ty może to wiedzieć".

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-90-112.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon w cenie do 1500 zł to:

10 najlepszych smartfonów do 1500 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet