Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jest taniej

Jest taniej

LuiN 14 Kwietnia 2008 15:47

0 0

Średnie ceny usług telefonii mobilnej charakteryzowały się zdecydowanym spadkiem na przestrzeni lat 2005-2007. W porównaniu z operatorami innych krajów UE, Polska odnotowała jeden z najwyższych spadków cen w przypadku usług postpaid (36%) - czytamy w raporcie UKE.

Polska uzyskała na rynku postpaid 2 miejsce w zestawieniach dynamiki spadku cen wybranych 19 krajów Unii Europejskiej. W przypadku koszyka usług prepaid spadek cen wyniósł 10%, a Polska, zajęła 15 pozycję w zestawieniu.

Według analiz UKE, w 2007 roku najtańsze rozmowy, SMS-y i MMS-y w przypadku abonamentów dla klientów indywidualnych posiadał Play, najdroższe - Plus. W przypadku ofert biznesowych, najtaniej ponownie było w Play. Najdroższe SMS-y i MMS-y miał Plus, najdroższe rozmowy dla biznesu oferowała Era.




W 2007 roku klienci ofert na kartę najwięcej płacili za minutę w sieci myAvon, najniższy średni koszt minuty oferowało Wpmobi. Najniższych średnich cen SMS-ów szukać należało w Oragne i Heyah, najdroższa była pod tym względem oferta Sami Swoi, również w przypadku MMS-ów. Najtańsze MMS-y wśród ofert na kartę proponował Play.

Kompletna analiza UKE dostępna jest tutaj.

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:
w sumie: 52
  • 0

    33. ~TLC  2008-04-14 22:58:28  host: dynamic-87-105-131-124.ssp.dialog.net.pl

    ~kwistas Dokladnie tak. Znajomi rozjechali sie we wszystkie strony Europy i dla mnie tani sms zagraniczny to podstawa. Po prostu pisze i nie zastanawiam sie nad cena. Wysylam ponad 100 smsow zagranicznych/m-c i dla mnie Orange jest najtansze ;-)

  • 0

    34.  2008-04-14 23:26:49

    artykuł sponsorowany

  • 0

    35. ~  2008-04-14 23:37:34  host: oo8.ipartners.pl

    #18 wlo Kwestionowanie koszyka telingen to - eufemistycznie mowiac - dosc odwazny ruch. Nawet &FT sie na to nie decyduje ;-P Inaczej mowiac udowodniles swoim wpisem, ze o tzw. koszykach nie masz pojecia.

  • 0

    36.  2008-04-15 03:25:19

    @15 - pewnie kojarzycie pewnen portal co uwaza, ze powaga zabija powoli (bez reklam ;) ). tam pod niektorymi artykulami tez jest zablokowana mozliwosc komentowania ;) tu wcale bym sie nie obrazal na takowe praktyki...

  • 0

    37.  2008-04-15 07:34:44

    35- oczywiście, że obraz tej analizy nie był wymierny. Jednak nie winił bym tutaj koszyków (choć nie najlepsze to nie wiem jak inaczej można by było postąpić), ale bardziej mi się tutaj rzuca brak wyobraźni autorów tej analizy. Nie wiem skąd oni te dane o cenach podali??

  • 0

    38.  2008-04-15 08:14:51

    4madzik - czy ja wiem? Każdy nowy gracz to nowe zasady. Zawsze coś zmieni na rynku. Ale czy bym aż taką rolę Playowi przypisywał? Nieee... Raczej nie ;-) 35. - a czemu niby? Ja go nie kwestionuję. Bo zarac podam Ci mój i Ty, choćbyś był Prezydentem Wszechświata, nie mógłbyś go zakwestionować :-) Ja mówię o czym innym zupełnie.

  • 0

    39.  2008-04-15 08:24:17

    35. - nie wiem co to za organizacja jest powiem Ci nawet. Wiem, ze funkcjonuje coś takiego jak Telingen T-Basket. Ale nie udało mi się znaleźć szczegółowszych informacji dotyczących sprawy - zasad, reguł itd. Jesli możesz podać źródło, chętnie skorzystam.

  • 0

    40.  2008-04-15 09:39:57

    39, wlo - za Gazetą Prawną: "UKE, co istotne, liczył ceny połączeń u poszczególnych operatorów korzystając z rzeczywistych danych - przychodów i liczby wydzwonionych minut. Uwzględniano wszelkie typy połączeń, w tym o podwyższonej płatności. W przypadku usług abonamentowych przychody z poszczególnych usług obliczono korzystając z proporcji przyjmowanych do obliczania wartości koszyka kosztów usług telekomunikacyjnych zgodnie z powszechnie stosowaną metodą Teligen." Szczegółowe rozpisanie koszyka jest uwzględnione w raporcie (PDF w linku newsa).

