Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości KE przyjrzy się działaniom UKE

KE przyjrzy się działaniom UKE

WitekT 13 Września 2006 17:56

0 0

UKE nie powinien domagać się od Telekomunikacji Polskiej przedstawiania do zatwierdzania wszystkich bez wyjątku cenników usług. Prawo europejskie nie daje regulatorowi takich uprawnień – wskazuje przedstawiciel Komisji Europejskiej.

TP uważa, że potwierdza to zasadność jej stanowiska, w którym zaprotestowała przeciwko żądaniom UKE dotyczącym konieczności składania do zatwierdzania cenników wszystkich usług świadczonych przez TP oraz zapowiedziom Prezesa UKE o ukaraniu TP za to, że w lipcu wprowadziła promocję obniżającą znacznie ceny neostrady tp bez zatwierdzenia nowego cennika przez Urząd.

W liście do TP dyrektor generalny w Komisji Europejskiej Fabio Colasanti przypomniał, że regulacje UE (z którymi prawo krajowe musi być zgodne i nie może ich łamać) przewidują nadzorowanie przystępności cen detalicznych jedynie w przypadku usług spełniających wymogi usług powszechnych. Regulacja cen innych usług głosowych może nastąpić jedynie po zakończeniu analiz właściwych rynków detalicznych, co do tej pory nie nastąpiło. Oba przypadki nie dotyczą zresztą neostrady tp, która nie jest ani usługą powszechną ani głosową.




Ponieważ bez zakończenia analizy właściwych rynków detalicznych regulator nie może nakładać na operatorów o znaczącej pozycji rynkowej nowych obowiązków, TP nadal ma obowiązek składania do zatwierdzania jedynie cenników usług powszechnych.

Biorąc to pod uwagę trudno zrozumieć, jaka mogłaby być podstawa prawna obowiązku przedkładania do akceptacji cen detalicznych wszystkich usług. Nie przesądzając o formalnych krokach, które Komisja może podjąć w tym konkretnym przypadku, podejmiemy tę sprawę w naszych kontaktach z polskim regulatorem – napisał przedstawiciel Komisji Europejskiej.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1.  2006-09-13 18:00:38

    UKE przyjrzy sie TPSA,KE przyjrzy sie UKE, a JA jak sie temu wszystkiemu przygladam to mnie smiech ogarnia ;)

  • 0

    2.  2006-09-13 18:09:08

    tepsa poszła ze skargą na UKE do 'wielkiej siostry' KE :)

  • 0

    3. ~ezt  2006-09-13 18:22:06  host: rt21.dka.pl

    FT z pewnością ma niemałe wtyki w KE, więc wcale mnie to nie dziwi. Ja to widzę tak, że teraz UKE jest potrzebna, a po rozbiciu monopolu i całkowitej liberalizacji branży powinni się skurczyć do minimum, a może nawet całkowicie się zlikwidować... Bo warunki dyktowac będzie rynek.

  • 0

    4. ~zibi  2006-09-13 19:14:28  host: 203-moc-3.acn.waw.pl

    Prezes FT był na byznes-lanczu z znajomym z KE

  • 0

    5. ~ksad  2006-09-13 20:18:07  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    A ja mam nadzieję, że przyszła wreszczie kryska na pisssowskiego matyska, czyli UKE dostanie za swoją niekompetencję, arogancję i przerost ambicji.

  • 0

    6.  2006-09-13 20:26:40

    Ta FT i KE i w ogólnie UE są sobie bliscy. Niech nakładają jak najwięcej kar na TP - przynajmniej pieniądze zostaną w Polsce. W każdym razie dobra metoda :)

  • 0

    7.  2006-09-13 20:33:20

    ludzie wy to macie pomysly az glowa zaczyna bolec... tak tak FT ma wtyki w KE, no i tez mial wtyki a komunistycznych wladzach Polski, i juz wtedy szykowal sobie rynek pod siebie... no i oczywiscie jak juz powstawala telefonia stacjonarna to tez musieli miec w tym jakis interes i wtyki... zal mi wszystkich ktorzy niczym partia u wladzy wszedzie widza spisek, wtyki i uklady... a moze poprostu takie jest prawo, i to jest wytlumaczenie tej sprawy.

  • 0

    8. ~rollo  2006-09-13 20:55:44  host: apn-100-182.gprsbal.plusgsm.pl

    no bo TPSA nie jest operatorem powszechnym tak jak FT nie ma wtyczek w KE i wszystko jasne.

