DAJ CYNK

Jak często Internauci klikają w bannery reklamowe

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W ciągu miesiąca jednemu Internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Z reguły nie zapamiętuje on żadnego z nich.

W ciągu miesiąca jednemu Internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Z reguły nie zapamiętuje on żadnego z nich.

Skuteczność pierwszego banneru reklamowego z 1994 roku, w porównaniu z obecnymi, była imponująca. W czarny prostokąt z tęczowym napisem Czy kiedykolwiek kliknąłeś tutaj? TERAZ KLIKNIESZ kliknęło 44% użytkowników. Była to reklama sieci AT&T. Dzisiaj reklama masowa jest nie tylko nieskuteczna, co wręcz przeciw-skuteczna. Nie generuje kliknięć, za to wytwarza narastającą irytację.

Klikalność masowych banerów jest już tak imponująca, jak liczba ich miesięcznych wyświetleń. Według statystyk AdMetrics współczynnik klikalności CTR (click-through rate) w przypadku masowych banerów reklamowych oscyluje w granicach 0,04%-0,1%. Oznacza to, że w najbardziej optymistycznym scenariuszu, w baner wyświetlony 1 000 razy kliknie raptem jeden użytkownik. Problem w tym, że co drugie kliknięcie może być... zasługą internetowych botów. Tak wynika z badania GoldSpot Media, zgodnie z którym kliknięcia w masowe banery pochodzące od rzeczywistych internautów, są nie tylko marginalne, ale też w większości przypadkowe.

Wg nietypowych obliczeń firmy SolveMedia, o 475 razy większe jest prawdopodobieństwo, że Internauta przeżyje katastrofę lotniczą niż to, że celowo kliknie w masowy baner. O 40 razy większe jest prawdopodobieństwo, że żona urodzi mu bliźniaki niż to, że z premedytacją kliknie w masową reklamę. O 112 razy większe jest prawdopodobieństwo, że ukończy szkolenie Navy Seals niż to, że umyślnie kliknie w reklamę skierowaną do wszystkich. O 279 razy większe jest prawdopodobieństwo, że zatknie flagę na Mount Everest niż to, że z własnej woli kliknie w baner.

To właśnie reklama masowa sprawia, że polscy Internauci sięgają po adblockery. Według raportu OnAudience reklamę blokuje około 7 mln Internautów, czyli około 38% wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą odsłoną strony internetowej (42%). Oba wyniki dają nam bezapelacyjnie pierwsze miejsce na świecie.

Z kolei według najnowszego raportu strategicznego IAB "Internet 2015/2016", głównymi powodami, dla których użytkownicy Sieci korzystają z wtyczek i rozszerzeń blokujących są: agresywne kampanie reklamowe w Sieci (78% wskazań) oraz problemy techniczne i wydłużenie czasu ładowania strony (45%), spowodowane zbyt ciężkimi kreacjami reklamowymi. 73% użytkowników wtyczek blokujących nad Wisłą nie wyklucza ich usunięcia pod warunkiem, że reklamy serwowane w Sieci będą lepiej dopasowane do zainteresowań Internautów oraz będą bardziej dyskretne.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: InPlus Media