Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kolejny konflikt między UKE a TP

Kolejny konflikt między UKE a TP

LuiN 12 Września 2008 10:47

0 0

Tym razem chodzi o podwyżkę cen hurtowego dostępu do abonamentu (tzw. WLR) i szerokopasmowego dostępu do Internetu (BSA). Stanowczo sprzeciwia się im Anna Streżyńska, szefowa UKE - pisze Gazeta Wyborcza.

TP wspomina o podwyżkach w swojej "Strategii wsparcia rozwoju inwestycji telekomunikacyjnych w Polsce w latach 2008-11" - ceny WLR miałyby wzrosnąć o 59%, a BSA - o 44%.




Nie zgodzimy się na proponowane przez TP SA podwyżki cen hurtowego dostępu do abonamentu i szerokopasmowego dostępu do Internetu - zapowiada Anna Streżyńska, szefowa UKE.

To są dwie podwyżki, które mogłyby nastąpić, gdyby oferta na pętlę lokalną działała prawidłowo. A to jak dotąd nie nastąpiło - mówiła w radiu PiN Streżyńska. Jesteśmy co do jednej rzeczy pewni: absolutnie nie mogą nastąpić podwyżki - dodaje.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 32
  • 0

    13. ~Chrome_TP  2008-09-12 17:47:04  host: 212.160.172.70

    podzielenie nie spowoduje wzrostu inwestycji bo stawki, przepisy i warunki lokalizacyjno rynkowe nie ulegną zmianie a dopiero wtedy część infrastrukturalna będzie budować tylko tam gdzie im się to będzie opłacało czyli zapomnij o wsiach i miasteczkach ;] a to oczym w końcówce piszesz to nic innego jak monopol infrastukturalny czyli notabene pod tym katem też nic się nie zmieni bo ta sieć już teraz jest w monopolu tp i jakoś boomu konstrukcyjnego nie widać, a wręcz przeciwnie po decyzjach UKE jest regres zwłszacza wśród alt opów którzy to rzekomo mieli stanowić konkurencję... ;> a prawda jest taka gdyby w tej chwili TP powiedziało -> spadajcie z naszych łącz to jak będzie twoim zdaniem wyglądał zasięg pokrycia usługami tych alternatywnych hę ? :>

  • 0

    14. ~ni  2008-09-12 19:24:16  host: 212.160.172.70

    Aurora, mógłbyś zostać słynnym pisarzem. Ale najpierw postaraj się pisać trochę składniej, ciężko się czyta. Konkurencji na rynku pomogłoby właśnie paradoksalnie podniesienie cen BSA. Konkurencja musiałaby zacząć podłączać LLU i oferować tam fajne, niezależne od tp usługi, czyli mieć w d**** tp. Na tych kilku węzłach które zrobiła netia jest całkiem fajnie ;-) Może jednak zmusić alternatywnych do większego wysiłku? Jak BSA będzie wychodziło taniej to będą jechać właśnie na BSA.

  • 0

    15. ~empireus  2008-09-12 19:27:58  host: jura24.pl

    Zgadzam sie z wypowiedzia 13# i popieram...

  • 0

    16. ~ukenamuniu  2008-09-12 20:32:21  host: 86-59-n1.aster.pl

    ni: oferta na pętlę lokalną jakoś rzeczywiście nie chce działać prawidłowo. TP więcej uwolniła przełącznic niż Netia pozyskała abonentów w LLU. Proponowałem opom metodę na podział TP: nie wchodzić w LLU, LLU nie zadziała i TP będzie do podziału.

  • 0

    17. ~nick  2008-09-12 21:53:46  host: cai230.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W newsie powyżej piszą że w Szwecji na zepną kwotę można miec 12x szybciej to samo łącze. Więc wszelkie podwyzki spowoduja dalsze pogłębienie różnic. Więc nie tyle co "absolutnie nie mogą nastąpić podwyżki" ale muszą byc dalsze obniżki.

