Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości KER: Reklamy Play z hasłem "LTE Bez Limitu" wprowadzają klientów w błąd

KER: Reklamy Play z hasłem "LTE Bez Limitu" wprowadzają klientów w błąd

LuiN 13 Sierpnia 2015 12:28

21 2

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy Play z hasłem Internet bez limitu wprowadzają w błąd odbiorców i nadużywa ich zaufania, w szczególności w odniesieniu do istotnych cech reklamowanego produktu.



Treść skargi (pisownia oryginalna): reklama rażąco wprowadza w błąd, ja znam się na internecie, pakietach itp, i do głowy by mi nie przyszło że skoro sprzedają coś w pakiecie 30GB co widać na załączniku, w cenie X, a następnie coś BEZ LIMITU w cenie X+ gdzie faktycznie po wczytaniu się w regulamin limit wynosi 100GB jest śmieszne, to jest raptem 70GB więcej a nazywa się BEZ LIMITU, za przeproszeniem kupując ten pakiet zrobiłem się w przysłowiowego ch, domyślałem się że jakiś tam limit będzie, ale że ustawiony na żenującym poziomie 100GB? gdzie głośno wszędzie krzyczą BEZ LIMITU jest niepoważne, wcześniej limit był ustawiony na 200GB mam to w wydrukowanym regulaminie z czasu podpisania umowy, w tej chwili jest wprowadzony po cichu nowy regulamin gdzie jest to 100GB, gdybym nie wydrukował tego regulaminu w tej chwili nie jestem w stanie doprosić się od sieci play jego kopii z datą podpisania umowy, proponują mi tylko ten aktualny.

Jak tłumaczył się operator, nie ma ograniczenia limitu danych możliwych do wykorzystania w ramach oferty. Wskazane wielkości 200 GB /100 GB wyznaczają jedynie próg bezpieczeństwa, po przekroczeniu którego prędkość transmisji danych może zostać ograniczona - lecz nie musi. Nie jest to działanie automatyczne, a podejmowane tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sieci. Ewentualne ograniczenie prędkości utrzymywane jest tylko do końca okresu rozliczeniowego.




Dalej telekom informował, że ograniczona prędkość Internetu wynosi do 2 Mb/s. Nie wpływa zatem w istotny sposób na możliwość korzystania z Internetu mobilnego, ponieważ prędkość pobierana wynosząca do 2 Mb/s jest prędkością wysoką (wielu klientów P4 nadal korzysta z ofert Internetu mobilnego, w których maksymalna prędkość wynosi właśnie 2 Mb/s, a nawet 1 Mb/s). Taka prędkość zapewnia swobodne korzystanie praktycznie ze wszystkich funkcjonalności Internetu.

Skarżący w dość emocjonalnej, napisanej niewybrednym językiem skardze, pominął powyższe okoliczności. Z jego skargi nie wynika również, aby odniósł jakiekolwiek negatywne konsekwencje krytykowanych zapisów umownych. Wydaje się to mało prawdopodobne, jako że ograniczenie prędkości znajduje zastosowanie wyłącznie w jednostkowych przypadkach. Zdecydowana większość abonentów Spółki nie zbliża się nawet do limitu 200 GB - liczba, osób, które przekraczają ten limit i wobec których zastosowano ograniczenie prędkości, wynosi zaledwie kilka setnych procenta - napisała spółka w stanowisku.

P4 dalej argumentowało, że mając na uwadze, że limit prędkości został ustawiony na bardzo wysokim poziomie, a sankcje przewidziane regulaminem nie są stosowane automatycznie i nie wpływają istotnie na możliwość korzystania z Internetu, spółka uznała za wystarczające opisanie tych ograniczeń w regulaminie. Regulamin opisujący powyższy mechanizm był zamieszczony na stronie internetowej załączonej przez skarżącego. Zapis regulaminowy stanowi typowe postanowienie z gatunku fair usage policy, które ma na celu zapobieżenie sytuacjom, w których bardzo aktywne korzystanie z sieci przez niektórych abonentów może powodować jej obciążenie, a w rezultacie utrudniać korzystanie z usług innym abonentom. Internet mobilny w nierozerwalny sposób wiąże się z ograniczeniami przepustowości łącza i duża liczba przesyłanych danych przekłada się na możliwości techniczne zapewnienia abonentom określonej jakości transmisji danych.

Zdaniem zespołu orzekającego, reklama zawierając hasło Internet bez limitu może wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Zespół wyraził opinię, iż nawet jeśli limitowanie korzystania z transmisji danych dotyczy tylko niewielkiej grupy abonentów, którzy przekroczyli limit 100GB/200GB i wobec których zastosowano ograniczenie prędkości - to nie jest uzasadnione posługiwanie się hasłem Internet bez limitu.

Źródło tekstu: KER     

Dodaj do:

Tagi: ker | play | lte bez limitu

w sumie: 85
  • -4

    69. ~  2015-08-13 23:56:48  host: n27-05-03.opera-mini.net

    a w nr.66 to za co dostałem te minusy..??? możecie mnie olśnić..?

  • -3

    70.  2015-08-14 09:41:35

    goral2099 - przynajmniej ci co czytają, wiedzą że można skarżyć łamanie umów... Większość czeka aż kto inny coś za nich zrobi. Pisać tylko potrafią, że jest źle ;-)

  • -3

    71. ~  2015-08-14 10:04:39  host: apn-95-41-178-217.dynamic.gprs.plus.pl

    zobaczcie reklamy nolimit w UE rozmowy i Internet - tu dopiero się posypią kary; nolimit 1GB !

