Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kolejna kara dla Vectry - tym razem 200 tys. zł za dane osobowe

Kolejna kara dla Vectry - tym razem 200 tys. zł za dane osobowe

WitekT 8 Stycznia 2013 15:31

0 0

UKE nałożył na Vectrę karę w wysokości 200 tys. zł w związku z naruszeniem obowiązków związanych z przetwarzaniem i ochroną danych użytkowników końcowych. To druga kara nałożona na tego operatora w przeciągu miesiąca.

Decyzja została wydana po uprzednio przeprowadzonej kontroli. UKE przeanalizował obszerny materiał dowodowy zawierający kopie umów i aneksów do umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych zawartych z użytkownikami oraz dokumentację prowadzoną przez spółkę. Podczas kontroli analizie poddano 114 umów pisemnych zawartych przez Vectrę z osobami fizycznymi.

Przeprowadzona przez Urząd analiza tej dokumentacji wykazała liczne naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego, a w szczególności art. 161 ust. 3 i art. 174 Pt. Naruszenia są ściśle związane z niedopełnieniem przez spółkę obowiązku uzyskania zgody osoby fizycznej na przetwarzanie danych użytkownika usług telekomunikacyjnych, a w szczególności numeru rachunku bankowego lub karty płatniczej, adresu korespondencyjnego użytkownika innego niż adres miejsca stałego zameldowania, a także adresu poczty elektronicznej oraz numerów telefonów kontaktowych.




Analiza zebranego materiału dowodowego jednoznacznie wskazuje, że Vectra nie wypełnia wymaganego przepisami Pt obowiązku uzyskania zgody użytkownika będącego osobą fizyczną na przetwarzanie "innych danych", o których mowa w art. 161 ust. 3 Pt, tj. nie posiadała zgody użytkownika będącego osobą fizyczną na pozyskanie:
numeru telefonu kontaktowego - 96 przypadków na 114 umów zbadanych podczas postępowania kontrolnego,
adresu poczty elektronicznej - 52 przypadki na 114 umów zbadanych podczas postępowania kontrolnego.

Ustalając wysokość kary Prezes UKE wziął pod uwagę dotychczasową działalność Vectry, zakres naruszenia prawa oraz możliwości finansowe ukaranego podmiotu. Prezes UKE uznał, iż kara w ustalonej wysokości jest zasadna, adekwatna do stwierdzonych naruszeń oraz wypełnia podstawowe funkcje: represyjne, prewencyjne i dyscyplinujące.

Kara dla Vectry za naruszenie obowiązków związanych z przetwarzaniem danych konsumentów to już druga kara, jaką Prezes UKE nałożył na spółkę w ciągu ostatniego miesiąca. 27. grudnia było to 350 tys. zł za naruszenie w kilkunastu kategoriach obowiązków informacyjnych w stosunku do konsumentów.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 3

    2. ~csscccscs  2013-01-08 16:20:23  host: ip-94-42-25-137.multimo.pl

    vectra to dno, gdyby nie rodzina, ich dekodery powędrowałyby z 5 pietra na chodnik!

  • 2

    4. ~KanonierKa  2013-01-08 16:46:25  host: 078088194060.oswiecim.vectranet.pl

    Rzeczywiście Vectra, jeśli chodzi o obsługę klienta, to dno. Vectra jest bardzo tajemnicza, bo nie podaje ani dyrekcji, ani zarządu, nic. Udostępnia usługę e-faktura, ale brak do niej dostępu dla wszystkich. Wielokrotnie monituję w tej sprawie, brak odpowiedzi. Niestety, z braku konkurencji, jestem skazany na Vectrę...

  • 2

    5. ~  2013-01-08 16:53:19  host: v31-05.opera-mini.net

    potwierdzam ze vectra to dno zwlaszcza w malych miejcowosciach gdzie nie ma konkurencji. Ja pozbylem sie tego gooowna dwa lata temu i nie zaluje ani sekundy. Mega dziadostwo.

  • 0

    6. ~sqt  2013-01-08 21:37:30  host: ghp233.internetdsl.tpnet.pl

    :/ mam nadzieje że teraz nie podwyższa mi rachunku..

  • 1

    7.  2013-01-09 02:16:51

    Powinni dostać karę za usunięcie jedynego programu dokumentalnego tj. PLANETE+.

  • 0

    8. ~D  2013-01-09 09:16:32  host: 62-233-216-82.rako-lan.pl

    @7 PLANETE+ to chyba raczej niejedyny program telewizyjny z dokumentami.. ale fakt niepowinni usuwać programu, który jest niekodowany i dostępny u każdego innego operatora -.-

  • 0

    9.  2013-01-09 09:48:51

    #7 - w zamian, zdaje się, dali cały szmaciany pakiet, podnosząc przy okazji cenę. Skorzystałem z okazji i złożyłem wypowiedzenie. A swoją drogą: na DVB-T jakość obrazu jest nieporównywalnie lepsza od tej, jaką miałem z cyfrowej vectry. Być może to wina kiepskich dekoderów, a być może - upychania maksymalnej liczby kanałów w ograniczonym przecież paśmie.

  • 0

    10. ~peps  2013-01-09 10:02:27  host: 095160140214.rudaslaska.vectranet.pl

    Rzeczywiście Vectra, jeśli chodzi o obsługę klienta, to dno. Vectra jest bardzo tajemnicza, bo nie podaje ani dyrekcji, ani zarządu, nic

  • 0

    11. ~rrr  2013-01-09 13:03:35  host: host-89-230-176-113.gdynia-laczpol.mm.pl

    ja tam jestem za nałożeniem kary wszystkim trzem TVK za zmowę o nie wchodzeniu na teren konkurenta. Toż to monopol nie żadna konkurencja skoro na 90% w polsce jest jeden operator tvk.

  • 0

    12. ~bob  2013-01-09 19:17:45  host: 078088099170.lomza.vectranet.pl

    ~peps, KanonierKa Minuta czasu i masz wszystkie dane: https://ems.ms.gov.pl/start

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet