Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak stracić 2 mld dolarów

Jak stracić 2 mld dolarów

WitekT 12 Lipca 2005 15:49

0 0

Włoski regulator rynku telekomunikacyjnego - AGCOM - dał Ipse2000, operatorowi należącemu do Telefónica Móviles, miesiąc czasu na sprzedaż wygranych w przetargu częstotliwości UMTS bądź przedstawienie realnego planu inwestycyjnego.

W przetargu, który odbył się w październiku 2000 roku, Ipse2000 zapłaciło za częstotliwości 2 mld dolarów na fali "gorączki 3G" w całej Europie. Pozostali czterej zwycięzcy - Telecom Italia Mobile, Hutchison 3G, Wind i Vodafone - już uruchomili swoje sieci.




AGCOM przyglądał się Ipse2000 od połowy 2003 roku, kiedy to zaczynało być jasne, że operator nie spełni warunków koncesji. Zwolnił wtedy 109 ze 122 swoich pracowników. Firma nie wykorzystała też nowego prawa, wprowadzonego w sierpniu 2003 roku pozwalającego na dzierżawę częstotliwości innemu podmiotowi, z której przychody byłyby przeznaczone na budowę i start przyszłej, własnej sieci.

Ispe2000 nie udało się odsprzedać licencji państwu, podając jako powód irracjonalnie wysoką cenę za licencje. Dalej w jego kontroli pozostają wygrane częstotliwości - przynajmniej jeszcze przez miesiąc, gdyż nie wydaje się, żeby firma była zainteresowana tą inwestycją.

Źródło tekstu: Telegeography, wł     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.