Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak wygrać z BOK

Jak wygrać z BOK

LuiN 20 Maja 2008 08:49

0 0

Ekspert z UKE, Tomasz Hupało, mówi jak walczyć z biurami obsługi klienta. Kiedy masz dość nierównej walki z biurem obsługi klienta u swojego operatora, zawsze możesz skorzystać z pomocy urzędów powołanych do tego, by cię bronić - pisze Gazeta Wyborcza.

Zanim poskarżymy się na operatora do powiatowego rzecznika konsumentów czy sądu, warto spróbować przejść drogę reklamacyjną. Zgodnie z prawem mamy 12 miesięcy, by złożyć reklamację, licząc od momentu wystąpienia elementu sporu. Operator ma 30 dni na jej rozpatrzenie. Przyjmuje się, że jeśli w tym czasie reklamacja nie zostanie w ogóle rozpatrzona, oznacza to, że operator uznał, że jest uzasadniona.

Jeśli dzwonisz, koniecznie zanotuj godzinę zgłoszenia reklamacji i nazwisko konsultanta. Poza tym domagaj się pisemnego potwierdzenia telefonicznej reklamacji. Operator ma obowiązek przesłać takie potwierdzenie w ciągu 14 dni.




Gdy interwencja dotyczy źle naliczonej faktury, operator ma 30 dni na to, by zwrócić klientowi niesłusznie zapłaconą kwotę. W reklamacji należy więc podać numer konta bankowego, na które ma trafić przelew. Jeśli operator nadal będzie ignorować skargę, trzeba mu wysłać listem poleconym wezwanie do zapłaty.

W rozwiązaniu konfliktu z operatorem może pomóc powiatowy rzecznik konsumenta (adresy placówek i telefony do nich znaleźć można na stronie UOKiK) lub organizacje konsumenckie, np. Federacja Konsumentów. Wsparcia i rady warto też szukać w UKE, który ma specjalną infolinię (Centrum Informacji Konsumenckiej - 0801 900 853).

Szersze informacje o sposobach kontaktu z UKE oraz zasadzie działania ewentualnego postępowania mediacyjnego przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy prezesie UKE lub przed sądem powszechnym, znaleźć można w pełnym artykule Gazety Wyborczej, znajdującym się pod tym adresem.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1. ~GIGI  2008-05-20 09:12:02  host: 195.117.208.112

    W KOŃCU UKRĘCILI BATA NA PRZEMĄDRZAŁKÓW Z DRUGIEJ STRONY SŁUCHAWKI :) Strasznie ich nie cierpię :p

  • 0

    2. ~mikage1  2008-05-20 09:12:34  host: c140-142.icpnet.pl

    2 akapit: zgodnie - tylko z czym? (czegoś brakuje w zdaniu - z prawem?)

  • 0

    3. ~  2008-05-20 09:14:11  host: p09-10.opera-mini.net

    Z BOK Fleji i tak sie nie wygra. Odpisuja ustalone formulki a pomocy zadnej. Ale 9o czy tu mowimy - o sieci gdy jednego dnia decyzja rzecznika mozna wylaczyc kilka tysiecy waznych kart sim :DDD

  • 0

    4. ~  2008-05-20 09:16:17  host: p09-10.opera-mini.net

    znacznik "br>" Wam zostal na koniec jednego akapitu :)

  • 0

    5. ~  2008-05-20 09:24:19  host: h95.radzionkow.net

    ja korzystam z BOK-u Plusa i zawsze jestem zadowolony :)

  • 0

    6. ~Pu94  2008-05-20 09:27:09  host: acbr140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wszystko fajnie ale czy warto tak naprawde wapczyc na kazdym kroku powiedzmy ze mam fakture wieksza o 5zl . Reklamuje to dzowniac do nich i dzowniac az sie ugna (dzownie nie zadarmo bo albo za zeta albo stacki) zjadam sobie nerwy z korkami ptorzy przelaczaja nas z dzialu do dzialy produkuje sie 50x i po to tylko ze moze za 5 miesiecy ktos odda mi te 5zl albo i nie odda. Troche to takie popaprane .

  • 0

    7.  2008-05-20 09:31:25

    2, mikage1 i 4, dziękuję! - już poprawione.

  • 0

    8.  2008-05-20 09:32:09

    Pu94 w sumie nie chodzi o te 5 zl, ale pomnuz sobie 5 zl razy miliony klientow i robi sie niezla sumka i wlasnie dlatego nie wolno darowac

  • 0

    9. ~lala  2008-05-20 10:08:37  host: plus-96-101.polkomtel.com.pl

    rzeczywiście walka jest nierowna... Klient drze morde, wyzywa Cie od k... ma do Ciebie 100 nieslusznych pretensji (bo np nie zaplacil rachunku) a TY masz siedziec cicho, usmiechac sie i go uspokoic. Szkoda bardzo...

  • 0

    10. ~Ares  2008-05-20 10:13:35  host: nat-212-182-91-209.neospot.pl

    Kto komu każe podpisywać umowę.

  • 0

    11. ~mirekb  2008-05-20 10:14:23  host: hii228.internetdsl.tpnet.pl

    @9 jakbyl pad platformy droga pani ZADEN zkonsultantów nie udzielil powaznej informacji pod 2601,na odpowiedzi na mail rżnęli takich głupów ze szkoda gadac,wszyscy odsyłali do skladania reklamacji a ze numerów simplusa nikt nie rejestruje dali na odczep sie 30minut do plusa.szkoda bardzo

  • 0

    12. ~:))  2008-05-20 10:28:57  host: chello089078221110.chello.pl

    w kazdym BOK - obojętne jakiej firmy - i ogólnie w informacjach, siedzą kompletni ignoranci - to zasada stara jak świat, chcesz czegoś się dowiedzieć- musisz zrobić to sam, z pewnością nie licz na obsługę - bo CZĘSTO wprost podaja mylne informacje

  • 0

    13.  2008-05-20 10:31:04

    Zasada numer jeden-nigdy nie podnoś głosu na konsultanta-bądź miły i uprzejmy to na 100% załatwisz sprawę. Lepiej zadzwonić raz i poczekac aż konsultant wszystkiego sie dowie i poinformuje a nie dzreć na niego morde bo wtedy to nic nie załatwimy tylko nas oleją. Wiem bo nieraz korzystam z infolinii.

  • 0

    14.  2008-05-20 10:49:39

    #14 Ale klienci tego nie wiedza i myślą że konsultantowi to wszystko wolno

  • 0

    15. ~abonent  2008-05-20 11:02:05  host: cerber.gddp.lublin.pl

    mnie raz konsultant nagadał ze mogę po podwyższeniu umowy na wyższe zobowiązanie wrócić do niższego i co?oczywiście za 3 miechy sie okazało że nie moge.ale pozatym to sa mili i innych znimi utarczek nie miałem

  • 0

    16. ~DejwiD  2008-05-20 11:08:52  host: public-gprs87632.centertel.pl

    ale poradnik! fiu,fiu! az strach sie bac :)

  • 0

    17. ~jarekt  2008-05-20 11:27:03  host: edc68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tu jest napisane o rzeczach oczywistych ale mi swego czasu reklamacja w TP wyparowala. I nie byla to reklamacja za 5 zl. ZAWSZE piszcie nazwisko konsultanta zktorym rozmawiacie (godzine rozmowy tez) ORAZ numer sprawy jaki zaklada dla Was w komputerze. Inaczej sami sie prosicie o klopoty.

  • 0

    18. ~Pu84  2008-05-20 11:34:17  host: acbr140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @8 Ja rozumiem i naprawde mozna by specjalnie niedac sie walic na rachunku tylko walczyc pytanie tylko ile czalowiek da rade tak dzialac i na kazdym kroku o wszystkie grosze sie szarpac. Dobrze ze staja po srodku takie instytycje jak federacja konsumentow itp . Bo biarac nawet zeta od kazdego abonenta dodatkowo na lewo to x40mln daje fajny dochod.

  • 0

    19. ~thonka  2008-05-20 12:45:21  host: inet20908nb-3.eranet.pl

    to ja proponuje zeby osoba, ktora tak madrze pisze zalatwila cos w BOK mbank mobile przy takich zasadach ;) za tak fatalna obsluge jak u nich powinni zabierac pozwolenia na dzialalnosc jako operator...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-133-152.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy uważasz, że Play zdąży pokryć własnym zasięgiem całą Polskę do 2020 roku?

Play ma 6000 stacji BTS

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet