Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kaspersky Mobile - antywirus dla smartfonów

Kaspersky Mobile - antywirus dla smartfonów

WitekT 21 Listopada 2005 17:21

0 0

Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego poinformuował o rozpoczęciu pilotażowego projektu, którego celem jest ochrona smartfonów przed wirusami - Kaspersky Mobile.

W nowej usłudze, dostępnej już dla partnerów OEM, wykorzystano najnowsze technologie firmy Kaspersky Lab. Usługa ta poprzedza wprowadzenie na rynek Kaspersky Anti-Virus Mobile, uniwersalnego rozwiązania antywirusowego przeznaczonego do ochrony smartfonów działających pod kontrolą dwóch najpopularniejszych systemów: Symbian oraz Windows.

Kaspersky Mobile jest wspólnym projektem Kaspersky Lab oraz Svyaznoy-Zagruzka, rosyjskiego dostawcy usług przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. W celu zapewnienia kompletnej ochrony użytkowników mobilnych połączono skanowanie systemu plików na żądanie oraz monitorowanie w tle wszystkich plików i wiadomości przychodzących w czasie rzeczywistym. Użytkownik może ustawić w terminarzu całkowite lub częściowe skanowanie w poszukiwaniu wirusów w predefiniowanych odstępach czasu. Kaspersky Mobile posiada również możliwość pobierania pakietów instalacyjnych programu antywirusowego oraz subskrypcji na regularne uaktualnienia sygnatur wirusów dla urządzeń mobilnych.

Svyaznoy-Zagruzka dostarcza narzędzia do pobierania i instalowania oprogramowania, natomiast Kaspersky Lab - uaktualnienia antywirusowych baz danych wraz z najświeższymi informacjami na temat wirusów. Firma Kaspersky Lab posiada już spore doświadczenie w badaniach w tej dziedzinie, zdobyte podczas współpracy z różnymi partnerami, w tym ze światowymi liderami w rozwijaniu systemów operacyjnych dla smartfonów, takich jak Symbian oraz Microsoft.




Badania prowadzone przez Kaspersky Lab w dziedzinie wirusów dla telefonów komórkowych oraz oferowane rozwiązania znane są z wysokiej jakości. Analitycy z laboratorium antywirusowego Kaspersky Lab wyprzedzili inne firmy w wykryciu Cabira - pierwszego wirusa dla smartfonów - który pojawił się w czerwcu 2004 roku. Od wykrycia Cabira, liczba podobnych wirusów wzrosła błyskawicznie. W chwili obecnej znanych jest 100 wirusów atakujących smartfony. W minionym roku firma Kaspersky Lab aktywnie uczestniczyła w rozwoju metod zapewniających ochronę użytkowników mobilnych przed wirusami i złośliwym kodem.

Technologia zawarta w Kaspersky Mobile została rozwinięta przez partnerów technologicznych Kaspersky Lab oraz w ramach projektów OEM, dlatego rozwiązanie można z powodzeniem stosować w sieciach dowolnego rodzaju i rozmiaru. Usługę można łatwo zintegrować z innymi produktami, co stwarza doskonałą możliwość współpracy z operatorami sieci mobilnych oraz producentami oprogramowania i sprzętu dla urządzeń mobilnych.

Kwestia ochrony antywirusowej i ogólnie bezpieczeństwa informacji staje się coraz większym problemem w branży komunikacji mobilnej. Każdemu dostawcy usług w tym zakresie możemy zaoferować wiele prostych i skutecznych rozwiązań - twierdzi Vitaly Bezrodnykh, dyrektor ds. rozwoju firmy Kaspersky Lab.

Pierwsza usługa ochrony antywirusowej dla smartfonów, dostępna na początku na rynku rosyjskim, jest istotnym krokiem w wypełnieniu misji firmy - dostarczeniu użytkownikom coraz lepszej ochrony przed znanymi i nowymi cyber-zagrożeniami.

Źródło tekstu: Kaspersky     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-201-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.