Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Klientów Neostrady uwiera opłata za łącze lub telefon

Klientów Neostrady uwiera opłata za łącze lub telefon

WitekT 23 Lipca 2014 15:40

23 2

W lipcu instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie nt. opinii Polaków w zakresie oferty usług Internetu stacjonarnego w naszym kraju. Tym razem skoncentrowano się głównie wokół opinii obecnych i byłych użytkowników Neostrady na temat dostępnych usług internetu i telefonii stacjonarnej.



W badaniu ustalono, że trzy czwarte respondentów będących obecnie klientami Neostrady nadal posiada telefon stacjonarny, a pozostałe 25% płaci obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Dodatkowo prawie 20% posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa badanych, którzy posiadają telefon stacjonarny wraz z usługą Neostrada, zrezygnowałaby z niego, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza. Chęć rezygnacji z numeru stacjonarnego wynika bezpośrednio z częstotliwości wykorzystywania posiadanego telefonu przez respondentów. Zdecydowana większość ankietowanych (ponad 80% obecnych i byłych klientów Neostrady) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie podczas zakupu dostępu do Internetu stacjonarnego.

Obecni klienci Neostrady jako element, który ich zdaniem jest ukrywany najczęściej przez operatorów Internetu wskazywali konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza (58%). Natomiast byli klienci Neostrady najczęściej wskazywali w tym kontekście na fakt przymusowego dołączania niechcianych usług dodatkowych (51%).




Byli klienci Neostrady zrezygnowali z tej usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39%), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38%), niskiej prędkości Internetu (29%), zmiany miejsca zamieszkania (24%), złej jakości obsługi klientów (23%).

Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej. Zamiast obniżenia sumarycznej ceny usługi operatorowi wygodniej jest koncentrować uwagę publiczności na 'narzuconej przez regulatora' opłacie za utrzymanie łącza, za pomocą której usprawiedliwia poziom łącznych kosztów świadczenia internetu klientom - uważa Anna Streżyńska, była Prezes UKE. Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32% wskazań), następnie Netii (20%), UPC (18%), Vectry (11%), Multimediów (8%) i Dialogu (2%).

Większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do Internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady są operatorzy: Netia (35%), UPC (19%), Vectra (16%), Multimedia (9%), Dialog (8%).

Natomiast byli klienci Neostrady - oprócz Orange, na którą wskazuje 57% ankietowanych, w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru) wskazując: Netia (52 %), UPC (36%), Vectra (26%), Multimedia (16%), Dialog (12%) oraz innych operatorów (39%), w tym także mobilne usługi.

Badanie zrealizowano techniką CAWI na przełomie czerwca i lipca na próbie 822 dorosłych internautów. Próba miała charakter kwotowy (obecni i byli użytkownicy Neostrady - tych ostatnich było N=493).

Źródło tekstu: ARC Rynek i Opinia     

Dodaj do:

Tagi: arc rynek i opinia | orange

w sumie: 113
  • 0

    96. ~Realny  2014-07-24 11:34:31  host: bea75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Neostrada Orange, to jeden " wielki złom" , pracujący po liniach miedzianych a jakość sieci to pic na wodę fotomontaż, stare kable, złącza słupy, studnie itp. wystarczy gdziekolwiek popatrzeć i otworzyć. Ładnie to ubierają w nazwy i sprzedają z prędkościami "do..." 10Mb a tak naprawdę chodzi 2 lub 4 MB, jak mieszkasz niedaleko węzła to będziesz miał 10.
    Czyli ORANGE uprawia nabijanie Klientów w butelkę ..

  • 1

    97. ~res44  2014-07-24 18:09:19  host: afqk1.neoplus.adsl.tpnet.pl

    News o opłacie a Wszyscy o zaletach LTE. Cena NEO jest ewidentnie za wysoka właśnie o ową opłatę, jednak nie porównujmy NEO do LTE czy odwrotnie. LTE to LTE zbudowane do zupełnie czegoś innego, działa tam gdzie działa, w porównaniu z usługami kablowymi pod względem parametrów łącza to nadal tylko marketing. Cenowo dobre LTE tak samo wymaga cyrografów min 24m zwłaszcza jak ktoś wiąże się z PLUSEm, Polsatem etc. NEO czyli kabel i inne kable będą jeszcze długo przed LTE, 4G i cholera wie jakie G oczywiście w kwestii parametrów a nie ile to chwilowo można max wyciągnąć.

