Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Klienci szykują pozew zbiorowy przeciwko P4 [ankieta]

Klienci szykują pozew zbiorowy przeciwko P4 [ankieta]

Q! 17 Sierpnia 2011 12:08

0 1

Klienci Play szykują pozew zbiorowy przeciwko swojemu operatorowi. Przyczyną są zawyżone opłaty za transmisję danych. W tym celu założyli na Facebooku grupę Play - Oszukani - informuje Wyborcza.biz.

Do grupy przystąpiło już kilkadziesiąt osób, które dostały od Play rachunki opiewające na 1 tys. i więcej złotych. Taka ich wysokość, jak twierdzą, miała być spowodowana niesłusznym naliczeniem przez operatora opłat za transmisję danych.

Poszkodowani próbowali reklamować sporne kwoty na rachunkach, jednak operator utrzymuje, że winni są sami klienci. Wszystko dlatego, że mają oni kupować smartfona bez dodatkowego pakietu transmisji danych lub bez dedykowanej smartfonom taryfy.

Mimo to, jak zapewnia Marcin Gruszka, rzecznik operatora, P4 umarza w procesie reklamacji 50% kwoty, a pozostałą część rozkłada na raty. Jednak część poszkodowanych klientów twierdzi, że nie otrzymało takiej propozycji.




W związku z tym przygotowują się oni do złożenia pozwu zbiorowego przeciwko operatorowi - informuje Wyborcza.biz. Taką możliwość daje im nowelizacja prawa, która weszła w życie 19. lipca 2010 roku. Aby złożyć pozew zbiorowy potrzebnych jest co najmniej 10 osób.

Jeśli pozew zbiorowy przygotowywany przez grupę Play - Oszukani zostanie złożony, będzie to pierwszy tego typu proces przeciwko operatorowi komórkowemu na polskim rynku.

Przypomnijmy, że UKE walczy o to, aby w przyszłości podobne sytuacje nie miały miejsca i aby operatorzy blokowali klientom transmisję danych po przekroczeniu pakietu megabajtów, informując ich o tym za pomocą SMS-a. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

Czy uważasz, że operatorzy błędnie naliczają opłaty za transmisję danych?

Tak, mają problem ze swoimi systemami
36.70%
Nie, problemem jest niewiedza użytkowników
58.93%
Nie mam zdania
4.38%

Wszystkich głosujących: 1507


Źródło tekstu: Wyborcza.biz, wł     

Dodaj do:
w sumie: 216
  • 0

    204.  2011-08-25 09:09:11

    Zauważcie tylko, że w tej chwili nie ma innych reklam niż tylko "nowoczesnych smatrfonów" ;-) Przed chwilą skońćzyłem śniadanie przed telewizorem, gdzie w każdej reklamie każdego operatora pokazywane są te "nowoczens" telefony, a ich użytkownicy "bawią sie" bezstresowo w YouTube czy Facebooka. Słowa w reklamie nie ma, ze to kosztuje. A jeśli któryś rzecznik będzie pieprzył, że w materiałach reklamowych mają o tym kilka słów... Niech nmie nie rozśmiesza - nie znam przeciętnego Polaka - tłuka, który popatrzy w reklamę telewizyjną, gdzie zobaczy uśmiechniętą, za przeproszeniem laskę, cieszącą się stałym kontaktem z przyjaciółmi na DARMOWYM Facebooku i żeby się upewnić, poszuka tzw. materiałów reklamowych... Po prostu kupi telefon, zobaczy, ze rzeczywiście jest magiczna ikona Facebooka i eż chce być taki piękny, młody z biustem i ładnym tyłkiem ;-)

  • 0

    205. ~molek  2011-08-25 10:05:02  host: 80.48.17.122

    Bardzo dobrze, że ktoś wreszcie tego Playa pociągnie do odpowiedzialności! Gdzie przy tych smartfonach jest informacja żeby zakupić odpowiedni pakiet? rzetelny sprzedawca zarekomendowałby klientowi, że warto skorzystać z takiego pakietu:/ ale nie, najwazniejsza jest KASA...!!!!!

  • 0

    206. ~  2011-08-25 10:16:42  host: z37-04.opera-mini.net

    205, molek. 1). Nie znamy glownego powodu naliczania tej kasy-czy to samoczynne polaczenia, czy tez polaczenia poza pakietem, gdy ten sie skonczyl i nie przyszla informacja. 2). nie lubie sie z plajem, ale plaj naliczal kase prawidlowo za uzytkowanie netu. Wiec kto jest winien? Moze jednak producent telefonu? A nie operator? Czy przypadkiem w instrukcji fonu z androidem nie ma punktu o polaczeniach z internetem? trudno w takiej sytuacji wskazac winnego, a w tym swiecie wiele rzeczy powinno byc - a nie jest. Musimy sie z tym pogodzic i zyc ostrozniej. * Calm7

  • 1

    207. ~Adnistral  2011-08-25 11:45:16  host: d12-58.static.icpnet.pl

    "Każda sieć będzie do bani jak użytkownik mózgu nie ma." Stary za ten cyctat jesteś moim mistrzem. Prosto, krótko i na temat. Ale tak swoją drogą podobno ludzie mają w Polsce problem z przeczytaniem 3 stron tekstu w Polsce a wy od nich wymagacie żeby jeszcze do tego myśleli.

