Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Kantar Media: najwięcej na reklamę wydaje Centertel

Kantar Media: najwięcej na reklamę wydaje Centertel

Q! 16 Sierpnia 2012 09:48

0 0

W I połowie 2012 roku najwięcej na reklamę (bez Internetu) wydał Centertel - wynika z danych Kantar Media. Na drugim końcu zestawienia znalazło się P4.

Kantar Media przedstawił szacunki wydatków, jakie ponieśli najwięksi operatorzy na reklamę (z wyłączeniem reklam internetowych). Przedstawione przez agencję dane dotyczą cennikowych cen reklam i nie uwzględniają zniżek ani promocji.

Firma

I-VI.2012

I-VI.2011

Centertel

432 501 795 zł

274 279 243 zł

PTC

313 004 106 zł

278 894 520 zł

Polkomtel

194 525 789 zł

277 263 759 zł

P4

158 679 633 zł

158 911 291 zł

TP

71 518 578 zł

79 226 714 zł

Razem

1 170 229 901 zł

1 068 575 527 zł


Najwięcej na reklamę, 55,7% więcej niż przed rokiem, wydał Centertel. Zwiększone wydatki spowodowane były m.in. rebrandingiem TP na Orange oraz Mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012, której Orange był głównym sponsorem.




O 29,8% mniej wydał Polkomtel. Tłumaczyć to można oszczędnościami po przejęciu operatora przez Zygmunta Solorza-Żaka. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości. W związku z tym pracę u operatora stracić może nawet ponad 1 tys. osób.

Taką samą kwotę na reklamy w obydwu okresach wydał P4. W tym czasie kontynuwał on kampanię reklamową z Kubą Wojewódzkim, a także kilka reklam swojej najnowszej oferty Formuła 4.0. Szerzej o tym pisaliśmy, odpowiednio, w tej oraz tej wiadomości.

Źródło tekstu: Kantar Media, Wirtualne Media, wł     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1. ~  2012-08-16 09:52:45  host: 88.220.105.18

    "wdaje Centertel" może zdaje? albo udaje? :D

  • 3

    2. ~  2012-08-16 09:53:21  host: ip-37-209-147-142.free.aero2.net.pl

    Dobre produkty nie muszą się reklamować by zyskać nabywców.

  • 0

    3.  2012-08-16 09:57:23

    @1 - thx, poprawione.

  • 0

    4.  2012-08-16 10:07:36

    432mln... Wiem że często mają rabaty, ale do tego trzeba dodać koszt stworzenia reklamy, czy też te reklamy internetowe. Przeliczając to na 15mln klientów daje sumę prawie 30zł na pół roku (5zł miesięcznie), moim zdaniem to bardzo dużo, zwłaszcza biorąc pod uwagę że pewnie kilka mln to karty nieaktywne. Lepiej te pieniądze wydać na promocje, a nie na głupkowate reklamy.

  • 1

    6. ~  2012-08-16 10:17:58  host: ip-37-209-147-142.free.aero2.net.pl

    @5, Play ma najgorszy zasięg, BOK.

  • 1

    7. ~wojciech  2012-08-16 11:05:21  host: 213-238-90-139.adsl.inetia.pl

    @1 lol... jak widać każde guano można sprzedać/wypromować -- patrz ORANGE ;) ale chyba prościej byłoby mieć normalne taryfy bez debilnych promocji wymagających kosmicznych akrobacji ;)

  • -1

    8. ~  2012-08-16 11:24:28  host: z35-16.opera-mini.net

    @5 80% ludzi po skonczeniu im sie umowy wybiera Play. O czyms to swiadczy. Zasieg ? Sztywny Plus i od dwoch lat zero problemu. Poza tym koniec rachunkow za ok 170 pln tylko majac to samo place 80 zl. BOK ? A po cholere tam wydzwaniac non stop ? Jest Play24 i jakos mi zawsze dziala i wszystko zalatwilem przez neta. O czyms to swiadczy. Zanim nastepnym razem ocenisz P4 mocno sie pier..nij w glowe. Ciebie nawet na neta nie stac wiec piszesz z darmowego aero to o czym tu dyskutowac? Zacznij samodzielnie myslec bo argumenty jakie przedstawiasz juz dawno sa nieaktualne.

  • 1

    9. ~abc  2012-08-16 11:25:57  host: ip-37-209-133-155.free.aero2.net.pl

    play zasieg koszmar :/ przenioslem sie z ciekawosci uciekajac z orange po likwidacji pakietu 600sms do wszystkich.. normalnie masakra ten play. Na sztywno jak ustawie to mnie wywala. Dam na automatyczny wybor to skacze jak glupie. Co chwila sms ktos dzwonil. A bywa i tak ze caly wieczor mi smsy nie dochodza a mam full zasieg. W nocy jak sie naprawi to mnie atakuja zaleglosci. 3 razy zglaszalem wylaczenie poczty i tego komunikatu abonent niedostepny notka sms darmowa. Dopiero po 5 dniach mi wlaczyli sygnal zajetosci i komunikat abonent niedostepny! zal.pl i uciekam jak najdalej jak wydzwonie to co zostalo na koncie

  • 0

    10. ~abc  2012-08-16 11:28:57  host: ip-37-209-133-155.free.aero2.net.pl

    na sztywno np plusa czy orange.. o to mi chodzilo. A orange mialem dlugi czas i nie bylo problemu z zasiegiem. Karta play go traci. Jakosc rozmow tez marna :/ 3g nie wlaczam bo skacze za mocno

  • 0

    11. ~  2012-08-16 11:53:01  host: z35-16.opera-mini.net

    @9 poczte wylacza sie samemu na Play24 koles wiec nie gadaj glupot i zajmuje to mniej niz 5 minut. Ale do tego trzeba myslec co u ludzi takich jak ty stanowi problem. Usluga jest deaktywowana w ciagu 24 h a w praktyce juz po okolo godzinie. Zmien telefon bo jak ma sie szrota to tak jest no ale biznesmen piszacy z aero rozumiem ze nie ma 1 zl na nowy telefon.

  • 1

    12. ~  2012-08-16 11:59:54  host: static-62-233-239-2.devs.futuro.pl

    Orange zasięg się pogorszył to fakt i tu duuży minus dla żabojadzkiego operatora. Krytyka zasięgu sieci Play jest bardzo częsta. Dlaczego?

  • 0

    13. ~  2012-08-16 12:06:53  host: ip-37-209-138-11.free.aero2.net.pl

    Częste skakanie po zasięgu wyładowuje baterie dla tego pełno krzykaczy jest na forum z Play. Jak telefon ma jeden i dobry zasięg 2G lub 3G to bateria tak szybko nie pada.

  • 0

    14. ~Peter  2012-08-16 12:46:07  host: 81.219.84.18

    Wdze ze Play nie wydaje tyle co inne firmy na reklame, a wiekszosc ludzi przenosi numer wlasnie do Play. O czym to swiadczy?

  • 1

    15.  2012-08-16 12:47:51

    A ja Was zaskocze ;) U mnie w domu to Play ma najlepszy zasięg 2g/3g w porównaniu z Plusem czy Orange. + do tego wyższa jakość połączeń. I telefon nie pada szybko ;). Być może Płock jest taką anomalią na skalę kraju - ale tutaj najwyższe jakości połączeń są w zasięgu własnym p4 i PTC a najgorsze w Plusie i Orange.

  • 1

    16.  2012-08-16 13:30:01

    zgadzam się Play i T-Mobile najlepszy zasięg mają

  • 0

    17. ~  2012-08-16 15:38:21  host: tor.tiberium.net.pl

    Play w stosunku do ubiegłego roku poprawił zasięg 3G. Nie wyobrażam sobie już bycia w W3. Po co? Lepiej dać zarobić goniącemu i mieć lepsze warunki. Teraz dodatkowo sim Virgin Mobile i ceny rozmów staną się normalne. Bez durnych 29, 30 czy 80 gr wraz z płatnym sprawdzaniem konta. 5/13gr + free. Śmiać mi się chce z drożyzny w W3.

  • 0

    18. ~ole  2012-08-16 19:51:59  host: wapgw3.wapgw.era.pl

    nie rozumiem sensu podawania wydatków bez rabatów. do niedawna można było ewentualnie z tych danych wyczytać kto więcej wydaje a kto mniej ale teraz już nie bardzo. Po drugie takie dane obejmują tylko reklamę a nie product placement. A na polsacie nie ma teraz programu gdzie nie byłby promowany internet LTE. Niedługo ferdek z kiepskich będzie tabletu z LTE używał

  • 0

    19. ~ole  2012-08-16 19:55:37  host: wapgw3.wapgw.era.pl

    @8 wybiera albo i nie wybiera. Generalnie jest to bzdura. Bo gdyby to była prawda to W3 w ciągu 2 lat musiałyby stracić 80% klientów :-) chyba że hasłó brzmi 80% klientów playa po skończeniu umowy w play wybiera go ponownie. A to byłby słaby wynik...

  • 0

    20.  2012-08-16 20:06:05

    18: bo to jedyne dane, które coś mówią. Wydatków po rabatach nie zna nikt poza domem mediowym i reklamodawcą. Wydatki bez rabatów pozwalają ocenić przede wszystkim różnicę pomiędzy poszczególnymi reklamodawcami. Przy tej skali każdy ma podobne rabaty, różniące się może efektywnie po kilka punktów procentowych max.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-170-142.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.