Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak wykorzystujemy telefon do robienia zakupów?

Jak wykorzystujemy telefon do robienia zakupów?

orson_dzi 23 Grudnia 2014 20:06

1 5

35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu E-commerce w Polsce 2014 opublikowanego przez Gemius.



Dla 66% osób przebadanych przez Gemius problemem są przede wszystkim kłopotliwe procedury towarzyszące wypełnianiu formularzy w czasie składania zamówienia. Dużym utrudnieniem są także niewygodne sposoby dokonywania płatności (np. zwykłym przelewem), problemy z dokonywaniem płatności (odpowiednio 27 i 26%), a także skomplikowanie całego procesu, na które zwróciło uwagę 45% kupujących. Rynek już reaguje na te potrzeby, np. wybrani operatorzy płatności online wprowadzają wygodne formularze płatności działające na wszystkich urządzeniach, a pierwsze banki upraszczają procesy korzystania z bankowości przez telefon. Jednak to wciąż wyjątki.

Zapewnienie wygodnej formy płatności to większa szansa na pozyskanie płacącego e-klienta. Aby o to zadbać, na początek warto zastąpić kłopotliwe dla posiadaczy urządzeń mobilnych przelewy bankowe na rzecz systemów płatności internetowych lub płatności online. Takich rozwiązań jest kilka, np. mPay, SkyCash, Płacę z IKO, PeoPay, Masterpass, V.me. Każdy z nich umożliwia dokonanie płatności za pomocą specjalnej aplikacji. Co więcej - systemy te pozwalają płacić również w zwykłych sklepach, nie tylko internetowych, a nawet przelewać pieniądze z jednego telefonu na drugi. W uproszeniu procesów e-płatności pomoże także interfejs API udostępniany przez operatora płatności.
Taki system pozwala maksymalnie skrócić proces płatności, kierując klienta ze sklepu czy aplikacji bezpośrednio do strony banku. Płynnie i omijając kłopotliwe formularze, przy których klienci niecierpliwią się najbardziej - mówi Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego z Dotpay.




Zapewnienie wszystkich wymienionych wyżej narzędzi w ramach jednej umowy z operatorem płatności internetowych to większa szansa na pozyskanie i utrzymanie lojalnego e-klienta. Mimo tego dobrze przemyślanych i zachęcających do zakupów online stron mobilnych jest niewiele. Także banki prawie w ogóle nie zwracają uwagi na klientów robiących płatności online. Świadczy o tym chociażby proces wykonywania przelewu przez telefon, który jest trudny i czasochłonny (wymaga m.in. skopiowania i wklejenia danych ze strony sklepu do strony banku). Co więcej, ze stron niektórych banków praktycznie nie da się korzystać przez telefon. Z jednej strony pojawiają się błędy w interfejsie (brak responsywności, za małe przyciski, brak możliwości powiększenia strony), z drugiej - nieprzemyślany proces płatności (konieczność wpisywania hasła maskowanego, automatyczne wylogowanie po przejściu z przeglądarki do skrzynki SMS w celu odczytania wiadomości z hasłem).

Również właściciele sklepów internetowych zapominają o uproszczeniu procesu płatności. Nawet jeśli zdecydują się wprowadzić płatności internetowe, komplikują przebieg transakcji dodając kolejne ekrany - wyboru banku czy kilkukrotnego podawania tych samych danych. W dodatku każdy ekran wygląda inaczej, bo pochodzi od innego podmiotu - sklepu, operatora płatności internetowych, banku. Nawet jeśli wszystko technicznie działa, internauta trafia do zbyt wielu miejsc zniechęcających do finalnego dokonania płatności.

W ostatnich latach ruch z urządzeń mobilnych rósł w tempie 150% rocznie. Oznacza to, że w przyszłym roku świąteczne zakupy przez smartfon czy tablet może zrobić jeszcze więcej Polaków. W Wielkiej Brytanii, Danii i innych krajach europejskich ponad 30% zakupów online robionych jest przez urządzenie mobilne, a w USA to ponad 50%. W przyszłym roku liczba Polaków, którzy będą kupować przez urządzenia mobilne może przekroczyć 10 milionów osób.

Źródło tekstu: dotpay     

Dodaj do:

Tagi: dotpay

w sumie: 9
  • 0

    1. ~  2014-12-23 20:14:59  host: ip52.imperiumpw.pl

    zakpów? Nie znam....

  • 1

    2. ~Staszi  2014-12-23 20:15:30  host: ptcnat.t-mobile.pl

    Ja wykorzystuję do tego tylko phablet. Nic więcej.

  • 0

    3. ~informacyjnie.  2014-12-23 20:15:52  host: 169-174-89-113.fenix.katowice.pl

    W tytule zjedzone u

  • 0

    4. ~wit  2014-12-23 20:24:49  host: user-94-254-145-64.play-internet.pl

    kupuj jeszcze szybciej jeszcze więcej bzdetów

  • 0

    5. ~JustMe  2014-12-23 20:27:32  host: cpc37-wolv14-2-0-cust377.16-1.cable.virginm.net

    Bardzo dziwne dane, w Polsce więcej takich zakupów niż w UK?
    Totalna bzdura....

  • 0

    6. ~pabloki  2014-12-23 20:37:08  host: 188.146.177.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    lubie kupować przez internet ale wole w tym celu wykorzystać laptop niż telefon .

  • 0

    7. ~ktoś  2014-12-23 21:17:49  host: public-gprs514564.centertel.pl

    ta... w ostatnim czasie zwłaszcza przez mobilne alle.... 2 dychy zwrotu to i kupowali..... pozdr.

  • 0

    8. ~  2014-12-24 13:12:05  host: 77-254-169-170.adsl.inetia.pl

    Kreacja rzeczywstosci - typowy pijar.

  • 0

    9. ~tata  2014-12-25 08:31:41  host: 87-206-222-70.dynamic.chello.pl

    W przeciwieństwie do Polski tam banki nie zachecaja ale daja usluge za darmo z dużym rabatem.Straty pokrywają filie ich banków w takich egzotycznych krajach jak nasz.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-122-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet