Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jakie reklamy przyciągają uwagę Internautów?

Jakie reklamy przyciągają uwagę Internautów?

orson_dzi 28 Września 2017 13:35

2 1

e commerce

Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej najczęściej klikają w kampanie reklamowe branż spożywczej i kosmetycznej - wynika z raportu Gemiusa.

W Polsce, Czechach, Chorwacji i Mołdawii reklamy jedzenia i napojów zajęły pierwsze miejsce pod względem klikalności wśród wszystkich analizowanych branż. W 9 spośród 13 analizowanych rynków znalazły się w top3. Wysokie wskaźniki klikalności odnotowały również reklamy promujące kosmetyki - branża kosmetyczna zajęła miejsce w top3 na 7 badanych rynkach.




Najmniejszą interakcją ze strony Internautów cieszyły się reklamy promujące elektronikę, wyposażenie domu i ogrodu oraz sport i turystykę. Reklamy szeroko rozumianych sprzętów domowych uzyskały najniższy wskaźnik kliknięć spośród wszystkich badanych branż w 6 na 13 krajów (w Bułgarii, Polsce, Estonii, na Węgrzech, Litwie, Ukrainie). Natomiast reklamy dotyczące aktywności sportowej i wypoczynku odnotowały najniższy wskaźnik klikalności na 4 analizowanych rynkach (w Polsce, na Łotwie, w Rumunii i na Słowacji).

Spośród 13 analizowanych rynków największe udziały emisji na urządzeniach mobilnych odnotowano w Turcji. Najwyższy wynik w tym kraju odnotowały reklamy branży farmaceutycznej, które w 57% pojawiały się na urządzeniach mobilnych. Drugim krajem pod tym względem była Rumunia, w której to reklamy promujące sport i turystykę emitowano w 54% na urządzeniach mobilnych. Taki sam udział emisji odnotowała w tym kraju branża telekomunikacyjna.

gemius reklama w internecie

Źródło tekstu: gemius     

Dodaj do:

Tagi: internet | reklamy

w sumie: 16
  • 1

    1.  2017-09-28 13:41:33

    Czyli bracia Czesi są jednak narodem z głową na karku!
    Warto z mądrych ludzi brać przykład ;-)

  • 0

    2.  2017-09-28 13:43:53

    Z mojego doświadczenia jako internauty z europy środkowo-wschodniej wynika, że najczęściej klikam w reklamy niechcący jak nie trafię w to co chcę lub jak się jakaś reklama doładuje i strona się przesunie.

  • 2

    3.  2017-09-28 13:46:54

    Swoją drogą ciekaw jeztem jaki procent kliknięć, to miss clicki. :)

  • 1

    4.  2017-09-28 13:57:24

    Moją uwagę przyciągają tylko te najbardziej głupie. I tak nigdy wg reklamy nie kupuję, ale "śmiech to zdrowie".

  • 4

    5. ~  2017-09-28 14:09:47  host: a29-02-06.opera-mini.net

    Nie oglądam reklam. Korzystam z uBlocka. :-)

  • 2

    6.  2017-09-28 14:15:02

    Moją uwagę przyciagają te reklamy, którym jakimś cudem uda sie ominąć adblocka :)

  • 0

    7. ~  2017-09-28 14:20:05  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    Wyniki badania absurdalne! Jedyne wytłumaczenie tych absurdalnych wyników to takie, że w te reklamy klikają tylko najmniej doświadczeni użytkownicy internetu, którzy nie mają zainstalowanych żadnych adblocków, w tym zwłaszcza Panie, co właśnie tłumaczy wysoką pozycję żywności oraz kosmetyków.

  • 0

    8.  2017-09-28 14:26:22

    @1 - jakbyś Czecha nazwał bratem, to by cię wyśmiał. Dlaczego ta nacja jest tak powszechnie darzona w Polsce sympatią, to pozostanie dla mnie zagadką.

  • -1

    9.  2017-09-28 14:28:26

    @7 ja nie używam adblocka,a jestem jak najbardziej świadomy. Śmieszą mnie ci, co tną wszystko równo z trawą, a treści i serwisy chcą mieć za darmo. Jak wytniesz reklamy, to zostaną ci takie, których się wyciąć nie da - nieoznaczone artykuły sponsorowane, no, ale widać taki ciąg rozumowania jest za trudny dla niektórych. Jak dany serwis przesadza z reklamami, to szukam alternatywy, a nie wbijam się na krzywy ryj.

  • 1

    10.  2017-09-28 14:38:27

    A gdzie news dnia
    http://tlp.is/ezw

  • 2

    11. ~  2017-09-28 14:44:01  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 9. Sig: A jaka alternatywę masz dla Onetu czy Interii? Wirtualną Polskę?
    A jak wyłączysz AdBlocka, to na tych portalach poza reklamami prawie nic nie widać!
    Co do Twojego punktu widzenia, to prawie wszystkie portale przesadzają z reklamami, więc by stosować Twoja plotykę, to musiałbym w ogóle zrezygnować z korzystania z internetu.

  • 2

    12.  2017-09-28 14:50:07

    @9: Ale ja nie chcę nic za darmo- chcę UMIARU!!!!! Chcę normalnie przeczytać to co mnie interesuje, bez obawy że nagle wyskoczy mi jakaś małpa na całą stronę i będzie migać, a ja będę 5 minut szukał krzyżyka na źle dobranym tle żeby ją zgasić. Nie mam też ochoty szukać ponownie miejsca gdzie skończyłem czytanie przed wyskoczeniem reklamy. Nie będę wspominał o tych co mają net z limitem i płacą extra za każdy kB takiej reklamy- bo oni dopiero muszą być wkurzeni!!! Jeśli taki czy inny portal chce zarabiać- to proszę bardzo- niech policzą, ustalą abonament za swoje treści i wtedy się okaże kto chce ich czytać. Wtedy zaczną pisać bez błędów, bez manipulacji, bez kopiowania. CZEKAM NA TAKIE ROZWIĄZANIA!!! wtedy blokera wyłączę. Pozdrówki:)

  • 1

    13.  2017-09-28 15:08:37

    Jeszcze podam przykład, żeby nie było że zmyślam. Apka Onet- wiadomości na WM- tylko główna strona jest w miarę aktualna. Na pozostałych są artykuły z czerwca, a może nawet wcześniejsze. I oni chcą żebym ja to czytał??? na pamięć już umiem!!! Skoro nie dają rady zaktualizować to niech zamkną całkiem aplikację, czy stronę- a nie wciskają reklam. O!!!

  • 0

    14.  2017-09-28 15:15:52

    Sig... mój syn na kolegę - Czecha. Jednak do Pragi go wyciągnąć... Wg niego to obce państwo jest. Tłumaczył mi to syn kiedyś. Wydaje się, że jest jak u nas z tymi niesnaskami ;-)
    A mówić "brat" mówiłem o braci słowiańskiej ;-)

  • 0

    15.  2017-09-28 15:17:01

    Oni ponoć nawet piwa nie piją jeśli nie pochodzi z ich "kraju" ;-)

  • 0

    16.  2017-09-28 18:17:00

    Z tego co wyczytuje z tabeli, to w Czechach nie klikają na żadne reklamy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.