Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kara dla Orange, Play musi zwrócić pieniądze

Kara dla Orange, Play musi zwrócić pieniądze

Ringu 9 Marca 2011 10:06

0 0

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Orange za uniemożliwienie klientom przeczytania umowy przed jej podpisaniem, przy realizacji drogą kurierską - donosi Rzeczpospolita. Play natomiast żądał zbyt wysokich kar za zerwanie umowy - teraz będzie musiał oddać ich część swoim byłym klientom.

PTK Centertel będzie musiał zapłacić 16,2 mln zł kary. Urząd twierdzi, że operator powinien umożliwić klientowi przeczytanie umowy przed jej zawarciem. Podczas realizacji zamówienia drogą telefoniczną lub internetową do klienta przyjeżdża kurier z umową do podpisania, która czasem ma nawet kilka stron. Klient musi od razu złożyć podpis na umowie lub całkowicie zrezygnować.

Żądanie, by kurier po dostarczeniu umowy pozostawił ją nabywcy, a następnie wrócił po kilku dniach, jest trudna do wykonania, komplikuje i podraża proces sprzedaży, co w konsekwencji zwiększa cenę produktów i usług - powiedział rzecznik Grupy TP, Wojciech Jabczyński.




Klienci, którzy chcą zrezygnować z usług operatora przed upłynięciem okresu zastrzeżonego umowy muszą zapłacić karę. Według UOKiK kary naliczone przez Play były dużo wyższe niż udzielana klientowi ulga. Urząd zażądał zwrotu nadpłat byłym klientom P4.

Ponadto UOKiK twierdzi, że firmy zabraniały odstąpienia od umowy realizowanej na odległość, w przypadku gdy klient nie wybierał oferty z aparatem telefonicznym. Oprócz tego operatorzy w ogóle nie informowali o możliwości rezygnacji bez konsekwencji w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, wł     

Dodaj do:
w sumie: 59
  • 0

    40. ~  2011-03-09 17:08:19  host: dcv102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    38 Może dostałeś jakiś bonus.

  • 0

    41.  2011-03-09 17:22:36

    Oczywiście że telefon brałem. Bonusów nie ma. Mixtura 10 i oferta promocyjna Stan darmowy w Play Mixtura (10). Tutaj raczej chodzi o to że mam zobowiązanie 300 zł. a ulga ( kara ) 488 zł. Takie czekanie na nieuwagę klienta bo przecież mogę załadować jednorazowo 300 zł. i powinno być po umowie.

  • 0

    42. ~  2011-03-09 17:33:04  host: v08-16.opera-mini.net

    41. Doliczyli upust z telefonu, który wg nich wynosi 188 zł i wyszło 488 zł.

  • 0

    43. ~  2011-03-09 19:17:51  host: ip-89-174-124-163.multimo.pl

    36. Podejrzewam, że można tylko osoby w punkcie nie chcą przyjmować rezygnacji, żeby nie tracić punktów, premii czy czegoś tam.

  • 0

    44. ~  2011-03-09 19:49:27  host: 83-238-217-242.ip.netia.com.pl

    A netia? Też uniemożliwia przeczytanie umowy przed podpisaniem. Dostaną jakąś kare?

  • -2

    45. ~  2011-03-09 19:51:06  host: z31-15.opera-mini.net

    plejowi powinni dac ta kare za całokształ i zlodziejskie praktyki. Plej poszedłby z torbami chyba

  • -1

    47.  2011-03-09 22:21:03

    Pracuje w Orange i moge powiedziec ze wina lezy w 100% po stronie firmy kurierskiej DPD!!! Argumentacja kary jest bez sensu przeciez orange nie zakazalo czekac kurierom Dpd az klient przeczyta ba! wielokrotnie bylo omawiane zeby kurierzy dali chociaz 2 minuty na przeczytanie umowy klientom(zeby chociaz przeczytali 6 pkt umowy w ktorym sa warunki) to ze kurierom sie spieszy to nie jest wina Orange!!! W sadzie UOKIK zdecydowanie przegra i sie niestety skompromituje

  • 0

    48. ~sobie jaja robisz  2011-03-09 22:40:12  host: dcv102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    47. 2 minuty na przeczytanie umowy ilo stronicowej? A zrozumienie tekstu i jego zawiłości.

  • 1

    49. ~geniu  2011-03-09 22:55:26  host: public-gprs87178.centertel.pl

    @47 Dla mnie to żadne wytłumaczenie. Skoro Orange wie, że DPD źle realizuje ustalenia, to trzeba zmienić firmę kurierską, a nie cieszyć się, że to nie nasza wina. Za takie wyjaśnienia urząd powinien podwoić karę.

  • 2

    50. ~Rabo  2011-03-10 11:38:15  host: user-109-243-28-99.play-internet.pl

    Pracowałem kiedyś na infolinii,ale jeszcze mi tak móżgu nie wypaliło jak 47.Winne jest tylko i wyłacznie orange. Pracownik podaje tylko minimum informacji (najlepiej złych nie podawać wcale),bo szanse na sprzedaz i premię są wtedy mniejsze. Najczęściej przemilczane fakty: odstapienie od umowy,w oferta free czy pro,ze sa limity,we freedom stacjonarnym: dlugi czas oczekiwania na aktywacje. Najwieksze nie dopowiedzenia sa w zwierzecych taryfach: m.in. *200 i 500 płatna itp.Dopiero od niedawna jest nakaz mowienia o łaczeniu sie androidów z netem. I tak malo kto sie stosuje. Po co mowic ze sie zperia czy galaxy łaczy i podowac ustawienia,gdzie to wylaczyc.Najlepiej w ogole nie mowic nic i luz. Odnosnie kurierow to identycznie jak w sprzedazy,jak sie klient nie upomni to gosciu tez nie bedzie przypominal,bo inaczej zamiast 8 bedzie do nocy rozwozil,a moze ma rodzine z ktora chce spedzic czas.... .Orange oszczedza na DPD,ale tez na in-poscie,wiec przyczyna lezy po stronie Orange,bez watpienia. I na koniec trzeba pamietac,ze oprocz BOKU orange,gdzie w miare ludzie sa kumaci (choc tez jak nie trzeba to nie mowia o minusach oferty) sa firmy zewnetrzne co wciskaja wszystko jak popadnie i najwieksze kity wymyslaja ...

  • -1

    51. ~nikita  2011-03-10 13:30:31  host: 31.60.206.17

    @50 a myślisz że w salonie podpisując umowę klient dowie się o wszystkim???

  • 0

    52. ~mr. Wolf  2011-03-10 16:13:48  host: 217.116.110.190

    Uszanowanie wszystkim! Moim zdaniem,wina leży po trochu po obu stronach... Zgadzam się całkowicie z opinią jednego z przedmówców,który akcentuje wątpliwą rzetelność wielu (NIE WSZYSTKICH!) osób pracujących w salonach czy przedstawiających nam ofertę przez telefon - zetknąłem się osobiście z hipokryzją i przemilczaniem "kruczków umownych",za to podnoszeniem pod niebiosa korzyści,wynikających z podpisania umowy w takiej a nie innej postaci. Niestety,podobnie jak w polityce - jesteśmy atrakcyjni tylko do momentu podpisania/oddania głosu,potem się o nas zapomina,bo czekają inni,równie "ważni"... Dzisiejsze obłędne tempo życia czyni z nas "nacięcia na kolbie snajperki" i,im ich więcej,tym lepiej... Z kurierami jest podobnie - to ludzie tacy,jak my i chcieliby zarobić jak najwięcej,więc gonią,biegną,pędzą... A nam się zdaje,że jesteśmy pępkiem świata i,że NAM powinno się dać czas,inny go mieć nie musi,bo JA i MOJE jest ważniejsze... Błąd,panie Kowalski! :-) Wystarczyłoby (być może) na dole/górze umowy tłustym drukiem napisać,że KLIENT MA PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY W CZASIE ... DNI,na tyle wyraźnie,by nawet osoba o słabszym wzroku czy starsza musiała to zauważyć (vide napisy na paczkach z papierosami,umieszczane tam nie po to,by nam cokolwiek uzmysławiać,lecz,by ustrzec producenta przed żądanie odszkodowań od ludzi,do których "post factum" dotarło,że palenie szkodzi,czego latami nie byli skłonni przyjąć do wiadomości)... Jeśli upraszczam,proszę mi wybaczyć! Walka o zysk czyni z nas jedyne zwierzęta,które z premedytacją szkodzą własnemu gatunkowi,kierując się zimną kalkulacją i tym cudownym ROZUMEM...

  • 0

    54. ~Hanys  2011-03-11 11:44:56  host: 83.230.8.57.gl.digi.pl

    ~jola bynajmniej tel cały czas w zasięgu PLAY, nikt mnie nie przymusza do doładowania pre-paida....nie tak jak w zgniłęym orange, gzie tnie rozmowy, awarie są co 3 dni, sms-y po 20 gr !!!!!!, napierdal...nie reklamami i spamem po 10 sms ów dziennie.....a co najważniejsze nie okradają z pieniedzy na koncie jak to mam miejsce w pseudo łorendzu dla elyty po przepadnięciu terminu na poł.wychodzące ....a te pakieciki na 14 dni..są żenujące.........

  • 0

    55. ~hmmm  2011-03-11 13:44:06  host: 212.160.118.2

    @53 Co znaczy gejowska? Właściciele są gejami? Cóż, juz dawno powiedziałem, że pedałki mi nie przeszkadzają , dopóki są co najmniej 50 cm ode mnie Firma dla pedałków? Cóż, korzystam z tej firmy od ponad 3 lat i jakoś skłonności nie zmieniłem. Ani moja aktualna i najlepsza niewiasta:) która tez jakichś nietypowych upodobań nie zaczęła przejawiać po zmianie firmy. Zatem albo podaj jakies konkrety albo będziesz uchodzic za kretyna piszącego bzdury

  • 0

    56. ~  2011-03-11 22:49:23  host: aawc105.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak was czytam to mi darmowe minuty same uciekaja piszesz jeden z drugim ze zle ze okradaja ale sami nie czytacie umow kto normalny podpisuje umowe bez wczesniejszego zapoznania sie z regulaminem na orange.pl czy nawet w innej postaci jests leszczem jak sie dales zlapac na cos to sa duze korporacje o oni maj spory budzet na pomylki wiec sie tak nie slincie ze wreszcie kara a pomysl ilu podpisalo i zarobili 3 razy wiecej ;) nie placz nie badz leszczem czytaj a nie nazekasz na jakis promocj ze na 14dni nie kozystaj poprostu i tyle !!!

  • 1

    57. ~  2011-03-15 20:39:32  host: 88-199-151-148.tktelekom.pl

    pracuje w orange i faktem jest ze kity wciskają, a ja kitów nie wciskam i tłumacze ludziom że se Xperie łączą sie samowolnie z netem , free nie wszędzie ma zasięg i że są limity:) bo mieszkam w małym mieście i nie chce chodzić ze wstydu ze spuszczoną głową :)

  • 0

    58. ~jasiu  2011-03-19 11:07:00  host: user-46-113-235-49.play-internet.pl

    @47 ma rację - pracowałem niegdys na call center tej sieci, zawsze mieliśmy obowiązek informowac klientów, że mają tyle czasu na przeczytanie umowy, ile tylko potrzebują. DPD straszne cyrki odstawia...

  • 0

    59. ~jajaja  2011-03-19 15:54:42  host: 31.60.4.118

    a nie wiecie, że w przypadku wysłania dokumentów do podpisania i zwrotu kurier ma obowiązek poczekać 15 minut?!! W większości wypadków wystarcza to na przeczytanie najważniejszych zapisów umowy, czasem całej. Jak się któryś stawia to niech zostawi swoje dane i numer kuriera -to mu się odgórnie przypomni jakie są zapisy w regulaminie pewnych usług!

  • 0

    60. ~do Mila89  2011-04-01 18:46:40  host: public50990.cdma.centertel.pl

    to żadne tłumaczenie, przecież Centertel mógł przesyłać kopie umów np. e-mailem lub pocztą, aby abonenci mogli się z nimi zapoznać, odwołanie się do sądu nic nie da złodziejskiej korporacji, jedynie się skompromitują

  • 0

    61. ~Mauser  2013-01-14 01:36:18  host: bsy21.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kolego "jajaja" piszesz że kurier ma obowiązek czekania 15 minut, jesteś w błędzie:) umowa jest traktowana jak każda inna przesyłka i każde 10 min zwłoki ze strony klienta jest równe 10 zł dla kuriera, ale o tym nikt nie wie i nikt nie chce wiedzieć. jesli wieć na przyszłość chcesz czytać umowe przez godz to zapłac kurierowi 6 dych i bedzie czekał.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-30-39.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet