Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kolejna słowna potyczka Play i Plusa

Kolejna słowna potyczka Play i Plusa

WitekT 13 Sierpnia 2009 15:08

0 0

Jak to możliwe, ze nowy system przenośności numerów działa idealnie, kiedy klient przenosi numer z Play do Plusa, a na odwrót już nie - zastanawia się na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik Play. Dodaje, że nabrzmiały problem został dziś zgłoszony do UKE i UOKiK.

Zostałem oskarżony w oficjalnym komunikacie operatora PLUS GSM o manipulowanie faktami. Postanowiłem zatem publicznie zadać kilka prostych pytań. Mam nadzieję, że druga strona zechce odpowiedzieć - napisał Gruszka na blogu.

Stanowisko Polkomtela, o którym wspomina Gruszka, publikowaliśmy w tej wiadomości.

Gruszka pyta o to, co stanie się z 5 tys. wniosków o przeniesienie numeru z Plusa do Play, złożonych zgodnie z obowiązującymi przepisami i czy jedynie wnioski o pomoc, zgłoszone przez klientów bezpośrednio do UKE, są jedynym sposobem na skuteczne przeniesienie numeru w ciągu 24 godzin.




Kiedy operator PLUS GSM zamierza zapoznać się z decyzją UKE z 31. lipca 2009 roku, odrzucającą wniosek operatora PLUS o wstrzymanie zastosowania nowych bardziej korzystnych dla konsumentów przepisów dotyczących procesu przenoszenia numerów? Nasze firmy niemal ze sobą sąsiadują (kilka minut spacerem) - my odebraliśmy te decyzję już 10 dni temu. Przypomnę, że media (m.in. dziennik Rzeczpospolita) opisywały już podobne problemy z odbiorem dokumentów przez pełnomocników prawnych w kontekście dostarczenia decyzji dotyczącej nowych stawek MTR kilka miesięcy temu. Rozumiem, że są wyjątkowo ważne przyczyny uniemożliwiające odbiór tych tak istotnych w tej sytuacji dokumentów - napisano dalej na blogu.

O decyzji UKE odrzucającej wniosek Polkomtela o zawieszenie praw klientów w kwestii przenośności numerów w jeden dzień pisaliśmy w tej wiadomości. O wspomnianych przez Marcina Gruszkę problemach z odbiorem decyzji w sprawie stawek MTR - w tej wiadomości.

Gruszka zastanawia się też, dlaczego nowy system działa bez zarzutów w relacjach Play-Era i Play-Orange. Pyta, kiedy systemy informatyczne Plusa zaczną czytać komunikaty w nowym standardzie komunikacji, który 3. sierpnia skutecznie zastąpił wymianę zaszyfrowanych plików Excel. Dodaje, że na drodze Play-Plus wszystko działa jak należy i z przeniesienia numeru w tą stronę skorzystało już po 6. lipca około 300 klientów.

Tak naprawdę bardziej niż na odpowiedziach i tej PRowej potyczce zależy nam na realizacji woli Klientów i zakończeniu tej smutnej historii - pisze Gruszka kończąc swój wpis na blogu .

Źródło tekstu: blogplay.pl, wł     

Dodaj do:
w sumie: 147
  • 0

    128.  2009-08-15 19:28:47

    Gormar - powiedzmy, ze wiele osob glosno krzyczacych "Play ma zla jakaosc uslug", "placcie za prestiz w Orange/Plusie" nie ma swoich pogladow. Oni maja okolo 10-15 zl na czysto za 100 postow. Wiem co pisze.

  • 0

    129. ~  2009-08-15 20:04:23  host: host-62-141-255-222.tomaszow.mm.pl

    Ktoś tu łamie ustawę... oj będą kary... 16 09 orange wprowadza zmiany w ofercie na 4 urodziny obstawiam kosmetykę i sporo szumu

  • 0

    130. ~n  2009-08-15 23:33:14  host: public-gprs60087.centertel.pl

    128. Tylko 10-15 zł za sto postów? :) Nie wiem czy jakiś poważny op bawi się w takie opłacanie, ale wątpię aby komuś za tak śmieszną kasę się chciało. Na pewno wiesz co piszesz? :) Zrozum też, że osób narzekających na Play jest chyba więcej niż tych z plusa/ery/orange razem wziętych. Szczególną furorę robi sposób rozpatrywania reklamacji w Play. Reklamacja zasadna i w związku z tym jest niezasadna. To już mistrzostwo świata :)Dobrze, że zmienili gościa który ogarnia ten temat. Może się poprawi.

  • 0

    131. ~hehehe  2009-08-16 00:18:03  host: host-abn-93-89-203-152.tkk.pl

    grucha nie zrób kupki plus robi wszystko co w jego mocy i dba o procedure przenoszenia tak aby dane nie wpadly w nie powołane rece

  • 0

    132. ~Zaq  2009-08-16 10:20:02  host: abtf175.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście w "TĘ" stronę, nie w "TĄ" stronę (co to w ogóle za twór)? A co do przenośności - poczytałem o kłopotach technicznych i zamiast przenosić numer po prostu kupiłem starter Play i powiadomiłem wszystkich o zmianie numeru.

  • 0

    133. ~zupazkota  2009-08-16 14:05:31  host: cal49.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak się upiłem na libacji pod częstochową to tylko ja miałem play! i tylko ja miałem zasięg!

  • 0

    134. ~zawiedziony plusem  2009-08-16 21:40:23  host: 94.254.202.195

    Tak jak jeszcze dwa lata temu uważałem Plusa za najlepszą sieć tak teraz moje zdanie o tej sieci uległo zmianie o 180 stopni.Przedłużyłem z nimi umowę(niestety),dali mi pakiet minut do pieciu wybranych osób za darmo przez 24 misiące.W salonie oswiadczyłem że posiadam w/w pakiet tak więc Pani obsługujaca oświadczyła że aktywuje jego bezplatny wariant.W nowym okresie rozliczeniowym w eboku patrze i aktywne mam dwa pakiety ten darmowy i ten za 10zł który miałem wcześniej...czyli juz w danym miesiącu 10 zł do tyłu bo deaktywacja od nastepnego okresu rozliczeniowego.Gdy chciałem deaktywowac pakiet z dwojga które posiadałem wybrałem ten starszy czyli platny ale system mimo wszystko usunął ten młodszy czyli bezpłatny...obecnie jestem w trakcie koszmarnie długiej procedury reklamacyjnej ale możiwe ze bedę podczas umowy o 250 złotych do tyłu.Trzeba z nimi bardzo uważać i wszelkie ruchy w zmianach na koncie poprzedzić staranną lekturą regulaminów bo sa tak skonstruowane jak pułapka,choć w przypadku tego wyboru pakietów do usuniecia przez system abonent jest bezradny.

  • 0

    135. ~daniiels  2009-08-17 08:58:24  host: jwp234.internetdsl.tpnet.pl

    Powiem tyle: od ponad 2 lat mam play i firmową Erę -porównanie -czy miasto czy wieś Play ma dobry zasięg i nie mam jakiś szczególnych utrudnień, czy kiepskiej jakości (Lubelszczyzna) -na tomiast ile razy Era zgubiła zasięg lub zerwała połączenie to żal ściska -idealny operator do tel. służbowych ;D

  • 0

    136. ~moonlight  2009-08-17 16:20:37  host: apn-95-40-191-151.dynamic.gprs.plus.pl

    nowy rzecznik uke: "...problemy z wykonywaniem nowego rozporządzenia związanego z szybkim przenoszeniem numeru mają wszyscy operatorzy komórkowi. Urząd twierdzi, że skala problemu jest ogromna..." - oj, to się UKE Playowi tym razem nie przysłużyło :) (http://media2.pl/telekomunikacja/54936-uke:-zmiana-operatora-z- problemami-u-wszystkich.html#f)

  • 0

    137. ~shaggy  2009-08-17 22:55:02  host: chello087206058113.chello.pl

    może nowy rzecznik uke jeszcze nie dostał wytycznych od swej szefowej, że play jest cacy i trzeba ich zawsze chwalić? poczekajmy na wyniki kontroli, ale faktycznie mu się wymsknęło.

  • 0

    138. ~Gormar  2009-08-18 10:48:08  host: gaja.tpnet.pl

    @136. moonlight, ty to jesteś szczególny przypadek ;). Jak tylko znajdziesz informacje nawet w najmniejszym stopniu negatywnie dotyczy PLAY to już masz "radochę". Gdzie w wypowiedzi rzecznika widzisz informacje, że to w PLAY są największe problemy z MNP? A nie zapominaj, że obsługuje on ok 60% wszystkich tego typu operacji w Polsce (według danych za 2 kwartał).

  • 0

    139. ~tajfun  2009-08-18 13:33:34  host: inet20909nc-3.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    zobaczymy co wyniknie z kontroli uke, ale z tego co powiedział ten ich rzecznik to nie wygląda za ciekawie i może faktycznie mogli to na jakieś dwa miesiące zawiesić, a nie psuć ludziom zdrowie

  • 0

    140. ~moonlight  2009-08-18 15:57:43  host: apn-77-114-141-99.dynamic.gprs.plus.pl

    @ 138. Gormar to chyba Ty jesteś szczególny przypadek - gdzie ja napisałem, że największe problemy ma play? ja napisałem, że wszyscy, ale jeśli Ty masz jakąś wiedzę, że play ma największe to się nią podziel :) ja się śmieję, że play trąbił, że jest gotów a tu wychodzi, że jakoś tak niekoniecznie, no chyba, że określenie wszyscy nie obejmuje playa :)

  • 0

    141.  2009-08-18 17:02:13

    Adam Suchenek, rzecznik Polkomtela, operatora sieci Plus i Sami Swoi w liście do redakcji Telix.pl, potwierdził nasze informacje z salonów, że od 17.08.2009 w sieci opratora działa nowy tryb przenoszenia numerów, który pozwala przenieść numer w ciągu jednego dnia roboczego.

  • 0

    142. ~Gormar  2009-08-18 21:56:12  host: 217.96.62.235

    @140. Sorki moonlight, ale zbyt blisko umieściłeś cytat i do niego komentarz "dogryzający" PLAY. Czytając jedynie ostatnie zdanie z cytowanej wypowiedzi rzecznika UKE oraz twoje podsumowanie nie jedna osoba może odnieść podobne wrażenie do mojego.

  • 0

    143. ~Gormar  2009-08-18 21:58:00  host: 217.96.62.235

    @141. Przeniosą pod warunkiem, że otrzymają "kompletny" komunikat. A zawsze mogą twierdzić, że takiego nie mają ;).

  • 0

    144. ~budgie  2009-08-18 23:34:05  host: ajw196.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Plus to krętacze. Mimo że umowa się mi kończy w połowie miesiąca to muszę czekać do 4 nastepnego by wygasła bo zmienili sobie nagle regulamin! A ja muszę im dodatkowo płacić. Bo nic ciekawego nie oferowali mi wiec wziąłem nowy fon w konkrecyjnej sieci na P... :-) U nich ten telefon ( z 6 letnim stażem abonenckim kosztowałby mnie ponad 200zł, a tu tylko 1zł i cena abonamentu podobna!)

  • 0

    145. ~  2009-08-22 22:24:40  host: inet20909nm-3s.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    W Plusie liczą za usługę której nie świadczą - numer 17-go lipca miałem już nieaktywny (po rozwiązaniu umowy - komunikat - karta sim nieaktywna) - ale fakturę za 17-go mi gnoje wystawili - odradzam kontaktów z tym operatorem

  • 0

    146. ~CYCOLIZ  2009-08-23 22:42:10  host: dsk101.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po co Plus się kłóci z tym Playem ? Może odłączyć ich od sieci i Play od razu zamilknie. Dziwię się, że Play będąc uzależnionym od Plusa jest przeciwko Plusowi... No, ale niech tam sobie będzie Play, zawsze W3 wymyśli jakąś nową ofertę, promocje itp.

  • 0

    147. ~SLAWEK  2009-08-27 15:09:54  host: ip-83-238-108-212.netia.com.pl

    PLAY TO JEDNO WIELKIE NIEPOROZUMIENIE.SAME PROBLEMY PRZEZ DWA LATA NON STOP,W BIURZE OBSŁUGI ZATRUDNIAJĄ OSOBY NIEKOMPETENTNE KTÓRE NIE MAJA POJĘCIA W ŻADNYM TEMACIE.KAŻDY Z OBSŁUGI MÓWI CO INNEGO I ZA TO POBIERAJĄ OPŁATĘ 1 ZŁ.NA SZCZĘŚCIE WRACAM DO PLUSA.W PLAY MAJA PROBLEM ZE WZYSTKIM,NP.INFORMACJA SIECIOWA ZE KTOS DZWONIŁ WYŚWIETLA SIĘ TYLKO NUMER,POMIMO ZE OSOBA KTÓRA DZWONIŁA JEST WPISANA W KSIĄŻCE TELEFONICZNEJ I TO NIE TYLKO U MNIE ALE U ZNAJOMYCH KTÓRZY MAJA TEL W SIECI PLAY,SMS DOCHODZĄ Z POTWORNYM OPÓŹNIENIEM,BRAK ZASIĘGU NP. W WARSZAWIE UL. KEN PIĘTRO 3 WYSTARCZY WEJŚĆ DALEJ OD ŚCIAN FRONTOWYCH.PRZENIESIENIE NUMERU TO TEZ NIE PROSTA SPRAWA DLA PLAY,NIKT NIE POTRAFI ODPOWIEDZIEĆ CZY Z KOŃCEM UMOWY CZY Z KOŃCEM OKRESU ROZLICZENIOWEGO.KOSZMAR NA SZCZĘŚCIE KONIEC Z TYM WKRÓTCE WRACAM DO PLUSA GDZIE TYCH PROBLEMÓW PRZEZ 4 LATA NIE BYŁO.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.