  • 0

    41. ~  2008-04-15 11:22:32  host: f142-231.opera-mini.net

    Koszyki Telingen to zgodnie z informacja na ich stronie wynik badan rynku w krajach Europy prowadzonych od 15 lat. Roczna cene koszyka w danym kraju oblicza sie dla dwoch operatorow o najwiekszej liczbie klientow (w raporcie UKE to Centertel i PTC), w oparciu o jeden wybrany (jaki?) plan taryfowy. Dzieki takim usrednieniom i zalozeniom wyszlo UKE m. in., ze w pre-paid srednio wydawalo sie 50,6 PLN podczas gdy dane operatorow mowily o ok. 20 PLN... /tymis/

  • 0

    42.  2008-04-15 11:24:13

    LuiN - widziałem tę tabelę... Czytałem prasowe artykuły. Doczytałem o tych połączeniach o podwyższonej płatności - tego nie wiedziałem, chociaż zastanawiały mnie średnie ceny np. esemesów. No i tu następny problem czy dzieciaki powinny na podstawie takiej analizy wyrokować tutaj otym, że Play czy którykolwiek inny jest lepszy albo gorszy? Bo właśnie - chociażby te ceny esemesów... Ludzie coraz więcej korzystają z płatności esemesowych za różne usługi - sam korzystam z esemesów po 9 zł na rózne usługi (nie dzwonki czy tapety - opłaty za usługi trzecich firm np. - mobilne GG i.in. podobne). Nic dziwnego, że starzy opeartorzy nie mają co porównywać tak wylkczonej średniej ceny z Playem - bo kto "na pierwszy ogień" do Playa trafił? Przeznaczający 30% opłat na esemesy premium?

  • 0

    43.  2008-04-15 11:28:06

    I waśnie - krótka sonda (a może pasowałoby stałą taką sondę prowadzić) - ile wydają pre-paidowcy/abonamentowcy na swoje komórki?

  • 0

    44. ~  2008-04-15 11:37:57  host: 213-17-179-41.freebsd.lublin.pl

    42, wlo - ceny SMS-ów podane w raporcie są dość zaskakujące. Świadczyć mogą albo o wielkim nacisku na wiadomości wewnątrzsieciowe w obliczeniach, albo o tym, że użytkownicy Heyah czy Orange rzeczywiście wysyłają wiadomości praktycznie tylko wewnątrz własnej sieci i przez to takie średnie wychodzą (drugi wariant przy założeniu, że wzięte zostały pod uwagę zwyczaje użytkowników poszczególnych sieci - czyli rzeczywiste kwoty jakie Ci płacą, a nie model matematyczny).

  • 0

    45.  2008-04-15 12:00:44

    44. dodam tylko... Jeśli ceny usług "premium" nie maleją raczej albo trochę tylko, wzrasta ilość takich esemesów, to przy uwzględnianiu ich w analizie, w pewnym momencie okaże się, ze ceny esemesów nie maleją. Chyba, ze operatorzy podadzą do analizy promocyjne jakieś pakiety z esemesami po groszu - tu niektórzy równo jadą, i średnia gwałtownie spada. Zdaje się takie coś miało miejsce w Play - te nielimitowane esemesy były jak pamiętam kiedyś... Przy niewielkiej ilości premium, nic dziwnego, że Play jest najlepszy. Tylko czy dla przeciętnego użytkownika czytającego Telepolis? Nie. Tym bardziej dla dzieciaków zaglądających tu czasem ;-)

  • 0

    46. ~nick  2008-04-16 20:49:47  host: cbt33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W rankingu brakuje info który op ma najdebilniejsze reklamy - pewnie wygrałby chejach.

  • 0

    47. ~forget  2008-04-18 12:30:46  host: doe235.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a na najlepsze - mobilking :D

  • 0

    48.  2008-04-18 19:38:56

    dla mnie mobiking ma dość chamskie reklamy, Heyah jeszcze ujdzie.

  • 0

    49. ~Rafa  2008-04-19 19:40:48  host: cbb235.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ostatnio Simplus emituje fajne reklamy - az niepodobne do nich. Mowie o tych z parodiami brazylijskich seriali. Moze nawet lepsze niz Mobilking.

  • 0

    50. ~thor  2008-04-22 13:42:19  host: dqj195.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak dla mnie ciagle na pierwszym miejscu jest mobilking :> dziwne ze jeszcze nikt tego nie sparodiowal.

  • 0

    51.  2008-04-22 18:05:58

    Mobikongo to lewa sieciunia... :)

  • 0

    52. ~frytko  2008-04-24 12:35:50  host: acss130.neoplus.adsl.tpnet.pl

    51: jak to dresy wszystko na lewo

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-237-64.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.