Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości KER: "naga" reklama T-Mobile naruszyła kodeks

KER: "naga" reklama T-Mobile naruszyła kodeks

WitekT 29 Marca 2013 22:03

3 9

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama usługi myWallet w T-Mobile naruszył kodeks branżowy, bo w nieuzasadniony sposób posługuje się nagością. Do Komisji wpłynęło ponad 130 skarg na reklamę w których powtarzały się zarzuty, że nagość jest w nim eksponowana bez mocnego uzasadnienia.

Zobacz: inne filmy z kategorii Reklamy


Sugerowanie dzieciom, że w miejscach publicznych (np. sklepie) można czuć się swobodnie będąc nago jest przekazem szkodliwym, gdyż w dzieciach rozmywa się poczucie wstydliwości, które chroni je przed naruszaniami ich prawa do prywatności i integralności seksualnej - stwierdził autor jednego z protestów.




PTC w odpowiedzi na te zarzuty poinformowała, że spot myWallet wyprodukowano w dwóch wersjach. W telewizji reklama była pokazywana z pikselami zasłaniającymi miejsca intymne aktorów, a na YouTube w wersji bez nich. Firma podkreśliła, że przed startem kampanii spot został przeanalizowany na wiele sposobów, m.in. przebadany na grupie fokusowej. Respondenci nie odebrali treści zawartych w materiale jako niewłaściwych. Reklama została też zaakceptowana przez stacje telewizyjne, które nie emitują treści zabronionych przez prawo lub niezgodnych z linią programową nadawcy. Nadto stacje telewizyjne nie wyrażają zgody na emisję w porach wysokiej oglądalności programów telewizyjnych przez odbiorców małoletnich reklam, które mogłyby zagrażać ich rozwojowi. PTC zaznaczyła, że spot nie był skierowany do dzieci, tylko do dorosłych odbiorców, tzw. przeciętnych konsumentów, zorientowanych w nowych technologiach i z dystansem podchodzących do reklam.

PTC zdecydowała się na taką konwencję reklamy, ponieważ możliwości połączenia telefonu komórkowego z funkcją karty płatniczej nie jest jeszcze w Polsce powszechnie dostrzegane, przy promocji tych usług konieczne było skorzystanie z formy przekazu pokazującego istotę usługi w sposób nieco przesadzony, humorystyczny i przykuwający uwagę widza.

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot w wersji niewypikselowanej naruszył dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej, a przekaz reklamowy jest nieadekwatny do wybranego medium komunikacji i w nieuzasadniony sposób posługuje się nagością.

Źródło tekstu: Wirtualne Media     

Dodaj do:

Tagi: mywallet | t-mobile

w sumie: 79
  • 0

    62.  2013-03-31 12:51:50

    Art. 32 Przepisy zawarte w art. 22-31 stosuje się odpowiednio również do reklam, które nie są bezpośrednio skierowane do dzieci, jednak dzieci są ich odbiorcami ze względu na formę oraz miejsce i sposób prezentowania reklam. Dotyczy to w szczególności reklam emitowanych w telewizji w sąsiedztwie audycji dla dzieci, reklam wyświetlanych w kinach przed seansami filmów dla dzieci oraz reklamy zewnętrznej.

  • 0

    63. ~mucka waldemar  2013-03-31 13:09:05  host: public-gprs208868.centertel.pl

    t mobile schodzi na psy, ze musi sie posiłkowac juz takimi reklamami. pokazywanie nagosci i takie epatowanie nia i to nawet gdy genitalia sa zakryte jest pokazem złego gustu , nieliczenia sie z odczuciami ogladajacych tv. to takze niska i nedzna proba pozyskania kolejnej ofiary do tej nedznej w oferty sieci

  • 0

    64. ~  2013-03-31 16:11:35  host: ados42.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Właśnie przez takie wychowanie i ostracyzm kulturowy w którym nawet pośladków pokazać nie można, Polacy nawet w saunach nie potrafią się odpowiednio zachować i siedzą w gaciach...

  • 0

    65. ~Ejdż Aj  2013-03-31 17:15:15  host: afqr14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poziom reklamy odzwierciedla (zazwyczaj) ambicje zamawiającego, niekoniecznie odbiorcy, współczuję otoczeniu decydentów i epatowanie nagością nie podnosi prestiżu sieci. Proszę o więcej szacunku dla odbiorcy, zwłaszcza o młodszej i kulturalnej widowni.

  • 0

    66.  2013-03-31 17:40:57

    Żeby oni zajeli się innymi reklamami , z których się ,o zgrozo ! - pieprzy głupoty,to bym był zadowolony

  • 0

    67. ~  2013-03-31 22:14:46  host: host-89-229-86-245.szczecin.mm.pl

    powalony kraj, rozumiem, ze nagosc (nie liczac majtek i ewentualnie u kobiet biustonosza) na plazy nikomu nie przeszkadza, a dzieci jakos przez to nie maja skrzywionej psychiki, w niektorych regionach Afryki ludzie chodza skapo ubrani i nic sie nie dzieje...

  • 0

    68. ~  2013-04-01 02:35:02  host: v15-16.opera-mini.net

    @52, człowieczku mały i ubogi duchowo oraz mentalnie, ja nie życzę sobie byś TY narzucał MI co mam oglądać na ekranie swojego telewizora. Ale rozumiem że jesteś biseksualny i lubisz oglądać nagie ciała mężczyzn i kobiet, rozumiem to naprawdę. Ale oglądaj sobie to bez mojego udziału a swoich preferencji nie ubieraj w ciuszki ideologii, bo strasznie prymitywnie to wygląda.