  • 1

    208. ~frantz  2011-08-25 16:01:52  host: 212.160.172.70

    ludzie o co wam chodzi... to racja operatorzy chca sie nachapac na wszystkim ... fakt faktem pewnie to klientow wina, ze maja naliczone takie wysokie oplaty ale to jest chore !!!!!! ja mialem pakiet mb zagapilem sie podczas jednorazowego dluzszego przegladania interentu w trakcie pakiet sie skonczyl a ja nabilem 250 zl w 30 min !! nie siciagajac zadnych plikow... prosze was przynajmniej powinna byc informacja ze pakiet sie skonczyl badz ze przekraczas te rachunki to jest nie do pomyslenia mam nadzieje ze wprowadza ta blokade po wykorzystaniu pakietu

  • 1

    209.  2011-08-25 16:25:07

    Nie bardzo rozumiem czego czepiacie się nieszczęsnej sieci play. U każdego operatora pakietu działają podobnie - pakiet się kończy i bulisz niemiłosierną kasę. Operator nie ma interesu w informowaniu kogokolwiek o kończącym się pakiecie. Wielu już mówiło ludzie rzucili się na telefony z androidem i inne nowości zapominając, że android praktycznie 24h na dobę łączy się z internetem i nie da się pracować bez dobrego pakietu i myślenia. Narzekacie na Play a to właśnie oni jako pierwsi wprowadzili nielimitowany internet - wystarczy wybrać odpowiednią taryfę niezależnie abonament czy karta i nie ma mowy o kolosalnych rachunkach za internet.

  • 1

    210. ~  2011-08-25 18:25:47  host: dcx229.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Każda sieć będzie do bani jak użytkownik mózgu nie ma." Brawo 100/100

  • 1

    211. ~  2011-08-25 19:09:13  host: 31.41.144.41

    @208. No niestety, ale przy cenie 25gr za 50kb w Orange to trzeba mieć nerwy jak postronki, aby korzystać z netu przy kończącym się pakiecie. U mnie nawet na Operze mini sesja jednogodzinna to minimum 1-2 MB. Czyli zapłaciłbym 5-10 złotych. Ty to musiałeś się nieźle przygapić w YouTuba ;). Niestety jak ma abonament się i taką cenę poza to trzeba instalować w telefonach aplikacje zliczające ruch i blokujące w razie potrzeby dostęp. Bo jak ktoś patrzy w redtuba HD to może nie zauważyć SMS'a z informacją o kończącym się pakiecie :).

  • -1

    213. ~eldezet  2011-08-27 00:05:00  host: dhcp-17-ppp.MAN.atcom.net.pl

    haha. Święta prawda. Ja mam paczkę danych (100mb+kompresja danych= ponad 300mb) w T-mobile. JAk wykorzystam, to mi zwalnia i nie mam dodatkowych opłat... A Wy się sracie do takiego *** jak Play. Gratuluje wyboru. A teraz do banku po kredyt.

  • 0

    214. ~Alien  2011-08-27 08:22:11  host: adre159.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak mozna kupic smartfona, ktory sam w sobie jest telefonem mocno multimedialnym i nie kupic pakietu danych? Przeciez bez internetu ten telefon traci 90% funkcji. Jak ktos ich nie chce uzywac, to po co kupuje taki telefon, Nokia 3310 wystarzy.

  • 0

    215. ~raq  2011-09-02 09:28:05  host: user-46-113-147-130.play-internet.pl

    ludzie nie kupują paczek z transmisją. Twierdzą, ze jak jest wi-fi w telefonie to wszytsko. Blokują przesył gprs i telefony z androidami i innymi os. są uzywane tylko właściwie w domu.ja mam sgs 1 i paczkę 2gb w t-mobile. Jestem zadowolony... i nie mam cięcia łacza jak w play!

  • 0

    216. ~Antonio  2011-09-07 14:48:20  host: 83.1.81.190

    Ja właśnie dostałem taki rachunek, mam pakiet 2 gb i wszystko zawsze było ok, jednak tym razem przekroczyłem pakiet o 40 Mb! i doliczono mi 150 pln gdzie za pakiet 2 gb płacę 30 pln :) i kozystam z tego pakietu, jednak byłem pewien że po przekroczeniu internet najzwyczajniej zwolni do podstawowej prędkości, a tu taki zonk. Gdybym chociaz dostał informacje, że np za 5 Mb kończy mi się pakiet to mógłbym przeciwdziałać przekroczeniu. Jednak postawa operatora, która mówi że sam sobie powinienem zliczać wykożystane Mb jest conajmniej nietaktowna. Pokazuje to jak operator podchodzi do klienta.

  • 1

    217.  2011-09-13 08:34:42

    jak bozia jezyka nie dała i nie potraficie pojsc do play i zmienic taryfy to sie nie dziwie ze pozniej problemy macie, w taryfach stan darmowy nie ma internetu i nie bierze sie samrtfonów chyba ze sie na nich zna.. stare taryfy longplay maja w regulaminie ze na zasiegu plusa jest doliczna dodatkowa oplata :) [rozumiem nie przeczytac ksiazki, lektury, ale UMOWY I REGULAMINU ? WTF? W staryfach Allinclusive z ktorych moga skorzystac nowi klienci i starzy klienci longplay internet poza pakietem jest bez limitow tak jak mobilny do laptopow poprostu predkosc zwalnia :) ZAPRASZAM NA SERWIS PLAY24 ciemięgi :)

  • 0

    218. ~gall  2011-11-18 23:39:44  host: host-5db0dbab.sileman.net.pl

    Ja szukam ludzi na pozew zbiorowy przeciwko PLAY ale w związku z niemającymi reklamacjami końca. Poszukuje na Śląsku wystarczy jeszcze 9 osób. Pozdrawiam

  • 0

    219. ~sztuka64  2012-01-20 14:33:05  host: user-31-175-32-96.play-internet.pl

    Play ma w d.... jednostkę. Przedmiotowe podejście do klienta. Totalny bałagan. Brak zdrowego systemu obsługi. Niekompetętnych pra owników. Jedyna zateta to iskie ceny. Ilu pracowników play (krętczy za prowizję) się tu wybiela.(fuuu naciągacze)

  • 0

    220. ~burnn  2012-03-18 19:13:30  host: user-164-126-182-223.play-internet.pl

    Inna sprawa mam aktywny pakiet limit wskazuje ponad 1,2 gb a opłaty są naliczane. Dzwonie do play otrzymuje od pani konsultantki informacje że połączenia przez internet z niektórymi adresami np youtube są płatne dodatkowo o powinienem dostać na ten temat komunikat przy uruchomieniu aplikacji. Pytam więc gdzie jest lista tych adresów dlaczego nie ma tego w umowie nie potrafiła udzielić odpowiedzi.

  • -1

    221. ~Oszukanyprzezplay  2012-05-21 19:46:36  host: user-46-113-83-95.play-internet.pl

    Zostałem perfidnie oszukany przez Play pozwy zbiorowe to jedyna bropń zwłaszcza że komisja Europejska juz wie że Play to oszust i nalkeży z nim walczyc.

  • -1

    222. ~bady  2015-02-18 17:54:41  host: ip-80-48-59-161.kwnet.azartsat.pl

    Play oszukuje nas na każdym kroku , to tylko kropla w morzu możliwości tej firmy. Żyjemy w takim świecie że mrówka słonia nie nadepnie. Ale to nie powód żeby odpuszczać, i wyśmiewać się z ludzi którzy dali się zrobić w bambuko. Jaki kraj tacy beatlesi, nasze władze mają nas głęboko w d..ie, i to w dużej mierze od nich zależy samowolka korporacji. Sam zostałem oszukany przez tę firmę i nie zamierzam odpuścić! Proces zbiorowy to jest jakaś alternatywa, pytanie tylko takie czy nasz system sądownictwa jest w stanie to unieść? Mogą podejść do tego w taki sposób, że choćby na 10 osób oskarżających 100% będzie miało rację i będzie na prawie to sąd i tak nie przyzna im racji dla przykładu, żeby następni chętni lepiej wsadzili mordy w kubeł i nie zawracali im głowy, bo babki w Niemczech czekają na podtarcie dupy przez polaków co wojnę wygrali. ZEMSTA PO LATACH

  • -1

    223. ~Calm7  2015-02-18 18:00:12  host: n08-07-04.opera-mini.net

    Wg. Play - firma nie ma obowiązku informowania klienta o zakończonym pakiecie internetowym :-O

  • -1

    224. ~Calm7  2015-02-18 18:21:01  host: n08-07-04.opera-mini.net

    w 223 stawiasz minusa - bo ja nie lubię plejozy i kłamię? Niestety, takie odpowiedzi otrzymują klienci z BOK, że mają sami pilnować pakietów internetowych.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.