Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak wygrać z BOK

Jak wygrać z BOK

LuiN 20 Maja 2008 08:49

0 0

Ekspert z UKE, Tomasz Hupało, mówi jak walczyć z biurami obsługi klienta. Kiedy masz dość nierównej walki z biurem obsługi klienta u swojego operatora, zawsze możesz skorzystać z pomocy urzędów powołanych do tego, by cię bronić - pisze Gazeta Wyborcza.

Zanim poskarżymy się na operatora do powiatowego rzecznika konsumentów czy sądu, warto spróbować przejść drogę reklamacyjną. Zgodnie z prawem mamy 12 miesięcy, by złożyć reklamację, licząc od momentu wystąpienia elementu sporu. Operator ma 30 dni na jej rozpatrzenie. Przyjmuje się, że jeśli w tym czasie reklamacja nie zostanie w ogóle rozpatrzona, oznacza to, że operator uznał, że jest uzasadniona.

Jeśli dzwonisz, koniecznie zanotuj godzinę zgłoszenia reklamacji i nazwisko konsultanta. Poza tym domagaj się pisemnego potwierdzenia telefonicznej reklamacji. Operator ma obowiązek przesłać takie potwierdzenie w ciągu 14 dni.




Gdy interwencja dotyczy źle naliczonej faktury, operator ma 30 dni na to, by zwrócić klientowi niesłusznie zapłaconą kwotę. W reklamacji należy więc podać numer konta bankowego, na które ma trafić przelew. Jeśli operator nadal będzie ignorować skargę, trzeba mu wysłać listem poleconym wezwanie do zapłaty.

W rozwiązaniu konfliktu z operatorem może pomóc powiatowy rzecznik konsumenta (adresy placówek i telefony do nich znaleźć można na stronie UOKiK) lub organizacje konsumenckie, np. Federacja Konsumentów. Wsparcia i rady warto też szukać w UKE, który ma specjalną infolinię (Centrum Informacji Konsumenckiej - 0801 900 853).

Szersze informacje o sposobach kontaktu z UKE oraz zasadzie działania ewentualnego postępowania mediacyjnego przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy prezesie UKE lub przed sądem powszechnym, znaleźć można w pełnym artykule Gazety Wyborczej, znajdującym się pod tym adresem.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1. ~GIGI  2008-05-20 09:12:02  host: 195.117.208.112

    W KOŃCU UKRĘCILI BATA NA PRZEMĄDRZAŁKÓW Z DRUGIEJ STRONY SŁUCHAWKI :) Strasznie ich nie cierpię :p

  • 0

    2. ~mikage1  2008-05-20 09:12:34  host: c140-142.icpnet.pl

    2 akapit: zgodnie - tylko z czym? (czegoś brakuje w zdaniu - z prawem?)

  • 0

    3. ~  2008-05-20 09:14:11  host: p09-10.opera-mini.net

    Z BOK Fleji i tak sie nie wygra. Odpisuja ustalone formulki a pomocy zadnej. Ale 9o czy tu mowimy - o sieci gdy jednego dnia decyzja rzecznika mozna wylaczyc kilka tysiecy waznych kart sim :DDD

  • 0

    4. ~  2008-05-20 09:16:17  host: p09-10.opera-mini.net

    znacznik "br>" Wam zostal na koniec jednego akapitu :)

  • 0

    5. ~  2008-05-20 09:24:19  host: h95.radzionkow.net

    ja korzystam z BOK-u Plusa i zawsze jestem zadowolony :)

  • 0

    6. ~Pu94  2008-05-20 09:27:09  host: acbr140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wszystko fajnie ale czy warto tak naprawde wapczyc na kazdym kroku powiedzmy ze mam fakture wieksza o 5zl . Reklamuje to dzowniac do nich i dzowniac az sie ugna (dzownie nie zadarmo bo albo za zeta albo stacki) zjadam sobie nerwy z korkami ptorzy przelaczaja nas z dzialu do dzialy produkuje sie 50x i po to tylko ze moze za 5 miesiecy ktos odda mi te 5zl albo i nie odda. Troche to takie popaprane .

  • 0

    7.  2008-05-20 09:31:25

    2, mikage1 i 4, dziękuję! - już poprawione.

  • 0

    8.  2008-05-20 09:32:09

    Pu94 w sumie nie chodzi o te 5 zl, ale pomnuz sobie 5 zl razy miliony klientow i robi sie niezla sumka i wlasnie dlatego nie wolno darowac

  • 0

    9. ~lala  2008-05-20 10:08:37  host: plus-96-101.polkomtel.com.pl

    rzeczywiście walka jest nierowna... Klient drze morde, wyzywa Cie od k... ma do Ciebie 100 nieslusznych pretensji (bo np nie zaplacil rachunku) a TY masz siedziec cicho, usmiechac sie i go uspokoic. Szkoda bardzo...

  • 0

    10. ~Ares  2008-05-20 10:13:35  host: nat-212-182-91-209.neospot.pl

    Kto komu każe podpisywać umowę.

  • 0

    11. ~mirekb  2008-05-20 10:14:23  host: hii228.internetdsl.tpnet.pl

    @9 jakbyl pad platformy droga pani ZADEN zkonsultantów nie udzielil powaznej informacji pod 2601,na odpowiedzi na mail rżnęli takich głupów ze szkoda gadac,wszyscy odsyłali do skladania reklamacji a ze numerów simplusa nikt nie rejestruje dali na odczep sie 30minut do plusa.szkoda bardzo

  • 0

    12. ~:))  2008-05-20 10:28:57  host: chello089078221110.chello.pl

    w kazdym BOK - obojętne jakiej firmy - i ogólnie w informacjach, siedzą kompletni ignoranci - to zasada stara jak świat, chcesz czegoś się dowiedzieć- musisz zrobić to sam, z pewnością nie licz na obsługę - bo CZĘSTO wprost podaja mylne informacje

  • 0

    13.  2008-05-20 10:31:04

    Zasada numer jeden-nigdy nie podnoś głosu na konsultanta-bądź miły i uprzejmy to na 100% załatwisz sprawę. Lepiej zadzwonić raz i poczekac aż konsultant wszystkiego sie dowie i poinformuje a nie dzreć na niego morde bo wtedy to nic nie załatwimy tylko nas oleją. Wiem bo nieraz korzystam z infolinii.

  • 0

    14.  2008-05-20 10:49:39

    #14 Ale klienci tego nie wiedza i myślą że konsultantowi to wszystko wolno

  • 0

    15. ~abonent  2008-05-20 11:02:05  host: cerber.gddp.lublin.pl

    mnie raz konsultant nagadał ze mogę po podwyższeniu umowy na wyższe zobowiązanie wrócić do niższego i co?oczywiście za 3 miechy sie okazało że nie moge.ale pozatym to sa mili i innych znimi utarczek nie miałem

  • 0

    16. ~DejwiD  2008-05-20 11:08:52  host: public-gprs87632.centertel.pl

    ale poradnik! fiu,fiu! az strach sie bac :)

  • 0

    17. ~jarekt  2008-05-20 11:27:03  host: edc68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tu jest napisane o rzeczach oczywistych ale mi swego czasu reklamacja w TP wyparowala. I nie byla to reklamacja za 5 zl. ZAWSZE piszcie nazwisko konsultanta zktorym rozmawiacie (godzine rozmowy tez) ORAZ numer sprawy jaki zaklada dla Was w komputerze. Inaczej sami sie prosicie o klopoty.

  • 0

    18. ~Pu84  2008-05-20 11:34:17  host: acbr140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @8 Ja rozumiem i naprawde mozna by specjalnie niedac sie walic na rachunku tylko walczyc pytanie tylko ile czalowiek da rade tak dzialac i na kazdym kroku o wszystkie grosze sie szarpac. Dobrze ze staja po srodku takie instytycje jak federacja konsumentow itp . Bo biarac nawet zeta od kazdego abonenta dodatkowo na lewo to x40mln daje fajny dochod.

  • 0

    19. ~thonka  2008-05-20 12:45:21  host: inet20908nb-3.eranet.pl

    to ja proponuje zeby osoba, ktora tak madrze pisze zalatwila cos w BOK mbank mobile przy takich zasadach ;) za tak fatalna obsluge jak u nich powinni zabierac pozwolenia na dzialalnosc jako operator...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-79-150.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.