  • 0

    98. ~res44  2014-07-24 18:10:39  host: afqk1.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Podsumowując opłata powinna zniknąć natychmiast i to bez żadnych obwarowań ew. usług dodanych, jest to tylko i wy łącznie DOJENIE klienta i tak to trzeba nazywać

  • 0

    99. ~  2014-07-24 22:25:34  host: 178235137145.wagrowiec.vectranet.pl

    Ja też w przyszłości zlikwiduję telefon stacjonarny, płacimy Tepsie kilkadziesiąt złotych miesięcznie a pożytku z tego telefonu stacjonarnego żadnego. Będąc w sklepie Tepsy nie potrafiono mi powiedzieć, czy będę miał prędkość internetu gwarantowaną 10 MB/s - koniec końców padła informacja, że mogę mieć albo 1 MB/s albo 9 MB/s. Koniec końców wolę mieć w domu kablówkę niż taki internet od Tepsy.

  • 0

    100.  2014-07-26 03:16:24

    Neostrada to twór oparty o infrę z ubiegłego wieku. Wielokrotnie dawałem wiarę zapewnieniom o rychłej modernizacji sieci i poprawie parametrów przepustowości. Jak dotąd nadaremnie. Dlatego 31.08.2014r., będzie ostatnim dniem mojej styczności z tą usługą. 92 złote to stanowczo za wiele za telefon stacjonarny wyłącznie do odbierania połączeń, oraz Internet o prędkości pobierania 3,5 Mbit/s, Czekam tylko na LTE P4 w miejscu zamieszkania. A tym czasem na wczasach: http://tlp.is/397 . Jak dla mnie cud, miód i orzeszki. No i 200 GB po doładowaniu za 30 zł + cały limit transferu w 3G. A nowych miejscowości z zasięgiem LTE wciąż przybywa... ;-)

  • 0

    101. ~  2014-07-26 06:32:18  host: n16-09-05.opera-mini.net

    opłata jest wymysłem dawnej prezes UKE a obowiązek użyczania infry operatorom alternatywnym po cenach tak skalkulowanych, że TP nie mogła być tańsza spowodowało, że zupełnie zaprzestali inwestować w modernizację starej i budowę nowej infry. A ludzie nie mając pojęcia z czego to wynika piszą później jak niejaki toms

  • -1

    102. ~  2014-07-26 06:35:53  host: n16-09-05.opera-mini.net

    porównywanie osiągów w LTE play, które dopiro co zostało odpalone i w zasadzie mało kto korzysta z neo jest głupotą i tylko totalny laik może to robić.

  • 1

    103. ~  2014-07-26 07:39:50  host: 77-253-133-218.adsl.inetia.pl

    @101 - bredzisz "znawco". TP zabiegało o wysokość opłaty za utrzymanie łącza. UKE regulowało poziom ceny odsprzedaży usługi na bazie ceny usługi detalicznej - samej opłąty za internet, bez uwzględnienia opłaty za utrzymanie łącza. To TP chciało ją jak najwyższą.

  • 0

    104. ~  2014-07-26 09:59:59  host: n15-04-04.opera-mini.net

    101- nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie płacił prawie stówy za kulawy net i wiszące pudełko, jak może to mieć 3 razy taniej. Jak tak kochasz TP, to odpalaj jej kasę w ramach wsparcia, 'znafco' z Koziej Wólki'

  • 0

    105. ~Kiro  2014-07-26 21:26:46  host: 031011213215.warszawa.vectranet.pl

    Niestety moja ciotka jest w tych 20%, czyli posiada tel. stacjonarny choć go w ogóle nie używa a musi za niego płacić, bo gdyby nie to musiałaby płacić jeszcze więcej. Co za absurd! o dodatkowych kosztach dowiedziała sie dopiero przy fakturze! na szczęście rezygnuje i przerzuca się na innego operatora. Przy takich praktykach Neostrada długo nie pociągnie.

