Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Klienci będą mieli więcej praw

Klienci będą mieli więcej praw

WitekT 14 Września 2006 10:21

0 0

Nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego przewiduje, obok wzmocnienia prezesa UKE, sporo zmian prokonsumenckich.

Wprowadzony ma być obowiązek informowania abonentów na piśmie o treści zmian w cennikach i regulaminach świadczenia usług. Użytkownicy telefonów będą również lepiej chronieni przed nieświadomym korzystaniem z usług o podwyższonej opłacie (np. połączeń z numerami typu 0-700). Przed nawiązaniem połączenia operator będzie musiał bezpłatnie udzielać informacji o cenie brutto połączenia. Nowelizacja zobowiązuje również firmy telekomunikacyjne do umożliwienia klientom monitoringu ponoszonych przez nich kosztów – będą musiały powiadamiać konsumentów o przekroczeniu wskazanej przez nich kwoty. Klienci będą mogli ustalać limit miesięcznych wydatków na usługi.

Planuje się również, aby operatorzy wypłacali klientom odszkodowanie już wtedy, gdy przerwa w świadczeniu usług trwa 4 godziny, a nie jak dotychczas 36 godzin. Nowością jest również włączenie w zakres usług telekomunikacyjnych usługi poczty elektronicznej, co pozwoli objąć użytkowników e-maila taką samą ochroną, jak abonentów telekomunikacyjnych (m.in. tym samym trybem składania reklamacji).




Największy sprzeciw firm telekomunikacyjnych budzi jednak rozszerzenie obowiązków, jakie muszą wypełniać ze względu na cele obronności i bezpieczeństwa. Przykładowo, operatorzy komórkowi będą musieli w każdym przypadku udzielać służbom ratowniczym informacji o lokalizacji abonenta – nie będzie już możliwe uzależnianie ich udzielenia od możliwości technicznych. Według operatorów, takie koszty powinno ponosić państwo.

O innych proponowanych zmianach w Prawie Telekomunikacyjnym pisaliśmy m.in. w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 14
  • 0

    1. ~ksad  2006-09-14 10:33:13  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    Efektem tych durnych propozycji będzie to, iż 1. i tak pozostaną tylko na papierze; 2. nigdy nie spadną nam ceny na połączenia. Równie dobrze można by wymagać od operatorów, aby ............... (niech sobie każdy wpisze własne życzenie).

  • 0

    2. ~J-K  2006-09-14 11:05:28  host: host-1-027.tkk.pl

    Nie sa to takie durne propozycje ja np. nie moge na bierzaco katrolowac swoje kąta na komurce no chyba ze przekrocze limit co jest idiotyczne. Po drugie jezeli ktos wzywa pomocy lub robi jakies kawaly np. dla checy dzwoni do GOPRu to latwo bedzie delikweta zlokalizowac.

  • 0

    3. ~krupi  2006-09-14 11:14:18  host: cvo82.internetdsl.tpnet.pl

    Większośc tych postulatów np."monitoringu ponoszonych przez nich kosztów – będą musiały powiadamiać konsumentów o przekroczeniu wskazanej przez nich kwoty. Klienci będą mogli ustalać limit miesięcznych wydatków na usługi." jest od dawna realizowana jak rowniez operatorzy uznaja reklamacje klientów gdy przerwa w świadczeniu usług trwa 4 godziny.ponad to "operatorzy komórkowi będą musieli w każdym przypadku udzielać służbom ratowniczym informacji o lokalizacji abonenta" - również ta opcja jest realizowana, sa na to odpowiednie procedury u operatorów.Wiele szumu o nic moim zdaniem.

  • 0

    4. ~mtfam  2006-09-14 11:26:38  host: dow241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby tak jeszcze zmusili operatorów (z Telekomunikacją Polską na czele) do zaprzestania naliczania opłat od chwili pierwszego sygnału w słuchawce. Teraz TP SA nalicza opłaty nawet jak nikt nie odbiera lub jest zajęte. Jeśli ktoś w szpitalu ma kartę do automatu TP SA, to może zużyć całą kwotę z karty bez szansy zawiadomienia bliskich co się z nim dzieje (wystarczy że będzie zajęte lub nikt nie odbierze telefonu i połączenie zostanie przekierowane na pocztę głosową TP SA). A dzieje się to podobno zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, bo o etyce zapomniano w TP SA i Tele2 już dawno.