  • 0

    18. ~lalamido  2008-09-13 00:16:50  host: 86-54-n1.aster.pl

    Szwecja jest najbogatszym krajem - mogą sobie pozwolić na szybkie łącza. W Polsce leci się po taniości, jak prawo nie wymaga to nie robimy itp. itd.

  • 0

    19. ~Aurora  2008-09-13 00:35:48  host: nat-dom4.aster.pl

    ~ni, ~ ChromeTP Podstawowym problemem jest to że TP jest nadal organem weryfikującym zamówienia na usługi - czytaj - jeśli w systemie maja bałagan - to Ty nawet jeśli znasz prawdziwy adres abonenta niczego nie wskórasz. Co więcej UKE może i przewidziało wynajem łącz TP ale nie przewidziało kontroli poprawności odpowiedzi. Czym to skutkuje ? To łatwa zagadka... Tp odpowiada operatorowi spadaj na drzewo... nie mamy wolnych portów... co dzieje się dalej ? TP dzwoni do abonenta... informując o nieudolności operatora i mówi :" Widzisz chciałeś mieć internet w Netii i co ? Podłączyli ? Nie ! Ale my Cię podłączymy ! ". W ten sposób buduje się negatywną opinie o konkurencie z powodu nieudolności organów kontrolnych....

  • 0

    20. ~ukenamuniu  2008-09-13 11:19:07  host: 86-59-n1.aster.pl

    Aurora: w ten (Twój)sposób buduje się negatywną opinię o TP. Na podstawie jednego (?) przypadku (dowody?) budujesz teorię, że nie ma portów dla innych opów? Wystarczy wziąć dane abonenta, historię aktywacji i sprawdzić czy tak było.

  • 0

    21. ~nijel  2008-09-13 11:29:15  host: ckt62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Aurora, gdybyś poczytał trochę o interwencjach abonentów w UKE, wiedziałbyś, że ten słynny "brak wolnych portów" występuje najczęściej na punktach styku między sieciami operatorów. Operator BSA mógłby od razu o tym mówić, zamiast zwalać winę na tp. Klient chcący wziąć BSA mógłby wtedy podpisać umowę z inny opem, a nie bujać się po UKE. W ten sposób buduje się negatywną opinię o konkurencie z powodu niedrożności punktu styku własnej sieci z siecią tp. Twój podstawowy problem rozwiąże LLU. Powinieneś być więc za podwyższeniem opłat za BSA, a obniżeniem za LLU. Oczywiście wtedy tele2 i inne wirtualne twory odpadną, pozostaną normalne firmy potrafiące coś zbudować i nie będą musiały martwić się systemami w tp. Logiczne?

  • 0

    22. ~nij  2008-09-13 11:38:03  host: ckt62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A tak poza tym porty w tp kreuje automat. Dla niego nie ma różnicy czy to neo, DSL, czy BSA. Jak nie ma portu na DSLAM, to nie będzie dla wszystkich usług. Jest to pewna wada, bo np. wszystkie usługi 6Mb są kreowane z przeplotem. Zaletą jest to, że tp nie może nic kombinować - co właśnie sugerujesz. Sam zauważ, że budujesz negatywną opinię o firmie, nie mając odpowiedniej wiedzy na temat o którym piszesz, ładnie to tak?

  • 0

    23. ~Aurora  2008-09-13 13:34:27  host: dtr108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~nij nie buduje negatywnej opinii, tylko skłaniam do zastanowienia się nad pewnymi dziwnymi zbiegami okoliczności, które rządzą światem BSA, WLR i tym podobnych usług. Jednym z najśmieszniejszych przypadków, których zresztą ogromne ilości swego czasu trafiały do UKE ( na stronie urzędu w zeszłym roku był nawet o tym artykuł ) są "błędy" formalne... Np. (przypadek z życia ) chcę podpisać umowę z TP. Wypełniam dokumenty po 2 tygodniach okazuje się że na dokumentach jest błąd - w systemie TP po asresie była kropka ( skąd ? - nie wiem i mnie to nie interesuje) firma z którą podpisywałem umowę dzwoni do mnie i mówi, że wysyłają mi oświadczenie ponownie. Ja jestem zły bardziej na opa niż na TP, bo to opp powinien gryźć się z TP o to że to bzdura. A w międzyczasie dzwoni do mnie bardzo miła pani z TP, która mówi mi że inny opp nie ma sensu i tak dalej i tak dajej... Kolejny przypadek z życia ( mój przyjaciel ) który ma firmę nieopatrznie wpisał na oświadczeniu P.H.U. okazało się że TP ma w systemach Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe... i sprawa się toczyła oświadczenie za oświadczeniem... Rozumiem TP, walka o klienta - to normalne. Ale na tym wszystkim tracje ja - bo sprawa sprowadza się do walki "sposobem" a nie ofertą...

  • 0

    24. ~Aurora  2008-09-13 13:41:58  host: dtr108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Na podsumowanie - są też pozytywy... mam wielu znajomych którym przełączono neta na BSA w 3 tygodnie... Więc źle nie jest... Zgodze się że rywalizacja ceną też ma sens tylko do pewnej granicy... bo przeież nikt nie zjedzie poniżej kosztów. Ahhh... i jeszcze odpowiedź na Twoje stwierdzenie... wiem że parametry przydziela automat... ale każdy automat jest programowalny i wydaje mi się ( gdybym był na miejscu TP ) że starał bym się zostawić sobie jakąś rezerwę systemową "na czarną godzinę" ;-) Pozdrawiam i życzę udanego weekendu

  • 0

    25. ~n  2008-09-13 14:47:05  host: cmh92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zacznę od twojego ostatniego postu. Ten automat w tp ma zalety, jest po prostu bardzo łatwy do sprawdzenia przez UKE. Jeśli chodzi o szczegóły, na każdej karcie ADSL (przynajmniej stinger - lucenta) są 72 porty. Tp kreuje na 70, a 2 zostawia w rezerwie (na wypadek gdyby któryś port się zwalił i trzeba gdzieś klienta prze kreować - logiczne). Tutaj zgodzę się z Twoją argumentacją. Jest jakaś szansa, że tp wykreuje na nich neo, a później do rezerwy wrzuci pierwszy zwolniony. Gdyby jednak coś takiego się zdarzało, będzie to zjawisko marginalne. Co do kwestii umów. Aby umowa była ważna musi zawierać dokładne dane obu stron. Tak stanowi nasze prawo. Przypadki o których piszesz zdarzają się często. Winni są przede wszystkim klienci, którzy nie zgłaszają zmian do tp. PHU, a Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe to dwie różne nazwy. Klient który podaje dane do BSA, powinien podać takie same jak podał do tp. Jest to śmieszne, ale to kwestia prawa obowiązującego przy zawieraniu umów. Klient widzi na fakturze jaka jest nazwa firmy, a firmy na prawie handlowym jednak powinny się znać. Jeśli usługi realizowane są w ramach jednej firmy - jakoś to przejdzie. Jeśli w ramach dwóch, lub kilku to jest już problem. Zgodzę się z Tobą, że bardziej powinien dbać o to operator któremu klient chce płacić.

  • 0

    26. ~ni  2008-09-13 15:05:24  host: cmh92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zapomniałem dodać, że to kolejny powód aby promować LLU kosztem BSA.

  • 0

    27. ~ukenamuniu  2008-09-13 18:34:14  host: 86-59-n1.aster.pl

    Aurora: Wnioski operatorów na BSA wraz z dołączonym oświadczeniem woli abonentów są obsługiwane przez firmę zewnętrzną (nie przez TP). Weryfikacją formalną wniosków zajmuje się więc też ta firma. Nie ma ona żadnego interesu w tym, by utrudniać abonentowi zmianę operatora przy przejściu z Neo na BSA, czy też uruchomienie po raz pierwszy dostępu BSA dla abonentów, którzy poprzednio nie mieli Neo. Na weryfikację wniosku firma ma trzy dni. Gdy operator nie uzupełni/zmieni wniosku sprawa jest anulowana. TP może dzwonić ale jedynie dla uświadomienia abonentowi rozwiązującemu umowę terminową / promocyjną o ew. konsekwencjach finansowych. Oczywiście abonent, który ma Neo i przechodzi na BSA nie nadzieje się przy weryfikacji technicznej na brak portu (bo go ma). ~nijel - automat jest od niedawna.

  • 0

    28. ~n  2008-09-13 20:54:44  host: cmh92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ukenamuniu, porty kreowane są automatycznie od dłuższego czasu, co najmniej z rok.

  • 0

    29. ~ukenamuniu  2008-09-13 23:50:40  host: 86-59-n1.aster.pl

    "od niedawna" - "od dłuższego czasu": rzecz względna. Ot, młodość. U mnie rok śmiga szybciej. Sprawdzę.

  • 0

    30. ~ukenamuniu  2008-09-14 17:01:14  host: 86-59-n1.aster.pl

    Ciekawe, czy wypowiedź Pani Prezes: "Nie zgodzimy się na proponowane przez TP SA podwyżki cen hurtowego dostępu do abonamentu i szerokopasmowego dostępu do Internetu" nastąpiła przed rozprawą ws decyzji BSA dla Exatela, czy też po? Według Sądu Prezes UKE nie mógł zastosować metody ustalania opłat określonej w decyzji (retail-minus), gdyż nie przewiduje jej ustawa Prawo telekomunikacyjne. Sąd uchylił decyzję ws 51% opustu.

  • 0

    31. ~Aurora  2008-09-15 13:11:48  host: miloses.netia.pl

    Panowie, weryfikacja danych przez firm zewnętrzną istnieje ( z tego co wiem całkiem od niedawna) w każdym razie napewno nie od początku BSA. Co do różnicy między P.H.U a Przedsiębiorstwem Handlowo Usługowym to moim zdaniem to jest zwykła ściema, przecież jest wykaz ogólnie stosowanych (prawnie akceptowalnych) skrótów, które są traktowane jako równoznaczne z pełna nazwą. Więc takie tłumaczenie do mnie nie trafia... Fakt, że uważam że poprawność dokumentów leży przedewszystkim w interesie operatora korzystającego a nie dzierżawiącego to jedno a drugie to szukanie w moim rozumieniu błachych powodów na wydłużenie procesu. Np. czy Jan Tomasz Kowalski identyfikujący się jednemu operatorowi numerem 12-345 67 89 a Jan Kowalski u innego operatora to dwie różne osoby ? równie dobrze operator udostępniający może czepiać się że ktoś ma w nazwie mgr. a na oświadczeniu wpisał magister... czy to nie jest waszym zdaniem lekka przesada ? pozatym ( nie wiem jak to jest w TP ale u operatora lokalnego ) mam dwa adresy instalacji ( fizycznego miejsca świadczenia usługi - oraz korespondencyjny. Tu też moga rodzić się wg. mnie problemy...

  • 0

    32. ~zwykła dziewczynka  2008-09-26 18:23:32  host: abpq181.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bzdura totalna ja zakładałam neta z dialogu na łaczach TP po niespełna 2 tygodniach miałam skrosowana linie pod internet tylko dialog wysłałam mi modem dopiero po 30 dniach i jakos Tp nie robiło mi problemów, idac dalej znajoma chciała założyc sobie neta z NETI w szybkim czasie miała skrosowana linie natomiast netia przez prawie 4 miesiece dzwoniła do niej ze nie wysłała papierów z umowa do niej ciagle gubili jej umowe i kto tu robi z ludzi balona. Jesli chodzi o TP miałaby wiecej klientów gdybu UKE zezwolił jej na zakładanie ludzion neta na planie socjalnym dla waszej informacji to nie TP sobie tak wym,ysliła tylko UKE i kolejny przykład działania na szkode klienta a nie Telekomunikacji

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-91-171-137.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.