  • 0

    69. ~PierDolNick  2013-04-01 07:06:36  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    I ot palakow użalanie się i szukanie problemu w niczym. Wolny kraj, wolność słowa... Emisja nie odbywa się prze "Dobranocką" czy też przed emisją "Aniołu Pańskiego" (jak zwał tak zwał). Jedni zobaczą pępek i już im "drga serce" :D inni głęboki dekold i tez przyprawia to o palpitację Mnie raża berety a nie strzelam słowem na wszystkie strony i się nie obrażama czy buntuje. Nie chce nie patrze Przeszkadza idę dalej nie "podniecam się" niezdrowo. Ot problem wżny uwagi i naszego czasu :]. Dla nudzących się i szukających sensacji ... Bo przecież mozna znowu powiedzieć "WSZYSTKO WINA TUSKA" :D

  • 0

    70.  2013-04-01 07:34:43

    w miarę jak społeczeństwo staje się prymitywne, reklamy próbują dostosować się do poziomu odbiorców. T-mobile schodzi na psy.

  • 0

    71. ~Chrześcijanin  2013-04-01 12:10:43  host: esh110.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestem wierzącym katolikiem. Nie widzę w tej reklamie nic niestosownego. Chyba nagość to nasza natura tak? Ci co podnoszą głosy o jakiejś pornografii chyba mają problem z interpretacją tego spotu.

  • 0

    72. ~Calm7  2013-04-01 12:18:47  host: v38-13.opera-mini.net

    71). Skoro tak myślisz , to dlaczego w kościele stoisz ubrany? :-D

  • 0

    73. ~Chrześcijanin  2013-04-01 12:21:51  host: esh110.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może żeby nie razić w oczy takich jak ty? Może, żeby nie zmarznąć a może dlatego że odróżniam rzeczywistość od wizji artystycznej.

  • 0

    74. ~Calm7  2013-04-01 12:30:31  host: v38-13.opera-mini.net

    73). Mnie się ta reklama nie podoba, czy raczej "wizja artystyczna".

  • 0

    75. ~PierDolNick  2013-04-01 12:43:09  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    73) Ale tu nikt z gustami nie dyskutuje Tylko raczej dotyczy tokwesti sprzeciwu wobec "nagości" w reklamie. A pewnie większość tu ludków, aż się slini jak widzi reklame z Dodą :D

  • 0

    76. ~  2013-04-01 12:43:57  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    chodzilo o 74

  • 0

    77. ~  2013-04-02 10:11:05  host: abji228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czytajcie ze zrozumieniem. KER napisała, że reklama w nieuzasadniony sposób posługuje się nagością, co akurat jest prawdą. No bo co wspólnego mają nagie postacie z usługą myWallet? No co do diaska ma piernik do wiatraka? Nawet Durex nie reklamuje się w taki sposób, choć byłoby to pewnie bardziej uzasadnione niż w tym przypadku. Powiem krótko, T-mobile chwyta się prymitywnych sztuczek, bo po prostu im nie idzie. W myśl powiedzenia, że tonący brzytwy się chwyta. No i niby dlaczego mój 3 letni synek ma oglądać nagie tyłki w środku dnia w przerwach pomiędzy bajkami, które zdarza mu się oglądać. Niech sobie emitują je po23 i kropka.

  • 0

    78. ~Donco  2013-04-02 11:13:04  host: 87-205-147-180.adsl.inetia.pl

    ~77 co ma naga doda do wyprzedaży? Jakoś przy tej reklamie nie słyszałem takiego larum, co do samej reklamy to dla mnie była po prostu zabawna.

  • 0

    79.  2013-04-02 12:11:36

    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co w praktyce w tym uzasadnieniu chodzi? Dlaczego poczucie wstydu jest w jakikolwiek sposób "dobre"? Wstyd przecież to problem życiowy, który jest powodem problemów w życiu (psychicznych, ale też ogranicza możliwości danego człowieka. Przykładowo niepełnosprawni nie wychodzą z domów, bo się wstydzą.) "Sugerowanie dzieciom, że w miejscach publicznych (np. sklepie) można czuć się swobodnie będąc nago jest przekazem szkodliwym, gdyż w dzieciach rozmywa się poczucie wstydliwości, które chroni je przed naruszaniami ich prawa do prywatności i integralności seksualnej"

  • 0

    80. ~Buamar  2013-04-02 13:25:19  host: cog55.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~77 a co ma wspólnego nagość z tą reklamą? na mój tok rozumowania, że do zapłacenia za "coś" nie potrzebujesz niczego innego niż tylko i wyłączenie telefonu, i taki jest ten związek.

  • 0

    81. ~  2013-04-03 13:40:11  host: abjs105.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #78: Dokładnie to samo co w przypadku T-mobile. Sęk w tym, że ta panienka (bo trudno jest nazwać Dorotę Rabczewską panią) jednak tam się tak nie eksponuje jak uczestnicy reklamy T-mobile. Ja mogę między tymi dwoma reklamami postawić znak równości. Obie są na miarę osób tam występujących - czytaj: denne i głupie. #80: Genialny tok rozumowania, nie ma co ;-) W taki sposób moglibyśmy sobie przypisać wszystko do wszystkiego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-11-57.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.