  • 0

    9. ~haha  2006-09-13 21:01:58  host: 128-dom-3.acn.waw.pl

    Przecież wszyscy zorientowani wiedzą, że UKE w tym miejscu zrobiło gafę ale boi się przyznać. Ukochana przez wszystkich "Pani Ania" przecież nie robi błędów ;)

  • 0

    10. ~poznaniak  2006-09-13 21:09:43  host: 213-238-104-90.adsl.inetia.pl

    W PL obowiązuje polskie prawo. I jeśli prawo unijne nie reguluje jakiejś kwestii polski ustrawodawca może to uregulować. Przecież nikt w UE nie reguluje planowania przestrzennego, a miejscowe plany powstają. UE może jedynie przyczepić się jeśli coś jest ewidentnie SPRZECZNE, a nie nieuregulowane przez prawo unijne.

  • 0

    11. ~  2006-09-13 21:11:30  host: apn-100-191.gprsbal.plusgsm.pl

    rollo dokladnie jest jak piszesz,we francji to sektor strategiczny a oni potrafia go bronic jak lwy..widac w koncu sie skonczy ze Pani A nia poleci jak koalicja sie rozpadnie przez Andrzeja L. i znow lobby "PARTII TP" zrobi swoje..chory kraj..jeszcze troche i uciakam stąd i moze nie wróce;-))naprawde ciezko sie tu zyje...

  • 0

    12. ~  2006-09-13 21:15:42  host: w3cache2.icm.edu.pl

    Robas - zgadzam się z Tobą całkowicie. Nie wiem czy niektórzy mają już tak "zPiSowane" mózgi, że nie potrafią logicznie myśleć!!! Ludzie zastanówcie się - takie jest prawo ale ... najsmutniejsze jest to że aktualnie rządzący, którzy głoszą, że na I miejscu ma być "Prawo i Sprawiedliwość" robią sobie z prawa jakąś szopkę i postępują wg swoich zasad. A walka z monopolem wg mnie nie ma polegać na niszczeniu monopolisty poprzez ciągłe nakładanie na niego kar, ale poprzez stworzenie warunków gospodarczych umożliwiających innym Operatorów budowę własnej infrastruktury. Z jednej strony nakazuje się tepsie udostępniać swoją sieć innym Operatorom (co jest OK) a z drugiej do tego nakłada się wysokie kary. Komu w takich warunkach chciałoby się rozbudowywać swoją infrastrukturę? Ktoś zapomniał, że tepsa to nie tylko miasta, gdzie konkurencja jest duża, ale również wsie gdzie nikomu się nie opłaca budować sieci - a tepsa póki co tam właśnie inwestuje. Nie neguję działań UKE ale czasami to już przesada. Nie mniej jednak dzięki UKE TP zaczęło myśleć i robi to co powinno zrobić już dawno - np rozdzielić Neostradę od telefonu. Przecież jakby ktoś tam w TP ruszył głową to już dawno mogliby to zrobić oferując jedynie np. Neostradę z modemen Livebox i linią tp realizowaną przez VoIP. Wtedy UKE nie miałoby się do czego doczepić a człowiek by mniej płacił za Neostradę. No ale cóż. Wiele możnaby na ten temat pisać.

  • 0

    13. ~  2006-09-13 21:15:54  host: w3cache2.icm.edu.pl

    Robas - zgadzam się z Tobą całkowicie. Nie wiem czy niektórzy mają już tak "zPiSowane" mózgi, że nie potrafią logicznie myśleć!!! Ludzie zastanówcie się - takie jest prawo ale ... najsmutniejsze jest to że aktualnie rządzący, którzy głoszą, że na I miejscu ma być "Prawo i Sprawiedliwość" robią sobie z prawa jakąś szopkę i postępują wg swoich zasad. A walka z monopolem wg mnie nie ma polegać na niszczeniu monopolisty poprzez ciągłe nakładanie na niego kar, ale poprzez stworzenie warunków gospodarczych umożliwiających innym Operatorów budowę własnej infrastruktury. Z jednej strony nakazuje się tepsie udostępniać swoją sieć innym Operatorom (co jest OK) a z drugiej do tego nakłada się wysokie kary. Komu w takich warunkach chciałoby się rozbudowywać swoją infrastrukturę? Ktoś zapomniał, że tepsa to nie tylko miasta, gdzie konkurencja jest duża, ale również wsie gdzie nikomu się nie opłaca budować sieci - a tepsa póki co tam właśnie inwestuje. Nie neguję działań UKE ale czasami to już przesada. Nie mniej jednak dzięki UKE TP zaczęło myśleć i robi to co powinno zrobić już dawno - np rozdzielić Neostradę od telefonu. Przecież jakby ktoś tam w TP ruszył głową to już dawno mogliby to zrobić oferując jedynie np. Neostradę z modemen Livebox i linią tp realizowaną przez VoIP. Wtedy UKE nie miałoby się do czego doczepić a człowiek by mniej płacił za Neostradę. No ale cóż. Wiele możnaby na ten temat pisać.

  • 0

    14.  2006-09-13 21:37:21

    #13: w tym problem ze w tym kraju panuje cos dziwnego w duzej czesci spoleczenstwa... wiekszasc chce dokopac innym, np tym ktorym wiedzie sie lepij, ktorzy maja lepsza prace, ktorzy lepiej zarabiaja... wreszcie TP tylko dla zasady, bo tak - wystarczy poczytac opinie pod newsami. Tylko nikt nie widzi ze nawet jak bedzie kara jedna, druga dziesiata to i tak my ja zaplacimy - Ci co maja TP, a te pieniadze beda przep*** przez tych na gorze, sam to widze na przykladzie starszego pokolenia nie wytlumaczysz ze taki jest kapitalizm, ze jeden ma wiecej inny mniej i nie znaczy wcale ze ten co ma wiecej kradnie. a juz najgorszy temat to temat rent i emerytur, co ja za to moge ze to co oni placili zostalo za komuny wydane, teraz wszyscy przebieraja nogami bo im PiS dal 50zl, pomijam fakt ze nie oni wyrobili na te podwyzki, moze oni dostali 50zl, ale mi zabieraja 1/3 wyplaty na te wszystkie bezsensowne swiadczenia, a jak bede potzrebowal zwyklego dentysty to musze isc prywatnie... i jakos to do nikogo nie dociera ile kosztuje praca w polsce zarowno pracownika jak i pracodawce... jako pierwszy bym sie ubezpieczyl w jakiejsc innej firmie nie w zusie, ale nie moge... bo jest monopol zusu na rynku... nic koncze bo sie plitycznie za bardzo robi... ale mnie krew zalewa jak widze slepote niektorych i z drugiej strony zerowanie wladzy na niewiedzy ludzi...

  • 0

    15. ~  2006-09-14 00:13:11  host: ekk122.internetdsl.tpnet.pl

    *7 - Tak, to tylko wina prawa. A monopol na uslugi roamingowe dla TP S.A. to zostaly od tak po prostu zatwierdzone ? (pare lat temu juz sie skonczyla)

  • 0

    16. ~maxxo  2006-09-14 10:55:28  host: wy03.dsk.uw.edu.pl

    Rzad francuski pompuje w 1.5 mld euro rocznie !!! - i jakos KE sie tym nie zajmie ! o co tutaj chodzi ? - chyba rzeczywiscie w UE jest twarde jadro i blotko naokolo

  • 0

    17.  2006-09-17 12:06:24

    Po prostu Unia Europejska to są OKUPANCI. Mimo, że Leppera nie lubię i głosować NIGDY na niego nie będę, muszę przyznać, że MIAŁ RACJĘ, gdy 1 czerwca 2004 podsumowując pierwszy miesiąc członkowstwa Polski w UE, powiedział że wejście do UE przypomina mu (kojarzy mu się z) napadem Hitlera na Polskę... Tyle przemyśleń Leppera, teraz moje własne: zauważcie, jaki "dziwny zbieg okoliczności"... Ile razy Polacy mają dostać po tyłku, tyle razy UE domaga się respektowania prawa unijnego albo zmiany lub nierespektowania prawa polskiego. Ale ile razy na bezprawiu zyskuje kapitał zachodni, tyle razy Komisja Europejska milczy... Pokażcie mi jeden jedyny przypadek, gdy Komisja Europejska wszczęła postępowanie które broniło firmę polską przed uprzywilejowaniem firm niemieckich lub francuskich, a pójdę pieszo i na kolanach z Karpacza do Brukseli. To nie jest żaden "kapitalizm" ani "liberalizm" to jest brukselski marksistowski trockim-stalinizm.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.