DAJ CYNK

Klęska Nokii w USA i Kanadzie

LuiN

Wydarzenia

Według Strategy Analytics, niemal co drugi sprzedawany w Ameryce Północnej telefon to produkt koreańskiego Samsunga lub LG. Nokii sprzedaje się tam siedmiokrotnie mniej.

Według Strategy Analytics, niemal co drugi sprzedawany w Ameryce Północnej telefon to produkt koreańskiego Samsunga lub LG. Nokii sprzedaje się tam siedmiokrotnie mniej.

Sprzedaż Samsungów w USA i Kanadzie wyniosła w okresie od kwietnia do czerwca 11,7 mln sztuk, co stanowiło 24,7% całego rynku. W tym samym czasie LG sprzedał 10,7 mln telefonów, uzyskując 22,6% rynku.

Sumarycznie produkty z Korei Południowej stanowią aż 47,3% rynku Ameryki Północnej. Sekretem sukcesu LG są olbrzymie dostawy telefonów z klawiaturami QWERTY, z kolei Samsung zasłynął seriami Instinct, Jack i Omnia.

Dla porównania, Nokia sprzedała w II kwartale tego roku w USA i Kanadzie łącznie 3,2 mln telefonów (dokładnie 7 razy mniej niż telefonów koreańskich producentów), co stanowiło niespełna 6,6% rynku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł