Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości KE rozpoczęła konsultacje numeracji 116 xxx

KE rozpoczęła konsultacje numeracji 116 xxx

WitekT 26 Marca 2007 14:42

0 0

Komisja Europejska opublikowała na swoich stronach internetowych dokument rozpoczynający konsultacje publiczne w sprawie usług o walorze społecznym świadczonych w Europie poprzez jednolite numery europejskie rozpoczynające się od zakresu numeracyjnego 116. KE zapowiada, że do końca marca dokument zostanie przetłumaczony na wszystkie języki Unii, a konsultacje zakończą się 20. maja.

Dokument dotyczący konsultacji publicznych można pobrać ze stron Komisji Europejskiej.




Konsultacje mają na celu m. innymi zidentyfikowanie odpowiednich usług oraz przypisanie im numerów (rezerwacja). Rezerwacja nie daje natomiast żadnych praw podmiotom, które wskazały określony numer dla danej usługi. Następny etap polega bowiem na przydzielaniu przez Państwa członkowskie konkretnych, zarezerwowanych dla danych usług numerów poszczególnym podmiotom, w zgodzie z prawem wspólnotowym. Stosowne procedury dotyczące przydzielania numerów zostaną wkrótce opublikowane na stronach UKE.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 0

    1. ~jacenty1812  2007-03-26 14:48:51  host: tetley.london.02.net

    Jestem pierwszy

  • 0

    2. ~`  2007-03-26 14:50:55  host: 193.19.165.39.osk.enformatic.pl

    a ja nie wiem o co chodzi:)

  • 0

    3. ~Adam Z.  2007-03-27 00:35:24  host: 87-205-43-214.adsl.inetia.pl

    Podstawowe założenia projektowanego aktu: - Połączenie jednego numeru 116XYZ z jedną usługą (np. blokowanie skradzionych kart bankowych, telefon zaufania dla maltretowanych dzieci etc.) w całej UE spowoduje, że obywatele UE będą łatwo mogli skorzystać z usługi poza swoim krajem (funkcja podobna jak przy numerze 112). Numery te będą mogły być przez obywateli UE łatwo identyfikowane (będzie trzeba zapamiętać tylko trzy cyfry po 116, podobnie jak w przypadku usług informacji telefonicznej zaczynających się od 118). - Celem jest świadczenie w wymiarze europejskim usług, które już są świadczone w części lub we wszystkich państwach członkowskich i które mają walor społeczny, social value (np. blokowanie skradzionych kart bankowych, telefon zaufania dla maltretowanych dzieci etc.). - W celu odzwierciedlenia społecznego waloru omawianych usług, będą one świadczone poprzez tzw. numery typu freephone – usługi połączenia bezpłatnego. Celem Komisji jest, aby numery te były bezpłatne dla osoby dzwoniącej niezależnie od miejsca i rodzaju sieci, z której są rozpoczynane. W niektórych państwach jednak połączenia z numerami typu freephone nie są bezpłatne dla osoby dzwoniącej, w szczególności jeśli są wykonywane z telefonów komórkowych lub aparatów publicznych. Decyzja nie reguluje tej kwestii. - W odróżnieniu od numeru 112, kosztami połączeń z numerami 116XYZ nie będą obciążeni operatorzy tylko organizacje świadczące te usługi (organizacja świadcząca powyższą usługę może zawrzeć porozumienie z operatorem, aby ten świadczył usługę bezpłatnie). - Celem Komisji jest , aby usługi takie były świadczone we wszystkich krajach UE. Jednak tymczasem Komisja chce stworzyć ramy prawne umożliwiające dążenie do tej idealnej sytuacji. O tym czy dana usługa będzie świadczona zdecyduje zapotrzebowanie na tę usługę w konkretnym państwie. Decyzja nie ma na celu nałożenia na państwa członkowskie obowiązku zapewnienia świadczenia określonej usługi. - Usługa nie ma charakter

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-194-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.