  • 0

    106. ~ss  2014-07-29 11:21:54  host: proxy0.netia.pl

    www.dropss.pl ;-) jest rozwiazanie

  • 0

    107. ~ricardo  2014-07-29 21:04:53  host: 031011213215.warszawa.vectranet.pl

    Uwiera przede wszystkim nieuczciwość ze strony tej firmy. Mam tu na myśli ukryte koszta, o których dziwnym trafem informują dopiero na fakturze.

  • 0

    108.  2014-07-30 08:17:10

    ludzie nie mając innej możliwości godzili się na dodatkowe opłaty, w tym i ja, dostałem rachunek i przeżyłem szok

  • 0

    109. ~Daniel  2014-08-13 09:09:05  host: 91.229.22.11

    Dobrze, że powstał ten raport. Rozpętała się burza komentarzy wśród klientów. I dostawcom dał do myślenia. Netia wkroczyła z dropssem. Raczej ciężko teraz będzie komuś przeskoczyć taką ofertę.

  • 0

    110. ~  2014-08-13 09:47:20  host: 77-254-163-203.adsl.inetia.pl

    @109 - guzik zrobiła, a nie wkroczyła Netia. Na LLU zawsze mieli lepszą ofertę niż na BSA, a w Dropsie opłaty za utrzymanie łącza nie ma tylko w LLU, które ma ograniczony zasięg. łykasz marketingową papkę jak młody pelikan.

  • 0

    111. ~Fear  2014-08-16 12:53:23  host: aast126.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @109: Czym mają przebić??

    Mam aktywne łącze Neostrada, ale mnie nie interesuje brak opłaty za utrzymanie łącza i brak lojalki bo cenowo nie jest źle, a jakbym miał stałą prędkość, a nie skakankę od 1mb do 6mb (przy necie 10mb) gdzie parametry łącza mam takie, że mogę mieć max stałe 20mb to nie myślałbym o zmianie dostawcy neta więc lojalka jest dla mnie nieważna. Bo po co zrywać umowę skoro wszystko jest dobrze, prawda?

    Co z tego, że przejdę do Was i nie będę płacił za utrzymanie łącza i umowa będzie bez lojalki skoro nie macie wpływu na przeciążenia centrali i jej rozbudowę, a to wiąże się dalej z marną prędkością neta. Jakbyście dawali gwarantowaną prędkość, a nie od 1mb do 20mb jak w Neo to dawno już bym podpisał z Wami umowę. A tak to żadna dla mnie zmiana.

  • 0

    112. ~megan  2014-08-17 13:15:32  host: IP-95-178-96-6.radomsko.hypnet.pl

    @111 chcesz powiedzieć że w neostradzie masz wpływ na prędkość neta ??? też w tym siedziałem i wiem jak to jest z reklamacją a w dropsie za to łączę i tak nie będę płacić

  • 0

    113. ~timon  2014-10-15 14:09:20  host: staticline-31-183-62-128.toya.net.pl

    wziąłem dropsa w tamtym miesiacu, w końcu jakas dobra decyzja, z orange to było utrapienie

  • 0

    114. ~ktoś  2015-01-01 20:39:37  host: acwb223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam, jeśli ludzie by masowo odeszli z Neostrady jak w t-mobile było ... trzeba było by kogoś z fotela wymienić...
    Jak teraz przedluzylem na 2 lata to net niby komicznie lata w multi... Od roku 2011 nic się nie zmieniło w mojej miejscowości ponieważ mam do 20 a net działa mi na 12mb.

  • 0

    115. ~  2015-06-13 22:22:00  host: user-188-33-107-156.play-internet.pl

    LTE zabija neostradę. Neo z opłatą za łącze i "kosmiczną" prędkością 1M na której o filmach z Youtube 360p można zapomnieć, a na 240p szkoda oczu to prehistoria. Inwestycja w modem LTE i kartę sim pokazała cała nędzę neo w mojej okolicy. W sumie to jest chore, żeby radio było lepsze od kabla w XXI wieku, ale tak to jest jak się zyski z Polski wywozi i inwestuje we Francji, a nie w tubylczej kolonii o nazwie Polandia. W każdym razie z TV neo i stacjonarki i niech się pomarańcza buja.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-5-239.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki sposób zakupu telefonu jest bardziej opłacalny?

T-Mobile: telefon od operatora nie musi być droższy

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet