Raport M:Metrics z trzech ostatnich miesięcy obrazuje w jakim stopniu wykorzystujemy nowe funkcje zaszyte w nowoczesnych telefonach. Dodatkowe wyszczególnienie użytkowników Apple iPhone ukazuje jak wiele wniosło to urządzenie do kultury użytkowania technologii mobilnych.
Europejczycy są pod największym wpływem reklamy wysyłanej za pomocą SMS-ów. Rozwój tej formy przesyłu treści (także multimedialnych - wap-push) związany jest z nieporównywalnie większą popularnością SMS-ów w Europie względem USA. Najchętniej wykorzystujemy zaawansowane funkcje telefonów pod kątem przesyłania zdjęć, na kolejnym miejscu stawiamy słuchanie muzyki przy użyciu telefonu - niemal trzykrotnie popularniejsze niż w USA.
Rzadziej niż Amerykanie używamy telefonów pod kątem poczty email, serwisów społecznościowych i ściągania aplikacji z sieci. Fala mody na dzwonki powoli przemija u nas, podczas gdy te są w dalszym ciągu bardzo popularne w USA.
Interesująco przedstawia się zestawienie użytkowników Apple iPhone z użytkownikami pozostałych smartfonów. Niedoceniane przez wiele osób urządzenie Apple, w połączeniu z nowatorskimi planami taryfowymi radykalnie zmieniło podejście użytkowników telefonii do nowych technologii.
Blisko 85% użytkowników Apple iPhone przegląda wiadomości internetowe, prawie 31% korzysta z mobilnej telewizji i niespełna 20,9% z wideo na żądanie. Prawie połowa respondentów systematycznie korzysta też z serwisów społecznościowych. Gdy wyniki te przyrównać do skali ogólnej widoczna jest rewolucja, w pełnym tego słowa znaczeniu.
Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu Apple iPhone w katalogu.
Źródło tekstu: M:Metrics, cellular-news, wł