  • 2

    72.  2015-08-14 15:40:23

    @66
    Ja zrozumiałem o co chodziło temu użytkownikowi i wcale nie uważam tego za nieporozumienie.
    Po prostu jak piętnować kłamstwa to u wszystkich, a nie piętnować jedną sieć...

  • -2

    73. ~Fletcher  2015-08-14 20:24:14  host: user-94-254-128-24.play-internet.pl

    @9 przepraszam chyba niechcący zgłosiłem Twój komentarz a chciałem tylko dopytać, czy poważnie piszesz o tym, że sąsiad zerwał umowę. Chce ją zerwać z uwagi na zasięg i do tej pory mówiąc kolokwialnie jestem olewany. Czy warto wysłać pismo w tej sprawie powołując się na wprowadzanie w błąd?

  • -2

    74.  2015-08-14 20:48:20

    73). operatora to nie interesuje.
    albo się męczysz, albo dokupujesz wzmacniacz sygnału, albo płacisz karę zrywając umowę.

  • -3

    75. ~Fletcher  2015-08-14 21:04:06  host: user-94-254-128-24.play-internet.pl

    Ok, jedyne co boli, to te 90zł za usługę z której nie mogę korzystać. Dzięki za info.

  • -3

    76.  2015-08-14 21:11:04

    75). Napisz to im takimi prostymi słowami jak teraz - jak mam korzystać z usługi , itp. Kupiłem usługę za 90zł, a jej praktycznie nie mam, itp.
    Niech się wykażą.
    Musisz pisać , zgłaszać, bo jeśli nie - to tylko pogarsza sprawę.

  • -2

    77. ~Fletcher  2015-08-14 21:39:05  host: apn-46-76-43-188.dynamic.gprs.plus.pl

    Około osiem zgłoszeń przez play 24, zawsze to samo odpisuja w skrócie: zgodnie z regulaminem nie gwarantujemy prędkości, nie podoba się? Idź do sądu czy tam kogo chcesz.

  • -2

    78.  2015-08-14 21:45:53

    Skoro to plej - przełącz się na innego dostawcę , może uda się nieco poprawić ten zasięg.

  • -2

    79. ~Fletcher  2015-08-14 22:05:32  host: apn-95-40-24-151.dynamic.gprs.plus.pl

    W Play online, nie można przełączyć działa tylko na nadajnikach play. Kupiłem jako zamiennik stacjonarnego netu (neo 10mb)... Tragedia. Teraz mi "służy" na działce prędkość 0.2 mbit, super! Jeszcze tylko 12 miesięcy i rzucam to.

  • -2

    80. ~  2015-08-14 23:17:52  host: n05-07-04.opera-mini.net

    79).
    no to nie ma sensu się męczyć - wybierz innego opa na próbę, testuj i żyj bez nerw - mimo, że bulić musisz.

  • -3

    81. ~Fletcher  2015-08-15 10:45:56  host: apn-95-40-24-151.dynamic.gprs.plus.pl

    Już tak zrobiłem, ostatnia moja przygoda z play.

  • -2

    82.  2015-08-15 11:07:15

    81). daj ogłoszenie - może ktoś w innej lokalizacji zgodzi się przejąć twoje rachunki..?

  • 1

    83. ~Pablo  2015-08-16 22:37:54  host: cpc19-cove11-2-0-cust88.3-1.cable.virginm.net

    Teraz jeszcze Heyah powinna "beknąć" za ich reklamę o ofercie no-limit za 49.98. Nie mówi w niej, że tylko przez pierwsze 3 miesiące(a mówią o konkurencji, że niby nie są szczerzy).

  • 0

    84. ~  2015-08-16 22:54:30  host: n13-07-04.opera-mini.net

    83). A gdzie łaskawie dali info o 3 miesiącach? W regulaminie? :-D

  • 0

    85. ~  2015-08-17 04:25:49  host: 89-74-183-115.dynamic.chello.pl

    Nicnieznacząca celebrytka przeszła zaworek kasy do Play! Teraz ma zasięg 4 sieci, pomiędzy którymi nie ma handoveru, przez co ciągle rozłącza ją na obrzeżach miast i poza miastem, bo jej operator przez szereg lat nie zdołał zbudować porządnej sieci własnej

  • -1

    86. ~saf  2015-08-17 15:04:41  host: abbu194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Komisja coś uznała i co z tego? Powinni im kare naliczyć i to srogą. No Limit to no Limit a 100GB to 100GB. Jak sprzedają 100GB to niech komunikują 100GB i jak ktoś uzna że mu wystarczy tyle to weźmie a jak nie to nie - proste. Ich postępowanie jest jawnie nastawione na oszukanie klienta który nie przebije się przez kilometrowy regulamin. Czy ktoś sobie wyobraża co by było gdyby nagle np orange po zużyciu 100 gb odcinała neo?

  • 0

    87. ~saf  2015-08-17 15:08:44  host: abbu194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I co to za tłumaczenie że większość tyle nie zużywa. Ale ktoś kto za to zapłacił może chcieć używać. No Limit oznacza pobieranie przez 30dni non stop danych z pełną prędkością. Może jeszcze zaczną reklamować darmowe rozmowy do wszystkich z gwiazdką - do 100 min.

  • 0

    88. ~RS  2015-08-19 12:19:21  host: user-94-254-133-11.play-internet.pl

    No i jeszcze limit czasowy 30 dni miesiąca.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-149-128.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet