Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości KE: 1 na 4 europejskich użytkowników sieci spotyka się z blokadą treści

KE: 1 na 4 europejskich użytkowników sieci spotyka się z blokadą treści

LuiN 27 Lutego 2014 15:14

7 1
open internet 24% europejskich użytkowników sieci twierdzi, że ich dostawcy Internetu blokują dostęp do treści takich jak filmy, muzyka czy gry.



Badanie Eurobarometr przeprowadzone zostało na grupie 28 tys. użytkowników Internetu zamieszkałych w Unii Europejskiej. Wyniki badania są następujące:
  • 41% badanych spotkało się z brakiem możliwości obejrzenia filmu na urządzeniach mobilnych, a 37% z podobną blokadą przy połączeniu z domowym Internetem (z powodu limitów szybkości lub blokowania treści),
  • 23% badanych miało problemy ze słuchaniem muzyki na urządzeniach mobilnych,
  • 23% ankietowanych poinformowało o problemach z wysyłaniem treści na Facebooka, bloga lub forum z użyciem urządzenia mobilnego,
  • 19% użytkowników miało problem z graniem w gry online za pomocą ich domowych komputerów,
  • 9% badanych napotkało na problemy w czasie wykonywania rozmów głosowych z użyciem Internetu.

Badanie ujawniło też inne ciekawe fakty:
  • 60% badanych nie znało szybkości swojego łącza internetowego,
  • 26% z tych, którzy znali deklarowaną szybkość łącza stwierdziło, że wartości tej nie są w stanie osiągnąć,
  • 40% ankietowanych doświadczyło przerw w działaniu usługi dostępu do Internetu.

Wiceszefowa KE Neelie Kroes powiedziała: Kupujący subskrypcję na Internet powinni otrzymywać dostęp do wszystkich treści i szybkość połączenia za którą płacą. Taki właśnie powinien być otwarty Internet i wszyscy Europejczycy powinni mieć do niego dostęp.

Źródło tekstu: KE     

w sumie: 12
  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    1.  2014-02-27 15:33:41

    Czyli 60% ludzi do głupcy, którzy nawet nie widzą co kupili i tutaj KE pokaże, że jest "potrzebna" i będzie myśleć za nich. A że przy okazji jeszcze bardziej ograniczą wolny rynek i narzucą pozostałym 40% swoje widzimisię to już mało istotne.

  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    2. ~Templariusz  2014-02-27 16:03:20  host: staticline23090.toya.net.pl

    Sam nie raz spotykam się z filmami na Youtube, gdzie widzę informacje: Ta treść nie jest dostępna dla twojego regionu... Co zrobić...

  • Ten komentarz został ukryty.

    -2

    3. ~  2014-02-27 16:14:24  host: cpc10-finc13-2-0-cust830.4-2.cable.virginm.net

    @2-zmień region

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4. ~  2014-02-27 16:51:13  host: 81.219.84.18

    @1 Dlaczego głupcy? Weźmy na przykład taką moją rodzicielkę (całkiem mądra kobieta). Ma sobie internet w komputerze. Wchodzi na jakieś fora o szydełkowaniu, ściąga obrazki jak się robi jakieś aniołki czy inne duperelki i już. Po co ma wiedzieć czy ma 2Mbit/s czy 1Gbit/s. Nic to dla niej nie zmienia, a ja jako dobry syn podpowiadam co jakiś czas czy płaci tyle co powinna czy nie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6. ~v1  2014-02-27 17:39:44  host: 92.251.255.13.threembb.ie

    W 3 Ireland to Norma Zadna strrona dla "doroslych" nie dziala :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    7. ~  2014-02-27 18:07:23  host: achb113.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W Orange nie działa youtube

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8. ~M  2014-02-27 18:17:08  host: 212.160.172.70

    No ale co z tego? Czy KE potrafi to zmienić?

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    9.  2014-02-27 21:45:54

    5: Że niby nie można z szacunkiem o mamie napisać rodzicielka ? Aleś ty głupi.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    10.  2014-02-28 08:46:11

    @2 skąd ja to znam :) Szczególnie ciekawe jest zobaczenie takiego komunikatu kiedy tydzień wcześniej treść była dostępna :) Co zaś do badania zastanawia mnie że TYLKO 26% twierdzi iż nie są w stanie osiągnąć szybkości jaką im w umowie dano,

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11. ~Tarakum  2014-02-28 11:31:29  host: 81.219.84.18

    1@ - 60% to mało jeszcze, spodziewałem sie około 80% takiego wyniku, a jakies 60% znajomosci wlasnego limitu...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12.  2014-02-28 12:16:21

    Czy to nie były problemy techniczne ? Jak serwis jest dedykowany na pc a ludzie chcą obejrzeć to na urządzeniu mobilnym, może się nie udać. Ograniczenia terytorialne czasami można ominąć stosując odpowiednie proxy.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13. ~kyano  2014-03-01 15:57:15  host: 87-206-81-126.dynamic.chello.pl

    ~12 zauwaz ze Ci ludzie tego badania to debile, ty wymagasz zeby wiedzieli co to vpn lub proxy. Nawet pewnie nie wiedza o istnieniu tora. Wszystko da sie necie zrobic nawet jak dostawca cos blokuje.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-227-72-69.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.