  • 0

    5.  2006-09-14 11:30:00

    krupi: po pierwsze - monitoring na życzenie robią nie wszyscy, a tylko nieliczni. Ustaw to sobie np. w Plusie na prywatnej aktywacji. Co do reklamacji i 4h, to mam zupełnie inne doświadczenia. Co do procedur ratowniczych to się nie wypowiadam bo specjalnie w temat się nie zagłębiałem, ale co jakiś czas pojawiają się artykuły w gazetach, że nie można było kogoś zlokalizowac, bo operator nie chciał przekazać danych. Tak współpraca jest, nie dasię zaprzeczyć, ale moim zdaniem nowela PT to po prostu doprecyzuje.

  • 0

    6.  2006-09-14 11:30:49

    mtfan: musiała Cię dopaść jakaś awaria, bo TP NAPEWNO nie zalicza impulsów przy niezrealizowanym połączeniu.

  • 0

    7. ~  2006-09-14 11:49:47  host: dow241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witek T: nie, żadna awaria; toczyłem nawet spory z TP SA w tym zakresie. Paragraf 3 cennika TP SA brzmi (plan tp standardowy):
    "Płatny czas połączenia w ruchu automatycznym jest rejestrowany od chwili zgłoszenia się urządzebnia wywoływanego do chwili rozłączenia się urządzenia wywołującego lub wywoływanego". Wprowadzili taką zmianę w cenniku po cichu bez powiadamiania abonentów. Taka to firma. Niedawno oszukali moją Matkę staruszkę.

  • 0

    8. ~getITright  2006-09-14 12:24:01  host: phantom.teldom.pl

    @ksad - weź człowieku pomyśl trochę, to naprawde nie boli, to są złe propozycje ?!? że jak operator będzie miał awarię przez 4 godziny to należy ci się odszkodowanie, a do dzisiaj ci się nie należało nawet za CAŁĄ DOBĘ, to faktycznie staaaaszna durnota, w ogóle poco abonenci mają mieć więcej praw, najlepiej żeby w ogóle nie mieli żadnych, wtedy to naaapewno będzie taniej, nie ???

  • 0

    9. ~  2006-09-14 12:35:01  host: duy63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie jestem zadowolony. Gdzie zapis, że operator ma płacić mi za korzystanie z jego usług?

  • 0

    10. ~  2006-09-14 12:38:12  host: duy63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kiedy nowelizacja wchodzi w życie?

  • 0

    11. ~getITright  2006-09-14 12:45:42  host: phantom.teldom.pl

    @9 - jesteś debilem ! a jeszcze następna DURNOTA, że w końcu przestaną naciągać niedoświadczonych użytkowników na 0-700... cóż za straszliwa durnota, już teraz płacić za takie połączenia będą tylko ci którzy CHCĄ ZA NIE PŁACIĆ I BĘDĄ TO ROBIĆ ŚWIADOMIE, no naprawde... ja bym wolał żeby mnie na każdym kroku próbowali naciągnąć i oszukać, a tak nie będą mogli... no poprostu durnota totala ;D

  • 0

    12. ~dt  2006-09-14 12:47:11  host: wap.plusgsm.pl

    Witku co do przekazywania danych sluzbom ratowniczym to nie jest dla opa problem ale moze to zrobic na wniosek sadu bo inaczej lamie ustawe o danych osobowych. Z jednej strony moze pomoc ale przy tym sie naraza na kary dlatego z reguly nie przekazuja takic h danych

  • 0

    13. ~PROZAK  2006-09-14 16:37:12  host: p09-06.opera-mini.net

    Czytam te opinie i smiać mi sie chce z tych co twierdza ze operatorzy wrecz podniosa ceny! Tacy bidni :D Tu chodzi o jakosc uslug a nie widzimisie operatora. A prawdziwa rewolucje wywolal by zapis ze operator moze miec maksymalnie 30% zysk! Nie jak teraz siegajacy nawet 1000% nakladow.

  • 0

    14. ~  2006-09-20 23:53:03  host: dvc7.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pozdrawiam getITrighta. To się da leczyć człowieku. Możesz nawet za granicami polski. Chyba nawet możesz przyjść z rachunkiem do Chorej Kasy i żądać zwrotu pieniędzy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-86-243.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.