DAJ CYNK

Klienci Polkomtelu w liczbach - część I (minuty i wiadomości)

WitekT

Wydarzenia

Średnia cena, jaką klient Polkomtelu płaci za minutę połączenia, waha się od 0,16 zł w prepaidzie do 0,23 zł w abonamencie (netto) - wynika z prospektu emisyjnego obligacji Polkomtelu.

Średnia cena, jaką klient Polkomtelu płaci za minutę połączenia, waha się od 0,16 zł w prepaidzie do 0,23 zł w abonamencie (netto) - wynika z prospektu emisyjnego obligacji Polkomtelu.

Na koniec roku

Na 30. września

2008

2009

2010

2010

2011

Liczba minut w miesiącu (przychodzące i wychodzące)

Cała baza

118,2

128,3

147,3

144,6

151,1

Postpaid

204,1

209,5

215,6

213,2

224,8

Prepaid

41,9

50,6

67,6

65,7

68,4

Liczba minut w miesiącu (wychodzące)

Cała baza

92,4

99,9

113,4

111,6

115,6

Postpaid

161,6

164,7

166,4

164,9

172,4

Prepaid

30,9

37,9

51,7

50,0

51,8

Średnia cena minuty (zł)

Postpaid

0,30

0,27

0,25

0,26

0,23

Prepaid

0,30

0,23

0,18

0,18

0,16

Liczba wiadomości w miesiącu (przychodzące i wychodzące)

Cała baza

113,3

124,4

146,2

143,3

142,8

Postpaid

143,1

138,6

144,6

141,2

148,2

Prepaid

86,7

110,8

148,2

145,8

136,8

Liczba wiadomości w miesiącu (wychodzące)

Cała baza

100,2

111,6

132,2

129,7

129,7

Postpaid

123,4

119,9

125,6

122,7

130,0

Prepaid

79,6

103,6

140,0

137,7

129,5

Średnia cena wiadomości (zł)

Postpaid

0,07

0,07

0,07

0,07

0,06

Prepaid

0,05

0,04

0,03

0,03

0,03


Warto zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy pozycjami wychodzące a wychodzące i przychodzące - i przy minutach, i przy wiadomościach. W wypadku wychodzących podane są zarówno połączenia wewnątrzsieciowe, jak i pozasieciowe. W wypadku wychodzących i przychodzących podano połączenia wychodzące (wewnątrzsieciowe i pozasieciowe) i połączenia przychodzące (tylko pozasieciowe, aby jednego połączenia nie liczyć podwójnie).

Uwzględniając fakt, że w wypadku wiadomości występuje bardzo mocna symetria ruchu przychodzącego i wychodzącego można szacować, że wiadomości wewnątrzsieciowe w Polkomtelu stanowią około 90% wszystkich (około 95% w prepaidzie i 85% w postpaidzie).

W kolejnych częściach opublikujemy dane o ARPU, koszcie pozyskania klientów, a także dane dotyczące transmisji danych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł