Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jedna trzecia Polaków nigdy w życiu nie zmieniła operatora telefonii komórkowej

Jedna trzecia Polaków nigdy w życiu nie zmieniła operatora telefonii komórkowej

orson_dzi 1 Grudnia 2015 10:53

9 2

Korzystanie z urządzeń mobilnych stało się jednym z najsilniejszych nawyków współczesnego Polaka. Dostęp do smartfonów ma obecnie już 80% z nas, a ponad połowa do tabletu. Badanie Deloitte objęło w Polsce reprezentatywną grupę 2 tys. osób w wieku 18-59 lat. Na zlecenie Deloitte badanie przeprowadziła firma badawcza IPSOS Mori.



Z badania wynika, że dostęp do laptopa ma 85% respondentów, do smartfonu 80%, a do tabletu 51%. Zaledwie 1% ankietowanych zadeklarował, że nie ma dostępu i nie korzysta z żadnego z tych urządzeń, a nawet standardowej komórki.

Aż sześć na siedem osób zerka na ekran swojego smartfonu już w pierwszej godzinie po obudzeniu (nie uwzględniając wyłączenia budzika), a ponad trzy czwarte robi to w ostatnich 60 minutach przed snem. Warto zaznaczyć, że przyzwyczajenia te są tym silniejsze, im młodszy jest użytkownik smartfonu. Aż 62% ludzi w wieku 18-24 lat sięga po telefon już w ciągu pierwszych 5-15 minut po obudzeniu, a w grupie osób w wieku 45-59 lat odsetek ten wynosi jedynie 48%.

Najczęściej używamy smartfonu w pracy (45%), podczas podróży komunikacją miejską (40%), spaceru (32%) oraz zakupów (26%). Ponad połowa z nas zerka na smartfon od czasu do czasu nawet podczas spotkań z rodziną i przyjaciółmi. I znowu nie zaskakuje fakt, że odpowiedzi wśród młodych Polaków kształtowały się nieco inaczej. Aż 63% osób w wieku 18-24 lat bardzo często używa komórki w czasie jazdy transportem publicznym, 42% podczas spaceru, 35% w pracy, a 35% w czasie zakupów.

Smartfony coraz częściej kupujemy za pośrednictwem Internetu. Jeszcze w 2011 roku robiła tak jedynie jedna piąta ankietowanych. W 2015 roku odsetek ten wzrósł już do 33% Z kolei z roku na rok na znaczeniu powoli traci tradycyjny handel. Obecnie smartfony kupuje w sklepach już tylko 36% ankietowanych.




Blisko 60% badanych deklaruje, że nie zmieniło operatora od 2011 roku. Jedna piąta respondentów twierdzi, że zrobiła to przed 2010 rokiem, a w ostatnich latach najwięcej, bo 14%. dokonało tego w 2014 roku. Jedna trzecia Polaków przyznaje, że nigdy nie zmieniła operatora.

Smartfon już dawno przestał służyć jedynie do rozmowy, a stał się uniwersalnym urządzeniem mobilnym do komunikacji z całym światem. Aż 63% badanych używa go do czytania informacji w sieci, 46% do oglądania krótkich form video, a 32% do słuchania radia. Ta ostatnia opcja była wybierana przede wszystkim przez osoby w wieku 45-59 lat (37%). Młodzi ludzie przodują z kolei w oglądaniu krótkich filmików (64%).

Czym różnią się kobiety od mężczyzn w korzystaniu ze smartfonów? Pierwszą rzeczą, którą sprawdzają kobiety w smartfonie są SMS-y (26%). Wśród mężczyzn odsetek ten wynosi 22% Z kolei mężczyźni przeważają w sprawdzaniu wiadomości e-mail (17% vs 14%). Aż 12% kobiet, dwa razy więcej niż mężczyzn, pierwszą rzeczą, którą robi w swoim smartfonie, jest sprawdzenie co dzieje się w używanych przez nich mediach społecznościowych. Takiej odpowiedzi udzieliło też aż 18% młodych ludzi w wieku 18-24 lat, podczas gdy średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosi 9%.

Smartfony coraz częściej zastępują inne urządzenia cyfrowe. Respondenci używają ich przede wszystkim do robienia zdjęć (64%). Poza tym korzystamy z nich, gdy chcemy znaleźć coś w Internecie (24%) czy pograć w gry (23%). Średnio miesięcznie ściągamy na swoją komórkę 2,7 aplikacji. Wśród ludzi w wieku 18-24 liczba ta wzrasta do 4,7. Jednocześnie jednak interesują ich przede wszystkim darmowe aplikacje i gry. Średnio miesięcznie wydają oni jedynie 2 zł, podczas gdy średnia dla całej populacji badanych wynosi 9,53 zł. Najwięcej, bo aż 17,72 miesięcznie zł wydają osoby w wieku 35-44 lat.

Dostęp do Internetu, a także usług z nim związanych jest coraz ważniejszym czynnikiem dla użytkowników smartfonów. Badani byli pytani o korzystanie z usług, które oferują ich operatorzy komórkowi. I tak 19% korzysta, a 21% chce korzystać w przyszłości z szerokopasmowego Internetu domowego, dostarczanego przez firmy, których są abonentami. Z kolei 14% używa, a 22% chce używać Internetu w miejscach publicznych. Aż 76% właścicieli smartfonów łączy się z siecią za pośrednictwem Wi-Fi dostępnego w ich domach, miejscach pracy i szkołach. Wśród posiadaczy tabletów odsetek ten jest o 4 punkty procentowe wyższy. Jedna trzecia użytkowników smartfonów używa Internetu 4G/LTE.

Źródło tekstu: Deloitte     

Dodaj do:

Tagi: smartfon | deloitte | telefon

w sumie: 127
  • 0

    112. ~  2015-12-01 20:04:05  host: n06-06-07.opera-mini.net

    110, dobre powiedzenie i idealnie pasuje do ciebie. Piszesz od rana, blisko połowa komentarzy pod tym newsem jest twoja ale sensu w nich jak na lekarstwo. Także mniej rycz a więcej dawaj mleka krowo kryniczanin.
    Zmień nick, bo za głupoty jakie wypisujesz mieszkańcy tej miejscowości szyby ci powybijają.

  • 0

    113. ~  2015-12-01 20:06:45  host: n06-06-07.opera-mini.net

    111, odpowiadam, bo widzę, że portal faktycznie dla amatorów się zrobił. Otóż piszę ze stacjonarnego łącza z dw. ~300Mb/s a operę używam, bo lubię.
    Co do zarobków, nie musisz wierzyć ani rozumieć, mnie to ani ziębi ani grzeje. Moja stawka nie jest wysoka na rynku jakbyś chciał wiedzieć.

  • 0

    114. ~judgementcrematorium 666  2015-12-01 20:18:41  host: n06-01-06.opera-mini.net

    Tylko PlayStation 4 + Netia + Tekken 7! Mój psn id to: dead_bain-666 i zagrajmy w Mortal Kombat X!

  • -1

    115.  2015-12-01 20:22:16

    111). nie mam nigdy lejka, a Operę używam zawsze. Nawet na lte gdybym takowe posiadał
    :-P

  • -2

    119. ~  2015-12-01 22:01:55  host: user-94-254-198-150.play-internet.pl

    Ja pierd...e. Czy tutaj zagląda administracja? Jeden troll rozwalił newsa. Kryniczanin robi syf na forum z Halsetem a teraz tutaj się przeniósł.
    Kiedy zaczniecie dbać o merytoryczną dyskusję zarówno na forum jak i w komentarzach.

  • 0

    120.  2015-12-01 23:33:18

    Pięć lat temu zmieniłem bank i operatora komórkowego. Z perspektywy czasu było warto. I to bardzo.
    59 - typowy bełkot konserwatysty.

  • -1

    121.  2015-12-02 00:22:51

    @120 Tak jestem konserwatystą. Nie jestem lewakiem i liberałem. I co zyskałeś? Ja mam od ponad 14 lat w mBanku i nie zapłaciłem do dzisiaj ani złotówki. Bo znam swoje potrzeby. Zmieniłem raz bank - z PKO na mBank, bo w końcu miałem dostęp do neta a obsługa placówka mi nie jest wcale potrzebna. Mam też w ING. Obsługa zdecydowanie lepsza ale - wolę zdecydowanie mBank, bo mi lepiej odpowiada moim potrzebom. Sieci też zmieniałem i co? I nic! Szukam jakości a nie ceny. Dla mnie cena jest drugorzędna. Ludzie zazwyczaj przy zmianie z Orange/Idea na Play nie odczuwali zbyt dużej zmiany jakościowej. Czują to ludzie, którzy przeszli z Plusa lub z TM/Era na Play, gdzie pierwsza rzecz - mam taniej ale gorzej. Co do reszty. @95 Ja Cię pozdrawiam. Zyskujesz kilka złotych a nerwy? Chłopie, robię prawie 100tys km rocznie i nie raz miałem otarte lub puknięte auto przez osoby trzecie. Jasne w PZU Allianz czy innych płacisz więcej ale później - ja z odzyskiwaniem kasy nie mam problemu. Te wszystkie Liberty i Link - to same śmiecie. Ty płacisz grosze ale poszkodowany nie się martwi. Wystarczy poczytać statystyki ile procent ludzi ma później problem, bo ktoś podpisał OC z jakimś badziewiem bo zarobił kilka groszy. Mógłbym zapłacić mniej za ubezpieczenie mieszkania ale sorry - wolę zapłacić więcej i mieć sprawdzone towarzystwo ubezpieczeniowe. ł

  • 0

    122.  2015-12-02 00:30:03

    @70 Nie ma sensu. Dlaczego Ty wszystko przeliczasz na złotówki. Gdybym np mieszkał i pracował w promieniu jednego miasta, może bym się zastanawiał nad Virgin czy Play. Ale ja pracuje w terenie i w rachubę wchodzi tylko Plus albo TM. To, że ktoś zaoszczędzi kilka złotych, nie daje mu zawsze tego co oczekuje. Albo - ma tylko pod domem nadajnik Plusa albo N! i chce korzystać z HDVoice i LTE. I Play całkowicie odpada, bo na roamingu LTE nie ma. Internet mobilny w Play równiez mnie nie interesuje, gdyby nawet był za 1zł. Bo w terenie na roamingu nie działa. Mam w domu mozliwość podpisania umowy z 4 operatorami kablowymi. A podpisałem z najdroższym. A dlaczego? Bo jest sprawdzony, przeze mnie, rodzinę i znajomych. Reszta jest tańsza ale nikt z tych operatorów nie był zadowolony. Ani jakością neta ani jakością sygnału TV. Mam prąd w jednym z droższych operatorów dostarczających prąd. A dlaczego? Pracowałem dwa lata w tej branży i tańszy prąd nie oznacza, że będę miał mniej stresu i nerwów. Itd. Mogę wiele przykładów przytaczać. Trzeba znać swoje potrzeby i wybrać opcję, która najbliżej temu odpowiada. A prawda jest taka, że nie ma rzeczy idealnych i nie każdemu wszystko odpowiada.

  • 0

    123.  2015-12-02 00:34:06

    Zgadzam się tylko z jednym. Faktycznie jest wielu ignorantów i mają zielonego pojęcia, że można mieć coś lepszego przy podobnej cenie, bo prostu się tym nie interesują.

  • 0

    124.  2015-12-02 01:14:12

    Ze złą jakością połączeń jest jak z piwem z puszki. Wszyscy mówią, że niedobre, ale jak przelejesz do kufli butelkę i puszkę to różnicy nie zauważą. :) Niektórzy to już nawet na 2G słyszą w HD Voice jak im tylko powiesz co pisze na wyświetlaczu. Podobnie z fanatykami speedtestów. Jak mu wskazówka nie wykręci minimum 20 Mbps to załamka. Strony nie otworzy, filmu nie obejrzy. :) Nie przesadzajmy z tą super jakością operatora TMobile czy operatora Plus. Na pewno nie jest źle, ale do pieśni pochwalnych daleko. To że P4 się zatyka nie znaczy, że inni mają super jakość. Mają tylko więcej luzu na nadajnikach. Bogaty ten kto oszczędny. Rozrzutny to nie bogaty, tylko nowobogacki. :)

  • 1

    125. ~Spookey  2015-12-02 08:38:07  host: apn-46-77-124-161.dynamic.gprs.plus.pl

    Czytam te komentarze i... dochodzę do wniosku, że dla większości liczy się tylko.... cena. Byle tak dalej - będziemy wtedy zawsze pariasem na tle rozwiniętego świata. Zgadzam się z Halsetem - czas patrzeć na jakość. Dzięki temu dajemy szansę na promowanie DOBRYCH wzorców a nie tandety. Bo idąc w stronę tandety WYMUSZANY coraz tańszą tandetę (nie ma sensu płacić za coś co nie daje satysfakcji). Prowadzi to do błędnego koła - napędzającej się spirali cięcia kosztów. Kiedyś pracownicy operatorów byli dobrymi i dobrze opłacanymi specjalistami. Dzisiaj - coraz częściej są to ludzie rozpoczynający swoją karierę. WIęc nie dziwcie się, że traktują Was jak wy traktujecie ich. Bo po prostu - jaka płaca taka praca (nigdy na odwrót - chociaż pracodawcy chcą zaklinać rzeczywistość i liczą, że za przysłowiową miskę ryżu pracownik będzie ich całował po nogach). Kiedyś będziecie musieli pracować - życze Wam wtedy tak "oszczędnych" klientów jaskini Wy jesteście (a raczej Wam się wydaje). Bieda całej Polski wynika z tej głupiej mentalności. Na całym świecie do dobrobytu dochodzi się zasadą "dam Ci zarobić, ale Ty też daj mo zarobić". Dopóki tego ten naród nie zrozumie, to... pozostanie - w znakomitej większości - biedny.

  • -1

    126. ~Adam  2015-12-02 09:32:36  host: user-94-254-198-131.play-internet.pl

    Zmieniam zawsze na lepsze. Tak mi sie wydawało. Zaczynałem w Erze, Potem Idea, znów Era a teraz od 2008 roku Play całą rodziną. Trzeba zmieniać i nie bać się tego. Dziś nie żałuję tego wyboru, no może po za Ideą obecnym orandżem i Erą kóra na koniec podpadła. I postanowiłem nigdy do nich nie wracać nawet jak złoto będą obiecywać.

  • 0

    127. ~Adam  2015-12-02 09:35:13  host: user-94-254-198-131.play-internet.pl

    Dodam tylko tyle że jakośc teraz mam super, Internet jak widać też mam w Play chodzi mi LTE jak trzeba. Czego chcieć więcej. Nigdy nie mam problemu z zasięgiem. Oby tak dalej

  • 0

    128. ~Spookey  2015-12-02 09:50:57  host: apn-46-77-124-161.dynamic.gprs.plus.pl

    Adam - rozumiem, że nie masz problemów z zasIęgIem, bo... w ten zasięg zainwestiwał T-Mobile a nie Play. Licząc na Play miałbyś zasięg jak Idea na początku. I na tym to polega - niech płacą inni. Dla mnie OK - tylko nie płacz jak niedługo zaczną rosnąć ceny bo takich "oszczędnych" będzie wIęcej a koszty rozbudowy infrastruktury trzeba będzie skądś sfinansować. Wtedy WSZYSCY zapłacą więcej - bo tanio to już powoli... "było"

