Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak UKE pomaga konsumentom

Jak UKE pomaga konsumentom

Q! 29 Sierpnia 2012 17:27

0 0

Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.

W I połowie 2012 roku Urząd otrzymał 4345 wniosków o interwencję. W każdym przypadku, kierując się jak najlepiej rozumianym interesem konsumentów, UKE występował do dostawcy usług w celu uzyskania wyjaśnień, dążąc przy tym do pozytywnego dla konsumenta zakończenia sprawy.

Oprócz tego w tym samym czasie do UKE wpłynęło również 2408 wniosków o mediację oraz około 1500 zapytań od konsumentów. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz Internetu.




Działania Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rzecz ochrony praw konsumentów przynoszą wymierne, dające się zauważyć efekty w postaci wzrostu świadomości praw klientów, korzystających z usług telekomunikacyjnych - mówi Magdalena Gaj, prezes UKE. Konsumenci coraz częściej starają się egzekwować swoje uprawnienia i proszą o naszą interwencję u operatora lub składają wnioski o przeprowadzenie mediacji.

Prowadzone przez UKE Centrum Informacji Konsumenckiej, działające pod numerem 801 900 853, odebrało 4771 połączeń telefonicznych, które łącznie trwały 12,068 tys. minut.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 2

    1. ~luki  2012-08-29 17:37:05  host: ip-99-48.smtvsat.pl

    ciekawe, jak zareagują na 4 grosze w t-mobile za sprawdzanie stanu konta

  • -2

    2.  2012-08-29 17:49:30

    @1 Nie wiem czy to się kwalifikuje, w końcu sprawdzanie konta to usługa jak każda inna, może być płatna lub nie..

  • -1

    3. ~  2012-08-29 17:51:48  host: 77-253-141-48.adsl.inetia.pl

    Mi UKE pomogło walczyć z niekompetencja(i zwykłymi kłamstwami) Netii, choć to było jeszcze za byłej prezes. Nie sądzę, żeby wiele się pogorszyło. Urząd jest przyjazny i ma się naprawdę wrażenie, że jest dla "petenta", a nie na odwrót.

  • 1

    4. ~abc  2012-08-29 18:04:27  host: ip-78-30-102-168.free.aero2.net.pl

    o sprawdzanie juz odpisali. Ze nic im do tego i ze to legalne

  • 1

    5.  2012-08-29 18:04:36

    Mało! Na Telepolis znacznie więcej uwag i zastrzeżeń co do pracy operatoró w ostatnim półroczu wyczytałem ;-) 1. ~luki - no właśnie - może byś napisał?

  • 1

    6. ~luki  2012-08-29 18:17:32  host: apn-95-40-38-33.dynamic.gprs.plus.pl

    @1 zareagowali http://img6.imagebanana.com/img/usxs68n6/ukf.jpg heh

  • 0

    7. ~  2012-08-29 18:22:09  host: ip-151-248-33-66.free.aero2.net.pl

    Czekałem na kartę aero2 ponad 60 dni napisałem do nich i zaraz po kilku dniach karta się znalazła u mnie więc jednak działają i pomagają.

  • 1

    8. ~  2012-08-29 18:32:59  host: adso54.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestem zadowolony z pracy UKE. To jeden z nielicznych urzędów, który stara się pomagać ludziom.

  • 0

    9. ~luki  2012-08-29 18:48:12  host: ip-99-48.smtvsat.pl

    mogli by zachęcić operatorów do likwidacji białych plam, jest taka miejscowość gdzie żadna sieć komórkowa nie ma zasięgu

  • 0

    10.  2012-08-29 19:10:17

    Od 2004 roku składałem 7 razy skargę i wszystko ograniczało się do wystosowania przez UKE zapytania do operatora i przekazaniu informacji, że przysługuje mi sąd polubowny przy Prezesie UKE. A dodam, że za każdym razem było łamane prawo telekomunikacyjne związane z przenoszeniem numerów i skasowaniem adresu e-mail przez operatora. Ta pomoc to BIUROKRATYCZNA FIKCJA

  • 0

    11. ~  2012-08-29 19:55:40  host: z50-11.opera-mini.net

    Ja tez otrzymalem skuteczna pomoc. Sa znacznie bardziej skuteczni niz rzcznicy konsumenta itp.

  • 0

    12.  2012-08-29 20:16:33

    10. Manoo - dlaczego usuwali konto e-mail?

  • 1

    13. ~  2012-08-29 20:42:13  host: 77-253-26-92.adsl.inetia.pl

    Są OK, pomogli mi. Byłem w szoku, że urzędnicy pomagaja, ale to było za czasów Szeryfowej przed któą nawet TPSA trzęsła tyłkiem. Teraz przypuszczam ten sam bordel jak gdzie indziej, choć może się mylę (oby!).

  • 0

    14.  2012-08-29 21:00:42

    @12 Orange skasowało mój używany adres e-mail i przyznało go komuś innemu. Myślę, że po prostu komuś z ekipy się spodobał a był niezły. Więc napisałem, skargę i otrzymałem odpowiedź, że adresy e-mal nie podlegają jurysdykcji UKE ??? oraz że Orange odpowiedziało, że to był "BŁĄD SYSTEMOWY" (to najczęściej używane słowo w BOK Orange) i już po ptakach bo adresu używa ktoś inny. Na końcu pani z UKE napisała, że jak chcę to mogę w sądzie polubownym dochodzić praw.

  • 0

    15. ~pag  2012-08-30 07:34:34  host: abea88.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ma ktoś może w wersji elektronicznej Komentarze do prawa telekomunikacyjnego kawałek, rogalski lub innego autora?

  • 1

    16.  2012-08-30 09:10:03

    UKE to urząd, który jest zupełnie bezużyteczny dla obywatela. Jak jakaś grubsza sprawa to i tak do sądu trzeba iść.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-10-56.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.