Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kolejny abonent walczy z Plusem

Kolejny abonent walczy z Plusem

WitekT 1 Października 2004 14:47

0 0

Polkomtel, operator sieci Plus GSM, każe płacić klientom za swoje błędy i unika odpowiedzialności finansowej - twierdzi Tomasz W korzystający z usług firmy. Sprawa trafiła wczoraj na wokandę Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Chodzi o zapis w regulaminie sieci Plus: w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji dotyczącej rachunku telefonicznego kwota podlegająca zwrotowi zostanie zaliczona na poczet bieżących lub przyszłych zobowiązań abonenta.

Powiedzmy, że system informatyczny Polkomtela pomyli się i każe ściągnąć z mojego konta nie należne 50 zł, lecz 500 zł - tłumaczy Tomasz W. - Wtedy nie będę mógł otrzymać zwrotu 450 zł gotówką. Będę przywiązany do Polkomtela przez następne dziesięć miesięcy, bo firma każe mi te 450 zł po prostu wydzwonić. Tymczasem ja mogę być już niezainteresowany dalszymi usługami tego operatora.

Adwokat Polkomtela twierdzi, że firma rzadko korzysta z kwestionowanego zapisu. Jeśli użytkownik domaga się zwrotu nadpłaty gotówką, otrzymuje ją w imię dobrych obyczajów i "podejścia proklienckiego". Stwierdził także, że zaliczając nadpłaty na poczet przyszłych rachunków, firma ułatwia rozliczenia i działa dla dobra abonenta.




Skarżący zasłynął już pozwami przeciw Polkomtelowi w sądzie cywilnym. Domagał się uznania wyszczególnionej na fakturze kwoty 5 zł z tytułu monitorowania stanu rozliczeń za nienależną. Sprawę wygrał, Polkomtel musiał zwrócić 5 zł i zapłacić 30 zł kosztów sądowych. Sędzia, uzasadniając wyrok, sam zwrócił uwagę, że 5 zł pomnożone przez liczbę użytkowników Plusa daje liczbę wcale pokaźną. Zresztą wyrok nie przeszkodził Polkomtelowi w przysłaniu mu następnej faktury ponownie uwzględniającej monitorowanie stanu rozliczeń na kwotę 5 zł

Ja naprawdę nie jestem pieniaczem - mówi Tomasz W. i twierdzi, że w sądzie znajduje się więcej pozwów użytkowników Plusa o zapłatę owej sumy.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyda wyrok w sprawie niedozwolonej klauzuli w regulaminie 13 października.

Źródło tekstu: dziennik.krakow.pl     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~stz  2004-10-07 08:14:00  host: chm72.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uważam,że nie ma uczciwych firm telekomunikacyjnych w Polsce, ale winę za to ponoszą panowie w Warszawie. Przede wszystkim jest za mało operatorów komórkowych na rynku a numer powinien być ten sam nawet przy zmianie operatora. Ja do plusa też wysyłam maile z prośbą o wyjaśnienie, ale olewają mnie i wcale nie odpisują. Może to świadczyć o tym, że nie mają argumentów. Ciągle piszą, że udzielą mi odpowiedzi w ciągu 24 godzin, a niestety do tej pory nie odpowiedzi.

  • 0

    2. ~annam  2015-09-24 16:49:35  host: apn-5-172-252-184.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja z kolei, przeszłam z mixa na abonament, ktory mial wynosic 50 zl. Faktura przyszla na 120 zl . Choc nie wiem jakim cudem , skoro rozmowy i smsy mialy byc za darmo i bez limitu. jedno wielkie oszustwo. W punkcie plusa Pani nie wie skąd ten rachunek... nie polecam abonamentu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-118-102.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.