  • 0

    129.  2015-12-02 12:09:02

    Witam, zaczynałam MIX-em w PLusie w roku 2004. W czasach gdy Simplusa reklamował liniowy ludzik z węgierskiej kreskówki:-) Później przeszłam na abonament. Przez trzy umowy korzystałam z promocji Otwarci na Świat, nikt wtedy nie miał lepszej promocji.
    Później bywało różnie, do tego stopnia że dwa lata temu chciałam uciec do T-Mobile, na szczęście Plus przebił ofertę konkurencji i zostałam. W tej chwili korzystam z nielimitowanej oferty na wszystko (rozmowy komórkowe/stacjonarne, SMS/MMS + 2 GB danych) za 35 zł miesięcznie, przy czym przy ostatnim przedłużaniu umowy dostałam telefon Huawei który sprzedałam za prawie 600 zł (sama używam LG G4) Który operator zaoferuje mi lepsze warunki?
    Oczywiście jest to oferta w ramach promocji Smart Dom, gdzie za pełny pakiet tv płacę 89,90 zł miesięcznie.
    Dwa miesiące temu podpisałam w CP umowę na podstawowy pakiet tv dla mojej mamy i znów dostałam 50 % rabatu.
    Mój mąż "kartowiec" korzysta z oferty bez limitu. Przy tylu promocjach na doładowania (50% a nawet 100% gratis) jest to chyba najlepsza oferta.
    Chwalę PLUSA jestem wobec niego lojalna a on mi odpłaca tym samym :-)

  • 0

    130. ~mnm  2015-12-02 15:58:41  host: 178-214-150-141.internetia.net.pl

    Mogę i m tylko współczuć, bo wątpię by mieli "taką super ofertę" nawet moja kuzynka która przez lata chwaliła erę i twierdziła że po negocjacjach ma super... to od 2 lat siedzi już w orange bo ma tam Lepiej...

  • 0

    131. ~mnm  2015-12-02 16:14:42  host: 178-214-150-141.internetia.net.pl

    128@ W miom mieście zasieg play własny na 3g jest przynajmniej od 2009 wiem ,bo miałam wtedy internet mobilny właśnie z playa ,a dziś jest zarówno hspa+ jak i lte, dodajmy to w moim mieście jest też orange, t-mobile i plus z perspektywy tesów mogę z czystym sumieniem powiedzieć że play ma Najlepszy zasieg 3g i wyżej .Wiem dziwene,ale to prawda dodam że z neta korzystam poza domem bardzo mało tj.około 30 mb w telefonie na m-c ,wiec nie muszę płakać na brak zasiegu w necie mobilnym.Mam też stajonarny i czekam z utęsknieniem na koniec umowy bo działanie mnie delikatnie mówiac denerwuje mimo że to ponoć światłowód...A co do usług telefonicznych mogę z czystym sumieniem powiedzieć że zasieg playa na 2 g jak i 3g istnieje i nie jest fikcją ani sf ,oczywiście nie jest stały ale jest,a na jakość rozmów bezpośrednio na zasiegu playa też nie narzekam,a rozmawiam z ludźmi co mają telefony u różnych opów i jakoś nie mam problemów aby do kogokolwiek się dodzwonić ani odebrać połączenia ,a troche po moim regionie się poruszam choć fakt daleko mi do tego by zaliczać dziennie za 100km w jedną stronę czy 1000km tygodniowo.

  • 0

    132.  2015-12-04 11:13:23

    Kryniczanin - wczoraj wyjąłem ze skrzynki papiery od PZU... Przypomniały mi się Twoje opowieści o ubezpieczeniach OC samochodu. Bez żadnych zniżek za samodzielne drukowanie itp. oferują mi 288 zł za OC. Tak - więcej niż to co Ty zapłaciłeś... Ale nawet do komputera nie muszę siadać - agent do mnie przyjdzie z papierami i po kasę ;-)
    A jak już przyjdzie, to gwarantuję Ci - ponieważ korzystam też z ubezpieczenia AC, w pakiecie to OC jeszcze mniej mnie wyjdzie w dobranej dla mnie ofercie ;-)
    Nie strzelaj więc ślepakami, bo to co dla Ciebie dobre, wcale może nie być dobra a nawet tańsze dla innych ;-)

  • 0

    133. ~Calm7  2015-12-04 11:25:14  host: 188.146.1.180.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    O wlo widzę jeszcze ze ciągle woźisz się cieniasem 700

  • 0

    134.  2015-12-04 11:26:39

    133 - miałem, owszem - do 1999 ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-171-35.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet