Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak Polacy zmieniają operatorów

Jak Polacy zmieniają operatorów

WitekT 2 Maja 2012 10:18

0 0

62% użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej - wynika z badania Ericsson Consumer Lab. Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile.



Aż 79% abonentów T-Mobile deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada po 74% ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam "ląduje" większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15% klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora.




Dlaczego Polacy decydują się na zmianę operatora? Zdecydowanie najważniejsze są ceny. 61% wskazań to "lepsza oferta, lepsze ceny" (można było podać kilka odpowiedzi). Na drugim miejscu, z 26% wskazań, również był argument finansowy. Badani odpowiadali, że danej sieci są ich rodzina i przyjaciele, a to pozwala na tańsze połączenia między nimi. Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta (21%). 19% klientów odpowiedziało, że zależało im na telefonie komórkowym, oferowanym przez nowego operatora. Aż 15% ankietowanych, którzy zdecydowali się na zmianę operatora wskazywało, że liczy się jakość usług (brak przerw w połączeniach), a 14% stawiało na lepszy zasięg.

Ericsson Consumer Lab zbadał też, jakimi kryteriami wyboru operatora mobilnego Internetu kierują się zmieniają pionierzy Internetu, czyli grupy społeczne, które określono w badaniu jako przebojową młodzież, eksperymentatorów oraz profesjonalistów. Dla wszystkich tych grup najważniejsze były niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad trzy czwarte odpowiedzi). Między 14% a 24% (w zależności od grupy) wskazywało, że woli zapłacić więcej, by korzystać z doskonałych usług. Bardzo niewielu badanych wskazuje, że kieruje się dobrą obsługą klienta (średnia odpowiedzi to 4%). Wyróżniają się tu profesjonaliści - aż 9% przyznaje, że to dla nich jest najważniejsze przy wyborze operatora.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:
w sumie: 177
  • 0

    196. ~  2012-05-06 11:15:54  host: 146.busko.bajtbusko.com.pl

    do 193. Kamil_K to może płacić abonament i w ogóle nie dzwonić ? "Wszyscy majo telefon mom i jo "

  • 0

    197. ~Nie narzekac  2012-05-06 11:18:06  host: 146.busko.bajtbusko.com.pl

    Sprawa jest prosta nie narzekać ze drogo tylko przenosić gdzie taniej. A jak kto lubi płacić więcej jego sprawa - tylko niech nie narzeka.

  • 0

    198. ~  2012-05-06 11:24:48  host: 146.busko.bajtbusko.com.pl

    AHA 188. Kamil_K naucz się czytać ze zrozumieniem - co innego znaczy "w sieci" a co innego "do wszystkich sieci"

  • 0

    199. ~Waldek  2012-05-07 13:03:01  host: d51A4B23D.access.telenet.be

    Ti Mobile na zawsze!!1

  • 0

    200. ~pogo  2012-05-07 22:44:36  host: user-164-127-38-205.play-internet.pl

    Przenosząc numery od orange do play i tak w kolko mozna miec 330 minut za 5 zl mc.serio.

  • 0

    201. ~TomekO  2012-05-08 08:09:59  host: amf122.internetdsl.tpnet.pl

    Odszedłem w tym roku z ery (t-mobile) po 7 latach. Powód - złożyłem reklamację (pierwszą w życiu) i zostałem olany... Pod koniec roku odejdzie z sieci żona i córka. Kierunek - Play.

  • 0

    202. ~  2012-05-08 08:21:39  host: 77-255-224-168.adsl.inetia.pl

    @201; przekonasz się u swojego nowego operatora, co to znaczy być olewanym podczas procesu reklamacyjnego. :)

  • 0

    203. ~wiocher  2012-05-08 17:23:55  host: apn-46-169-99-133.dynamic.gprs.plus.pl

    Jest takie powiedzenie u nas na wsi, bądź uprzejmy a zostaniesz uprzejmie obsłużony - to tyle odnośnie reklamacji.

  • 0

    204. ~Q  2012-05-08 18:01:38  host: static-223-197.is.net.pl

    @201: jesli powodem bylo olanie cie przez BOA to teraz dopiero zrozumiesz, jak fajnie bylo w T-mobile :) mialem w Play abo. Po roku chcialem juz zerwac ze wzgledu na jakos uslug (w okolicach 0 w skali 0-10 ). Poszedlem do salonu firmowego aby sie dowiedziec jaki mam regulamin do mojej promocji bo nie dostalem. Pan mi powiedzial ze nie ma. Skierowal do Biura Obslugi przez tel. Tam mi pan powiedzial ze rowniez nie ma, a jesli mi to nie pasuje zebym napisal na help desk. Zapytalem kto obsluguje help desk, gosc odpowiedzial, ze on. Grzecznie sie spytalem, po co mam to robic skoro on mi i tak nie pomoze, bo przeciez NIE MA tego regulaminu.. na to pytanie nie otrzymalem juz odpowiedzi :) Ta opowiesc z zycia wzieta opisuje esencje Playa. Jaka cena taka jakosc :) @203: cos w tym jest :) ale tej prostej sprawy wiekszosc miastowych nie rozumie, zreszta sporo mieszkancow wsi niestety tez nie. Natomiast jest jedna zasada przy reklamacjach. Najwieksze wymagania maja ci, ktorzy prawie nic nie placa za telefon... im sie wydaje, ze jak laduja 10 zl/miesiac to nalezy im sie 1h dziennie obslugi, za ktora nikt konsultantowi nie placi. A truja najwiecej dupy sposrod ogolu.

  • 0

    205. ~McCoy  2012-05-08 18:20:55  host: z57-01.opera-mini.net

    Q, mam abo i tu i tu. W Playu nie dostałem odpowiedzi na żadne zgłoszenie ad personam, w T Mobile owszem. Nie dotyczącą sprawy, a mojej osoby i sprawy.

  • 0

    206. ~  2012-05-08 18:48:06  host: z59-02.opera-mini.net

    Już niedługo dłuższa ważność konta w Plusie na kartę!!!

  • 0

    207. ~  2012-05-08 18:50:16  host: afpf145.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w playju minuta 3gr a w plusie

  • 0

    208. ~  2012-05-08 19:10:08  host: 77-254-166-144.adsl.inetia.pl

    @205 - nie zmyślaj, BOK Play to dno i pięć metrów mułu. Mam porównanie Plus/Play/T-Mobile i zawsze jakoś w Play trafia się na nie potrafiące czytać ze zrozumieniem boty odpowiadające nie na temat, lub konsultantów przerywających rozmowę telefoniczną, jak nie umieją pomóc. Nagminnie. Zarządzam wieloma numerami i z BOKami tych trzech operatorów mam częsty kontakt. Play ZAWSZE wypada najgorzej.

  • 0

    209. ~Kiro  2012-05-09 12:20:30  host: 77-254-151-64.adsl.inetia.pl

    Nowy operator w Polsce http://www.larkmobile.com.pl/cennik.html

  • 0

    210. ~  2012-05-09 12:40:46  host: ip-37-209-134-125.free.aero2.net.pl

    @209. Jezu Chryste, aleś żeś kupę wykopał ;). Aż żal na taką ofertę patrzeć. Pobili nawet MTVMobile. 29gr w sieci i 50gr poza. Jedynie transmisja danych odrobinę ratuję tę ofertę: 2gr za 100kB. Ale moim zdaniem powinni zrobić tak jak Manta i nie startować z taką propozycją.

  • 0

    211. ~  2012-05-09 12:57:34  host: aeto125.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mysle ze jak sie to porówna z rozmowami darmowymi dla odbierajacych i za 3-5gr dla tylko dzwoniacych to ta nowa oferta jest bardzo konkurencyjna ezeli ktoś che pokazać ze jest prestizowym ludziem i stac go placic kilkadzesiat razy drozej

  • 0

    213. ~jO  2012-05-12 20:46:35  host: jelonki.robbo.pl

    140. Kamil_K: Z TWIM POZIOMEM WYPOWIEDZI - nawet nie chce mi się odpowiadać. Przykro mi że takie "buce" żyją obok nas.. Pozdrawiam, i rozumu życzę...

  • 0

    214. ~Jo  2012-05-12 20:51:33  host: jelonki.robbo.pl

    do 140. Kamil_K: Ps. A jeśli piszesz o słomie, wolę ją mieć w butach, niż jak ty w głowie :D

  • 0

    215. ~  2012-05-12 21:57:02  host: 77-254-78-110.adsl.inetia.pl

    @213 - przecież dobrze cię podsumował

  • 0

    216. ~  2012-05-12 21:58:09  host: 77-254-78-110.adsl.inetia.pl

    @214 - zrozum ptysiu, że nie ma czegoś takiego jak "najlepszy abonament", czy "najlepszy operator". Wszystko zalezy od profilu dzwonienia.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-220-120.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.